Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE SOSYAL DEĞİŞİM | SBİY1211725 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Haluk ALKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haluk ALKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı Cumhuriyet sonrası Türkiye’de sosyal değişimi siyaset sosyolojisi metodolojisi ile incelemek, değişime ilişkin ekonomik dinamikler, sosyal gruplar, elitler, kentleşme, aile, dini tutumlar, sivil toplum gibi belli başlı göstergeler bağlamında analiz etmektir. Bu dinamikler modernleşme, sosyal değişme ve siyaset, Türkiye’de sosyal hareketlilik, İktisat politikaları, sektörel değişim ve ekonomik gruplar, sivil toplum ve siyaset, Anayasal politik, Türkiye’de, din, aile, kentleşme, elitler, yeni kentsel gruplar, siyasetin sosyal tabanında yaşanan değişme, güncel tartışmalara referans vermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Modernleşme kuramları, Sosyal değişme ile ilgili temel yaklaşımlar ,2. Türkiye’de sosyal değişimin Cumhuriyet öncesi dinamikleri ,3.Türkiye’de sosyal hareketlilik, Nüfus değişimi ve siyasete yansımaları ,4.Türkiye’de sivil toplum: Ekonomik grupların değişimi, sektörel rekabet ,5.Türkiye’de işçi sınıfı, sendikacılık ve siyaset ,6. Türkiye’de elitler ,7.Türkiye’de anayasal değişme ve toplum,8. Türkiye’de yerel siyasetin değişimi ,9. Sosyal değişim ve siyasal temsil ,10.Türkiye’de ailenin değişimi ve dini tutumlar ,11. Sosyal hareketler, Muhafazakarlık – Sekülerlik tartışmaları ,12. Pandemi sonrası Türkiye’nin sosyal yapısında potansiyel değişim olasılıkları ,13.Bilgi toplumu, dijitalleşme ve Türkiye’de sosyal değişim ,14. Güncel tartışma konuları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sosyal değişimin teorik arka planını kavrar. | 10, 16, 9 | A |
2.Türkiye’de sosyal değişimin kültürel ve tarihsel dinamiklerini öğrenir. | 10, 16, 9 | A |
4.Dini değerler, sekülerleşme, aile yapısı ve sosyal hareketleri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
5.Sosyal yapı, elitler, siyasi temsil, yerel siyaset ilişki ve değişimini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
6.Türkiye’de sosyal yapının potansiyel değişim yönlerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
3. Türkiye’de sosyal hareketlilik, sivil toplum ve gruplar arasındaki etkileşimleri çözümler. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Modernleşme kuramları, Sosyal değişme ile ilgili temel yaklaşımlar | M. Kıray, Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, İstanbul: Bağlam, 2006; Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014 |
2 | 2. Türkiye’de sosyal değişimin Cumhuriyet öncesi dinamikleri | Şerif Mardin, Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İstanbul: İletişim, 2020; M. Kıray, Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, İstanbul: Bağlam, 2006 |
3 | 3.Türkiye’de sosyal hareketlilik, Nüfus değişimi ve siyasete yansımaları | F. Alpkaya- B. Duru (Der.) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim, Ankara: Siyasal, 2017; Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014; Alkan, H. Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Ekin, 2007 |
4 | 4.Türkiye’de sivil toplum: Ekonomik grupların değişimi, sektörel rekabet | Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014; Alkan, H. Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Ekin, 2007 |
5 | 5.Türkiye’de işçi sınıfı, sendikacılık ve siyaset | F. Alpkaya- B. Duru (Der.) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim, Ankara: Siyasal, 2017; Alkan, H. Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Ekin, 2007 |
6 | 6. Türkiye’de elitler | Alpkaya- B. Duru (Der.) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim, Ankara: Siyasal, 2017) |
7 | 7.Türkiye’de anayasal değişme ve toplum | Alkan, H. Geleceğin Türkiyesinde Yönetim, İstanbul: İlke, 2019 |
8 | 8. Türkiye’de yerel siyasetin değişimi | (Alkan, H. Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Ekin, 2007) |
9 | 9. Sosyal değişim ve siyasal temsil | (Şerif Mardin, Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İstanbul: İletişim, 2020) |
10 | 10.Türkiye’de ailenin değişimi ve dini tutumlar | (Alpkaya- B. Duru (Der.) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim, Ankara: Siyasal, 2017; Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014 ) |
11 | 11. Sosyal hareketler, Muhafazakarlık – Sekülerlik tartışmaları | (Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014) |
12 | 12. Pandemi sonrası Türkiye’nin sosyal yapısında potansiyel değişim olasılıkları | (Küresel Salgının Anatomisi, Ankara: TUBA, 2020) |
13 | 13.Bilgi toplumu, dijitalleşme ve Türkiye’de sosyal değişim | (Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014) |
14 | 14. Güncel tartışma konuları | (Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014; Lütfi Sunar (Ed.), Toplumun Görünümü: İstatistiksel Verilerle Türkiye Toplumu (2010-2020), İstanbul: İlke, 2022) |
Kaynak |
