Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE SİYASAL KURUMLAR VE SİYASİ KÜLTÜR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet DEMİREL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste Türkiye’de, erken cumhuriyet döneminde, 1920-1946 arasında Türkiye’deki temel kurumların yapılanması ve aynı dönem içinde siyasi kültürün oluşumu konularını analiz etmek amaçlanmaktadır. Derste 1920-1946 dönemi içinde yasama, yürütme, yargı ve yerel yönetim organları analiz edilmekte ve bu kurumlara yüklenen anlamlar değerlendirilmektedir. Birinci Dünya Savaşı ile İkinci Dünya Savaşı arasındaki dönemde Türkiye’nin siyasi kültürünün temel özellikleri incelenmekte ve millet, devlet, demokrasi, iş bölümü, bağlılık, çalışma, askerlik, seçim, vergi ve devletin vatandaşa karşı vazifeleri gibi kavramlar ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin kapsam ve içeriği hakkında bilgi verilmesi, siyasal kültürün tanımı, önemi ve işlevi.,Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Nutuk’u,Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri - I,Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri - II,Kemalist Tek Partinin İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u – I,Kemalist Tek Partinin İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u - II,Türk inkılabının manası, hürriyet inkılabı ve sınıf inkılabı ile karşılaştırılması,İki savaş arasındaki dönemde Türkiye’de siyasi partilerin ve istiklal kavramının değerlendirilmesi,Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt’un gözünden Türk inkılabı - I,Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt’un gözünden Türk inkılabı - II,Vatandaş için medeni bilgiler - I,Vatandaş için medeni bilgiler - II,Vatandaş için medeni bilgiler - IIII,Vatandaş için medeni bilgiler - IV; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türkiye’deki siyasi kültürün oluşumu izah eder. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
2. Türkiye’deki kurumların yapılanmasının ve siyasi kültürün temel özelliklerini analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
3. Erken Cumhuriyet döneminin temel klasik eserlerini çözümler. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
4. Erken Cumhuriyet döneminde millet, devlet, demokrasi vb. gibi temel kavramlara yüklenen anlamları açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
5. Türkiye'de siyasi kültürün oluşumunda siyasi partilerin oynadığı rolü analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin kapsam ve içeriği hakkında bilgi verilmesi, siyasal kültürün tanımı, önemi ve işlevi. | --- |
2 | Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Nutuk’u | Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 1 - Atatürk'ün Nutuk'u, İstanbul, İletişim Yay., 1991, s. 1 - 178 (tamamı). |
3 | Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri - I | Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 2 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, İstanbul, İletişim Yay., 1991, s. 1 – 123. |
4 | Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri - II | Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 2 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, İstanbul, İletişim Yay., 1991, s. 124 – 268. |
5 | Kemalist Tek Partinin İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u – I | Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 3 - Kemalist Tek Parti İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u, İstanbul, İletişim Yay., 1992, s. 1-164. |
6 | Kemalist Tek Partinin İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u - II | Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 3 - Kemalist Tek Parti İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u, İstanbul, İletişim Yay., 1992, s. 168-329. |
7 | Türk inkılabının manası, hürriyet inkılabı ve sınıf inkılabı ile karşılaştırılması | Recep Peker, İnkılap Tarihi Ders Notları, İstanbul, İletişim Yay., 1984, s. 1-57. |
8 | İki savaş arasındaki dönemde Türkiye’de siyasi partilerin ve istiklal kavramının değerlendirilmesi | Recep Peker, İnkılap Tarihi Ders Notları, İstanbul, İletişim Yay., 1984, s. 59-108. |
9 | Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt’un gözünden Türk inkılabı - I | Mahmut Esat Bozkurt, Atatürk İhtilali, İstanbul Üniversitesi Yay., 1940, s. 1-228. |
10 | Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt’un gözünden Türk inkılabı - II | Mahmut Esat Bozkurt, Atatürk İhtilali, İstanbul Üniversitesi Yay., 1940,s. 231-500. |
11 | Vatandaş için medeni bilgiler - I | Afet İnan, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler, Cilt I, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933, s. 1-165. |
12 | Vatandaş için medeni bilgiler - II | Afet İnan, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler, Cilt I, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933, s. 166-285. |
13 | Vatandaş için medeni bilgiler - IIII | Recep Peker, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler II, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933, s. 1-147. |
14 | Vatandaş için medeni bilgiler - IV | Recep Peker, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler II, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933, s. 148-260. |
Kaynak |
1) Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 1 - Atatürk'ün Nutuk'u, İstanbul, İletişim Yay., 1991. 2) Recep Peker, İnkılap Tarihi Ders Notları, İstanbul, İletişim Yay., 1984. 3) Mahmut Esat Bozkurt, Atatürk İhtilali, İstanbul Üniversitesi Yay., 1940. 4) Afet İnan, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler, Cilt I, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933. 5) Recep Peker, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler II, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933. 6) Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 2 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, İstanbul, İletişim Yay., 1991. 7) Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 3 - Kemalist Tek Parti İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u, İstanbul, İletişim Yay., 1992. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | ||||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | X | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | |||||
8 | Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | |||||
9 | Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | X | |||||
10 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | ||||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | ||||||
12 | Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | X | |||||
13 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | ||||||
14 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 60 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE SİYASAL KURUMLAR VE SİYASİ KÜLTÜR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet DEMİREL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste Türkiye’de, erken cumhuriyet döneminde, 1920-1946 arasında Türkiye’deki temel kurumların yapılanması ve aynı dönem içinde siyasi kültürün oluşumu konularını analiz etmek amaçlanmaktadır. Derste 1920-1946 dönemi içinde yasama, yürütme, yargı ve yerel yönetim organları analiz edilmekte ve bu kurumlara yüklenen anlamlar değerlendirilmektedir. Birinci Dünya Savaşı ile İkinci Dünya Savaşı arasındaki dönemde Türkiye’nin siyasi kültürünün temel özellikleri incelenmekte ve millet, devlet, demokrasi, iş bölümü, bağlılık, çalışma, askerlik, seçim, vergi ve devletin vatandaşa karşı vazifeleri gibi kavramlar ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin kapsam ve içeriği hakkında bilgi verilmesi, siyasal kültürün tanımı, önemi ve işlevi.,Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Nutuk’u,Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri - I,Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri - II,Kemalist Tek Partinin İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u – I,Kemalist Tek Partinin İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u - II,Türk inkılabının manası, hürriyet inkılabı ve sınıf inkılabı ile karşılaştırılması,İki savaş arasındaki dönemde Türkiye’de siyasi partilerin ve istiklal kavramının değerlendirilmesi,Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt’un gözünden Türk inkılabı - I,Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt’un gözünden Türk inkılabı - II,Vatandaş için medeni bilgiler - I,Vatandaş için medeni bilgiler - II,Vatandaş için medeni bilgiler - IIII,Vatandaş için medeni bilgiler - IV; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türkiye’deki siyasi kültürün oluşumu izah eder. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
2. Türkiye’deki kurumların yapılanmasının ve siyasi kültürün temel özelliklerini analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
3. Erken Cumhuriyet döneminin temel klasik eserlerini çözümler. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
4. Erken Cumhuriyet döneminde millet, devlet, demokrasi vb. gibi temel kavramlara yüklenen anlamları açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
5. Türkiye'de siyasi kültürün oluşumunda siyasi partilerin oynadığı rolü analiz eder. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin kapsam ve içeriği hakkında bilgi verilmesi, siyasal kültürün tanımı, önemi ve işlevi. | --- |
2 | Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Nutuk’u | Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 1 - Atatürk'ün Nutuk'u, İstanbul, İletişim Yay., 1991, s. 1 - 178 (tamamı). |
3 | Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri - I | Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 2 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, İstanbul, İletişim Yay., 1991, s. 1 – 123. |
4 | Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynaklarından Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri - II | Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 2 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, İstanbul, İletişim Yay., 1991, s. 124 – 268. |
5 | Kemalist Tek Partinin İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u – I | Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 3 - Kemalist Tek Parti İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u, İstanbul, İletişim Yay., 1992, s. 1-164. |
6 | Kemalist Tek Partinin İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u - II | Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 3 - Kemalist Tek Parti İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u, İstanbul, İletişim Yay., 1992, s. 168-329. |
7 | Türk inkılabının manası, hürriyet inkılabı ve sınıf inkılabı ile karşılaştırılması | Recep Peker, İnkılap Tarihi Ders Notları, İstanbul, İletişim Yay., 1984, s. 1-57. |
8 | İki savaş arasındaki dönemde Türkiye’de siyasi partilerin ve istiklal kavramının değerlendirilmesi | Recep Peker, İnkılap Tarihi Ders Notları, İstanbul, İletişim Yay., 1984, s. 59-108. |
9 | Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt’un gözünden Türk inkılabı - I | Mahmut Esat Bozkurt, Atatürk İhtilali, İstanbul Üniversitesi Yay., 1940, s. 1-228. |
10 | Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt’un gözünden Türk inkılabı - II | Mahmut Esat Bozkurt, Atatürk İhtilali, İstanbul Üniversitesi Yay., 1940,s. 231-500. |
11 | Vatandaş için medeni bilgiler - I | Afet İnan, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler, Cilt I, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933, s. 1-165. |
12 | Vatandaş için medeni bilgiler - II | Afet İnan, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler, Cilt I, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933, s. 166-285. |
13 | Vatandaş için medeni bilgiler - IIII | Recep Peker, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler II, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933, s. 1-147. |
14 | Vatandaş için medeni bilgiler - IV | Recep Peker, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler II, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933, s. 148-260. |
Kaynak |
1) Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 1 - Atatürk'ün Nutuk'u, İstanbul, İletişim Yay., 1991. 2) Recep Peker, İnkılap Tarihi Ders Notları, İstanbul, İletişim Yay., 1984. 3) Mahmut Esat Bozkurt, Atatürk İhtilali, İstanbul Üniversitesi Yay., 1940. 4) Afet İnan, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler, Cilt I, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933. 5) Recep Peker, Vatandaş İçin Medeni Bilgiler II, İstanbul, Devlet Matbaası, 1933. 6) Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 2 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, İstanbul, İletişim Yay., 1991. 7) Taha Parla - Türkiye'de Siyasal Kültürün Resmi Kaynakları 3 - Kemalist Tek Parti İdeolojisi ve CHP'nin Altı Ok'u, İstanbul, İletişim Yay., 1992. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | ||||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | X | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | |||||
8 | Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | |||||
9 | Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | X | |||||
10 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | ||||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | ||||||
12 | Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | X | |||||
13 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | ||||||
14 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |