Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜÇÜNCÜ DALGA BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel Davranışçı Terapilerin ve Üçüncü Dalga Terapilerin tanıtılması ve karşılaştırması.
Dersin İçeriğiBu ders; Birinci ve ikinci kuşak terapiler,Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler,Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler,Kabul Kararlılık Terapisi,Kabul Kararlılık Terapisi,Kabul Kararlılık Terapisi,Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi,Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi,Diyalektik Davranışçı Terapi,Diyalektik Davranışçı Terapi,Metakoginitif Terapiler,Metakognitif Terapiler,Duygu Düzenleme Terapisi ,Bilişsel davranışçı analiz psikoterapisi
Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilişsel Davranışçı Terapileri anlar ve hatırlar. 2. Üçüncü dalga terapilerin doğuşunu bilir. 3. Üçüncü dalga terapilerin neler olduğunu bilir. 4. Üçüncü dalga terapilerin her birini açıklar. 5. Üçüncü dalga terapi tekniklerini özetler. 6. Üçüncü dalga terapileri bilişsel davraışçı terapi ile karşılaştırır. 7.Üçüncü dalga terapileri birbirleriyle karşılaştırır. 8. Üçüncü dalga terapileri tartışır. 13, 14, 4, 5, 6, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Birinci ve ikinci kuşak terapilerÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
2Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı TerapilerÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
3Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı TerapilerÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
4Kabul Kararlılık TerapisiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
5Kabul Kararlılık TerapisiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
6Kabul Kararlılık TerapisiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
7Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel TerapiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
8Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel TerapiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
9Diyalektik Davranışçı TerapiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
10Diyalektik Davranışçı TerapiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
11Metakoginitif TerapilerÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
12Metakognitif TerapilerÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
13Duygu Düzenleme Terapisi Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
14Bilişsel davranışçı analiz psikoterapisi
Genel Tekrar
Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
Kaynak
Türkçapar, M. H. (2007). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulamalar içinde. Ankara: HYB Basım Yayın.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı61060
Genel Sınav ve Hazırlığı71070
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)214
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(214/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜÇÜNCÜ DALGA BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel Davranışçı Terapilerin ve Üçüncü Dalga Terapilerin tanıtılması ve karşılaştırması.
Dersin İçeriğiBu ders; Birinci ve ikinci kuşak terapiler,Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler,Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı Terapiler,Kabul Kararlılık Terapisi,Kabul Kararlılık Terapisi,Kabul Kararlılık Terapisi,Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi,Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi,Diyalektik Davranışçı Terapi,Diyalektik Davranışçı Terapi,Metakoginitif Terapiler,Metakognitif Terapiler,Duygu Düzenleme Terapisi ,Bilişsel davranışçı analiz psikoterapisi
Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilişsel Davranışçı Terapileri anlar ve hatırlar. 2. Üçüncü dalga terapilerin doğuşunu bilir. 3. Üçüncü dalga terapilerin neler olduğunu bilir. 4. Üçüncü dalga terapilerin her birini açıklar. 5. Üçüncü dalga terapi tekniklerini özetler. 6. Üçüncü dalga terapileri bilişsel davraışçı terapi ile karşılaştırır. 7.Üçüncü dalga terapileri birbirleriyle karşılaştırır. 8. Üçüncü dalga terapileri tartışır. 13, 14, 4, 5, 6, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Birinci ve ikinci kuşak terapilerÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
2Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı TerapilerÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
3Üçüncü Dalga Bilişsel Davranışçı TerapilerÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
4Kabul Kararlılık TerapisiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
5Kabul Kararlılık TerapisiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
6Kabul Kararlılık TerapisiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
7Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel TerapiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
8Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel TerapiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
9Diyalektik Davranışçı TerapiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
10Diyalektik Davranışçı TerapiÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
11Metakoginitif TerapilerÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
12Metakognitif TerapilerÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
13Duygu Düzenleme Terapisi Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
14Bilişsel davranışçı analiz psikoterapisi
Genel Tekrar
Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
Kaynak
Türkçapar, M. H. (2007). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulamalar içinde. Ankara: HYB Basım Yayın.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46