M. Kıray, Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, İstanbul: Bağlam, 2006. Şerif Mardin, Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İstanbul: İletişim, 2020. F. Alpkaya- B. Duru (Der.) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim, Ankara: Siyasal, 2017. Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014. Lütfi Sunar (Ed.), Toplumun Görünümü: İstatistiksel Verilerle Türkiye Toplumu (2010-2020), İstanbul: İlke, 2022. Küresel Salgının Anatomisi, Ankara: TUBA, 2020. Alkan, H. Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Ekin, 2007. Alkan, H. Geleceğin Türkiyesinde Yönetim, İstanbul: İlke, 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 100 | 100 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE SOSYAL DEĞİŞİM | SBİY1211725 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Haluk ALKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haluk ALKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı Cumhuriyet sonrası Türkiye’de sosyal değişimi siyaset sosyolojisi metodolojisi ile incelemek, değişime ilişkin ekonomik dinamikler, sosyal gruplar, elitler, kentleşme, aile, dini tutumlar, sivil toplum gibi belli başlı göstergeler bağlamında analiz etmektir. Bu dinamikler modernleşme, sosyal değişme ve siyaset, Türkiye’de sosyal hareketlilik, İktisat politikaları, sektörel değişim ve ekonomik gruplar, sivil toplum ve siyaset, Anayasal politik, Türkiye’de, din, aile, kentleşme, elitler, yeni kentsel gruplar, siyasetin sosyal tabanında yaşanan değişme, güncel tartışmalara referans vermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Modernleşme kuramları, Sosyal değişme ile ilgili temel yaklaşımlar ,2. Türkiye’de sosyal değişimin Cumhuriyet öncesi dinamikleri ,3.Türkiye’de sosyal hareketlilik, Nüfus değişimi ve siyasete yansımaları ,4.Türkiye’de sivil toplum: Ekonomik grupların değişimi, sektörel rekabet ,5.Türkiye’de işçi sınıfı, sendikacılık ve siyaset ,6. Türkiye’de elitler ,7.Türkiye’de anayasal değişme ve toplum,8. Türkiye’de yerel siyasetin değişimi ,9. Sosyal değişim ve siyasal temsil ,10.Türkiye’de ailenin değişimi ve dini tutumlar ,11. Sosyal hareketler, Muhafazakarlık – Sekülerlik tartışmaları ,12. Pandemi sonrası Türkiye’nin sosyal yapısında potansiyel değişim olasılıkları ,13.Bilgi toplumu, dijitalleşme ve Türkiye’de sosyal değişim ,14. Güncel tartışma konuları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sosyal değişimin teorik arka planını kavrar. | 10, 16, 9 | A |
2.Türkiye’de sosyal değişimin kültürel ve tarihsel dinamiklerini öğrenir. | 10, 16, 9 | A |
4.Dini değerler, sekülerleşme, aile yapısı ve sosyal hareketleri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
5.Sosyal yapı, elitler, siyasi temsil, yerel siyaset ilişki ve değişimini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
6.Türkiye’de sosyal yapının potansiyel değişim yönlerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
3. Türkiye’de sosyal hareketlilik, sivil toplum ve gruplar arasındaki etkileşimleri çözümler. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Modernleşme kuramları, Sosyal değişme ile ilgili temel yaklaşımlar | M. Kıray, Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, İstanbul: Bağlam, 2006; Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014 |
2 | 2. Türkiye’de sosyal değişimin Cumhuriyet öncesi dinamikleri | Şerif Mardin, Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İstanbul: İletişim, 2020; M. Kıray, Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, İstanbul: Bağlam, 2006 |
3 | 3.Türkiye’de sosyal hareketlilik, Nüfus değişimi ve siyasete yansımaları | F. Alpkaya- B. Duru (Der.) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim, Ankara: Siyasal, 2017; Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014; Alkan, H. Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Ekin, 2007 |
4 | 4.Türkiye’de sivil toplum: Ekonomik grupların değişimi, sektörel rekabet | Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014; Alkan, H. Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Ekin, 2007 |
5 | 5.Türkiye’de işçi sınıfı, sendikacılık ve siyaset | F. Alpkaya- B. Duru (Der.) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim, Ankara: Siyasal, 2017; Alkan, H. Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Ekin, 2007 |
6 | 6. Türkiye’de elitler | Alpkaya- B. Duru (Der.) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim, Ankara: Siyasal, 2017) |
7 | 7.Türkiye’de anayasal değişme ve toplum | Alkan, H. Geleceğin Türkiyesinde Yönetim, İstanbul: İlke, 2019 |
8 | 8. Türkiye’de yerel siyasetin değişimi | (Alkan, H. Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Ekin, 2007) |
9 | 9. Sosyal değişim ve siyasal temsil | (Şerif Mardin, Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İstanbul: İletişim, 2020) |
10 | 10.Türkiye’de ailenin değişimi ve dini tutumlar | (Alpkaya- B. Duru (Der.) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim, Ankara: Siyasal, 2017; Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014 ) |
11 | 11. Sosyal hareketler, Muhafazakarlık – Sekülerlik tartışmaları | (Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014) |
12 | 12. Pandemi sonrası Türkiye’nin sosyal yapısında potansiyel değişim olasılıkları | (Küresel Salgının Anatomisi, Ankara: TUBA, 2020) |
13 | 13.Bilgi toplumu, dijitalleşme ve Türkiye’de sosyal değişim | (Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014) |
14 | 14. Güncel tartışma konuları | (Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014; Lütfi Sunar (Ed.), Toplumun Görünümü: İstatistiksel Verilerle Türkiye Toplumu (2010-2020), İstanbul: İlke, 2022) |
Kaynak |
M. Kıray, Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme, İstanbul: Bağlam, 2006. Şerif Mardin, Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İstanbul: İletişim, 2020. F. Alpkaya- B. Duru (Der.) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Değişim, Ankara: Siyasal, 2017. Lütfi Sunar (Ed.), Türkiye’de Toplumsal Değişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2014. Lütfi Sunar (Ed.), Toplumun Görünümü: İstatistiksel Verilerle Türkiye Toplumu (2010-2020), İstanbul: İlke, 2022. Küresel Salgının Anatomisi, Ankara: TUBA, 2020. Alkan, H. Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Ekin, 2007. Alkan, H. Geleceğin Türkiyesinde Yönetim, İstanbul: İlke, 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |