Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE SİYASETİNDE GÜNCEL MESELELER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ahmet DEMİREL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet DEMİREL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı: Bu dersin amacı Türkiye siyasetinin güncel siyasi konuları ve tartışmalarını analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Avrupa Birliği fikrinin oluşumu: Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu, Avrupa Ekonomi Topluluğu ,Avrupa Birliği fikrinin oluşumu: Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu, Avrupa Ekonomi Topluluğu,AB yapısı ve işleyişi: Kurumlar, Organlar ve Ajanslar, Türkiye AB ilişkileri: Türkiye’nin AB’ye başvuru süreci ve müzakereler ,AB genişlemesi ve Türkiye,BREXIT ve BREXIT sonrası AB , Göç ve Göçmen meselesi konusunda Türkiye AB ilişkileri ,Göç ve Göçmen meselesi konusunda Türkiye AB ilişkileri, AB kabul politikası ,Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşları ve Türkiye-AB ilişkileri, AB-Türkiye ilişkilerinde serbest dolaşım konusu , AB güvenlik politikaları ve Türkiye ,Bölgesel gelişmeler, Türkiye-Yunanistan ilişkileri ve AB,Türkiye-AB ilişkilerinde gerilim ve yakınlaşmanın kaynakları,Türkiye-AB ilişkilerinde gerilim ve yakınlaşmanın kaynakları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. AB ortaya çıkış sürecini, yapı ve işleyişini bilir Türkiye-AB ilişkilerini geçmişten günümüze inceler. | 10, 16, 9 | A |
2. Türkiye’nin AB üyelik sürecini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
3. Türkiye-AB sürecinde yaşanan güncel tartışmaları inceler. | 10, 16, 9 | A |
4. Uluslararası göçün Türkiye-AB ilişkilerine yansıması hakkında sonuçlar çıkarır. | 10, 16, 9 | A |
5. Türkiye-AB ilişkilerini geçmişten günümüze analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliği fikrinin oluşumu: Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu, Avrupa Ekonomi Topluluğu | |
2 | Avrupa Birliği fikrinin oluşumu: Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu, Avrupa Ekonomi Topluluğu | |
3 | AB yapısı ve işleyişi: Kurumlar, Organlar ve Ajanslar | |
4 | Türkiye AB ilişkileri: Türkiye’nin AB’ye başvuru süreci ve müzakereler | |
5 | AB genişlemesi ve Türkiye | |
6 | BREXIT ve BREXIT sonrası AB | |
7 | Göç ve Göçmen meselesi konusunda Türkiye AB ilişkileri | |
8 | Göç ve Göçmen meselesi konusunda Türkiye AB ilişkileri, AB kabul politikası | |
9 | Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşları ve Türkiye-AB ilişkileri | |
10 | AB-Türkiye ilişkilerinde serbest dolaşım konusu | |
11 | AB güvenlik politikaları ve Türkiye | |
12 | Bölgesel gelişmeler, Türkiye-Yunanistan ilişkileri ve AB | |
13 | Türkiye-AB ilişkilerinde gerilim ve yakınlaşmanın kaynakları | |
14 | Türkiye-AB ilişkilerinde gerilim ve yakınlaşmanın kaynakları |
Kaynak |
Dersin tek bir kaynağı olmayıp, dönem içerisinde dersin hocası tarafından tavsiye edilen güncel meselelere ilişkin okumalar yapılacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 50 | 50 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE SİYASETİNDE GÜNCEL MESELELER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ahmet DEMİREL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet DEMİREL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı: Bu dersin amacı Türkiye siyasetinin güncel siyasi konuları ve tartışmalarını analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Avrupa Birliği fikrinin oluşumu: Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu, Avrupa Ekonomi Topluluğu ,Avrupa Birliği fikrinin oluşumu: Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu, Avrupa Ekonomi Topluluğu,AB yapısı ve işleyişi: Kurumlar, Organlar ve Ajanslar, Türkiye AB ilişkileri: Türkiye’nin AB’ye başvuru süreci ve müzakereler ,AB genişlemesi ve Türkiye,BREXIT ve BREXIT sonrası AB , Göç ve Göçmen meselesi konusunda Türkiye AB ilişkileri ,Göç ve Göçmen meselesi konusunda Türkiye AB ilişkileri, AB kabul politikası ,Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşları ve Türkiye-AB ilişkileri, AB-Türkiye ilişkilerinde serbest dolaşım konusu , AB güvenlik politikaları ve Türkiye ,Bölgesel gelişmeler, Türkiye-Yunanistan ilişkileri ve AB,Türkiye-AB ilişkilerinde gerilim ve yakınlaşmanın kaynakları,Türkiye-AB ilişkilerinde gerilim ve yakınlaşmanın kaynakları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. AB ortaya çıkış sürecini, yapı ve işleyişini bilir Türkiye-AB ilişkilerini geçmişten günümüze inceler. | 10, 16, 9 | A |
2. Türkiye’nin AB üyelik sürecini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
3. Türkiye-AB sürecinde yaşanan güncel tartışmaları inceler. | 10, 16, 9 | A |
4. Uluslararası göçün Türkiye-AB ilişkilerine yansıması hakkında sonuçlar çıkarır. | 10, 16, 9 | A |
5. Türkiye-AB ilişkilerini geçmişten günümüze analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliği fikrinin oluşumu: Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu, Avrupa Ekonomi Topluluğu | |
2 | Avrupa Birliği fikrinin oluşumu: Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu, Avrupa Ekonomi Topluluğu | |
3 | AB yapısı ve işleyişi: Kurumlar, Organlar ve Ajanslar | |
4 | Türkiye AB ilişkileri: Türkiye’nin AB’ye başvuru süreci ve müzakereler | |
5 | AB genişlemesi ve Türkiye | |
6 | BREXIT ve BREXIT sonrası AB | |
7 | Göç ve Göçmen meselesi konusunda Türkiye AB ilişkileri | |
8 | Göç ve Göçmen meselesi konusunda Türkiye AB ilişkileri, AB kabul politikası | |
9 | Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşları ve Türkiye-AB ilişkileri | |
10 | AB-Türkiye ilişkilerinde serbest dolaşım konusu | |
11 | AB güvenlik politikaları ve Türkiye | |
12 | Bölgesel gelişmeler, Türkiye-Yunanistan ilişkileri ve AB | |
13 | Türkiye-AB ilişkilerinde gerilim ve yakınlaşmanın kaynakları | |
14 | Türkiye-AB ilişkilerinde gerilim ve yakınlaşmanın kaynakları |
Kaynak |
Dersin tek bir kaynağı olmayıp, dönem içerisinde dersin hocası tarafından tavsiye edilen güncel meselelere ilişkin okumalar yapılacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi alanında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |