Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜÇÜNCÜ DALGA BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişsel Davranışçı Terapilerin ve Üçüncü Dalga Terapilerin tanıtılması ve karşılaştırması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Birinci ve ikinci kuşak terapiler,Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler,Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler,Kabul Kararlılık Terapisi,Kabul Kararlılık Terapisi,Kabul Kararlılık Terapisi,Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi,Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi,Diyalektik Davranışçı Terapi,Diyalektik Davranışçı Terapi,Metakoginitif Terapiler,Metakognitif Terapiler,Duygu Düzenleme Terapisi ,Bilişsel davranışçı analiz psikoterapisi Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilişsel Davranışçı Terapileri anlar ve hatırlar. 2. Üçüncü dalga terapilerin doğuşunu bilir. 3. Üçüncü dalga terapilerin neler olduğunu bilir. 4. Üçüncü dalga terapilerin her birini açıklar. 5. Üçüncü dalga terapi tekniklerini özetler. 6. Üçüncü dalga terapileri bilişsel davraışçı terapi ile karşılaştırır. 7.Üçüncü dalga terapileri birbirleriyle karşılaştırır. 8. Üçüncü dalga terapileri tartışır. | 13, 14, 4, 5, 6, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birinci ve ikinci kuşak terapiler | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
2 | Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
3 | Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
4 | Kabul Kararlılık Terapisi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
5 | Kabul Kararlılık Terapisi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
6 | Kabul Kararlılık Terapisi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
7 | Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
8 | Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
9 | Diyalektik Davranışçı Terapi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
10 | Diyalektik Davranışçı Terapi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
11 | Metakoginitif Terapiler | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
12 | Metakognitif Terapiler | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
13 | Duygu Düzenleme Terapisi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
14 | Bilişsel davranışçı analiz psikoterapisi Genel Tekrar | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
Kaynak |
Türkçapar, M. H. (2007). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulamalar içinde. Ankara: HYB Basım Yayın. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 10 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 10 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 214 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(214/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜÇÜNCÜ DALGA BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişsel Davranışçı Terapilerin ve Üçüncü Dalga Terapilerin tanıtılması ve karşılaştırması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Birinci ve ikinci kuşak terapiler,Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler,Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler,Kabul Kararlılık Terapisi,Kabul Kararlılık Terapisi,Kabul Kararlılık Terapisi,Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi,Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi,Diyalektik Davranışçı Terapi,Diyalektik Davranışçı Terapi,Metakoginitif Terapiler,Metakognitif Terapiler,Duygu Düzenleme Terapisi ,Bilişsel davranışçı analiz psikoterapisi Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilişsel Davranışçı Terapileri anlar ve hatırlar. 2. Üçüncü dalga terapilerin doğuşunu bilir. 3. Üçüncü dalga terapilerin neler olduğunu bilir. 4. Üçüncü dalga terapilerin her birini açıklar. 5. Üçüncü dalga terapi tekniklerini özetler. 6. Üçüncü dalga terapileri bilişsel davraışçı terapi ile karşılaştırır. 7.Üçüncü dalga terapileri birbirleriyle karşılaştırır. 8. Üçüncü dalga terapileri tartışır. | 13, 14, 4, 5, 6, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birinci ve ikinci kuşak terapiler | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
2 | Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
3 | Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
4 | Kabul Kararlılık Terapisi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
5 | Kabul Kararlılık Terapisi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
6 | Kabul Kararlılık Terapisi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
7 | Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
8 | Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
9 | Diyalektik Davranışçı Terapi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
10 | Diyalektik Davranışçı Terapi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
11 | Metakoginitif Terapiler | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
12 | Metakognitif Terapiler | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
13 | Duygu Düzenleme Terapisi | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
14 | Bilişsel davranışçı analiz psikoterapisi Genel Tekrar | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
Kaynak |
Türkçapar, M. H. (2007). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulamalar içinde. Ankara: HYB Basım Yayın. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |