Program Bilgileri
Amaç
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler doktora programında eğitimlerini tamamlayan öğrencilerin yüksek-öğretim kurumlarında öğretim üyesi pozisyonlarında çalışmaları beklenmektedir. Ayrıca, mezunların siyaset, ekonomi veya sosyal meselelere yönelik araştırma odaklı kariyer ihtimalleri de öngörülmektedir. Doktora programında, öğrencilerin dış politika, küresel siyaset, uluslararası politik ekonomi, insan hakları, çatışma çözümü ve benzeri siyaset bilimi konularında yetiştirilmeleri amaçlanmıştır. Öğrencilerin gelecek kariyerlerinde, disiplinler-arası ve karmaşık kuramsal çerçevelerden yararlanarak kendi başına araştırma sorusu ve tasarımı geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Her bir doktora adayı eğitimin başından sonuna kadar bire bir mentor desteği ile akademik gelişimlerini tamamlayacak ve çeşitli konferanslarda çalışmalarını sunacaktır.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Türkiye'de tezli yükseklisans derecesi bulunanlar diplomaları ile beraber ALES ve Yabancı Dil bilgilerini gösteren belgelerle başvuru yaparlar.Mezuniyet Koşulları
Tüm dersleri başarıyla tamamlayan ve seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, doktora tezi ile en az 240 AKTS alan öğrenciler diploma almaya hak kazanır.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları Enstitüden almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, anabilim dalı başkanı ve program koordinatörü tarafından gerekli istişareler yapıldıktan sonra karara bağlanır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SBUD1164940 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( SEMİNER ) | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1112215 | KÜRESEL DÖNÜŞÜMLER VE YENİ DİPLOMASİ ARAÇLARI | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1112426 | SİYASET VE TOPLUM | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1112725 | ORTA DOĞU ÜZERİNE İLERİ OKUMALAR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1112726 | SİYASET FELSEFESİNDE DEVLET | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1112727 | ENERJİ GEÇİŞLERİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1112728 | OSMANLI VE TÜRK DİPLOMASİ TARİHİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1112729 | TÜRKİYE SİYASİ TARİHİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1112731 | SİYASET PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1164930 | ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE GÜNCEL TARTIŞMALAR | Türkçe | 3 | - | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SBUD1212732 | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1212734 | TÜRKİYE'DE SİYASAL KURUMLAR VE SİYASİ KÜLTÜR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1212735 | AVRUPA ÇALIŞMALARI VE BÜTÜNLEŞME KURAMLARI | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1212737 | TOPLUMSAL CİNSİYET VE SİYASET | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1212738 | MODERN SİYASET TEORİSİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1211722 | KARŞILAŞTIRMALI TÜRKİYE SİYASETİ : MODELLER VE YAKLAŞIMLAR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1212012 | ULUSLARARASI İLİŞKİLER TEORİLERİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1212739 | KÜRESEL POLİTİK EKONOMİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1212741 | AVRASYA ÜZERİNE İLERİ OKUMALAR | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1212826 | KAMU YÖNETİMİ VE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1212827 | İKTİDAR VE TOPLUM | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1212828 | KÜRESEL SİYASET VE TÜRKİYE'DE SİYAS. DÖNÜŞÜMÜ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1265010 | KARŞILAŞTIRMALI DIŞ POLİTİKA ANALİZİ | Türkçe | 3 | - | 8 | |
SBUD1265020 | TÜRK DIŞ POLİTİKASINDA İLERİ OKUMALAR | Türkçe | 3 | - | 8 |
Program Yeterliliği
İstihdam Olanakları
Doktora derecesine hak kazananlar, Vakıf, Özel ve Kamu Üniversitelerinde akademisyen olarak istihdam edilebilirler. Bunun haricinde araştırma ve düşünce kuruluşlarında da iş bulabilirler. Ayrıca, mevcut bir işte çalışanlar terfi imkanı bulabilirler.Üst Dereceye Geçiş
Doktora derecesi Türkiye'de ve dünyada en önemli nihai akademik derecedir. Akademik hayatta Doçentlik, Profesörlük gibi diğer idari unvanların elde edilme prosedürü yükseköğretim mevzuatına ve diğer yasal düzenlemelere göre karara bağlanır.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Lisansüstü programlarda her bir ders için geçme ve mezuniyet başarı ölçütleri ve geçme notu Yükseköğretim ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Programımızda Proje, Makale, Sözlü ve Yazılı usullerde ders başarı durumu ölçülür. Yeterlik Sınavı en önemli dönüm noktasıdır. Tüm gerekli dersler alındıktan sonra öğrencinin tez yazmaya hazır olup olmadığı çok kapsamlı "Yeterlik Sınavı" ile ölçülür. Doktora eğitiminde en önemli başarı ölçütü adayın kendi başına özgün araştırma yapabilme kapasitesini geliştirmiş olma durumudur. Bu amaçla tüm derslerde araştırma projesi ve makalesi yazma denemeleri yaptırılır.Bölüm/Program Başkanı
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Anlatım | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer | Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay | Vaka takdimini yorumlayabilme | |
Bireysel Çalışma | Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi | Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Proje Temelli Öğrenme | Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması | veri tabanları, kitaplar |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kavram Haritası | ||
Soru - Cevap | Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi | |
Video | ||
Tartışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama | Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması | Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri | Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi | |
Grup Çalışması | Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması | Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Yazılı sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Sözlü Sınav | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama | |
Performans Görevi | Proje temelli sunum teknikleri | Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 0 |
---|---|---|
İlişkili Ders Sayısı / 0/26 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |