Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE İTİBAR YÖNETİMİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, markan imajını iyileştirmek ve geliştirmek için birden fazla inceleme sitesindeki müşteri geri bildirimlerini izleme, oluşturma ve yanıtlamaya yönelik stratejik disiplini aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İtibar ve kurumsal iletişim kavramları,Kurum imajı bileşenleri,Kurumsal İtibar ve Pazarlama,Kurumsal İtibar ve sosyal sorumluluk ,Liderlik ve kurumsal itibar yönetimi,Kurum imajı oluşturma ve kurumsal hikâye yaratma,Risk yönetimi kavramı ,Kriz yönetimi kavramı ve örnek olay incelemeleri,Firma analizi ve SWOT analizi,Online itibar ve sosyal medya yönetimi,Makale incelemeleri ve tartışma,Makale incelemeleri ve tartışma,Kurum içi iletişim ve çalışan markası kavramı,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi ilişkisini açıklar13, 9E, F
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi kavramlarını tanımlar13, 9D, F
İtibar yönetimi unsurlarını açıklar13, 9E, F
Halkla ilişkiler unsurlarını açıklar 13, 9E, F
Risk ve kriz yönetimi kavramlarını tanımlar10, 13, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İtibar ve kurumsal iletişim kavramlarıKurumsal iletişimi kavramına yönelik makale incelemesi
2Kurum imajı bileşenleriPaylaşılan makalenin okunması
3Kurumsal İtibar ve PazarlamaPaylaşılan makalenin okunması
4Kurumsal İtibar ve sosyal sorumluluk Paylaşılan sosyal sorumluluk örneklerinin incelenmesi
5Liderlik ve kurumsal itibar yönetimiPaylaşılan liderlik örneklerinin incelenmesi
6Kurum imajı oluşturma ve kurumsal hikâye yaratmaKurum imajına yönelik makale incelemesi
7Risk yönetimi kavramı Paylaşılan makalenin okunması
8Kriz yönetimi kavramı ve örnek olay incelemeleriPaylaşılan kriz yönetimi örneklerinin incelenmesi
9Firma analizi ve SWOT analiziPaylaşılan firmaların web sitelerinin incelenmesi
10Online itibar ve sosyal medya yönetimiPaylaşılan makalenin okunması
11Makale incelemeleri ve tartışmaPaylaşılan makalenin okunması
12Makale incelemeleri ve tartışmaPaylaşılan makalenin okunması
13Kurum içi iletişim ve çalışan markası kavramıPaylaşılan çalışan markası örneklerinin incelenmesi
14Genel tekrarDönem içinde işlenen örneklerin incelenmesi
Kaynak
Griffin, A. (2008). İtibar yönetimi için yeni stratejiler: sorunların, krizlerin ve kurumsal sosyal sorumluluğun kontrolünü ele geçirmek. Van Riel, C.B. ve Fombrun, C.J. (2007). Kurumsal iletişimin olmazsa olmazları Salim Kadıbeşegil; Kurumsal İtibar Yönetimi, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2004. Ebru Güzelcik; Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme22040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı14040
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE İTİBAR YÖNETİMİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, markan imajını iyileştirmek ve geliştirmek için birden fazla inceleme sitesindeki müşteri geri bildirimlerini izleme, oluşturma ve yanıtlamaya yönelik stratejik disiplini aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İtibar ve kurumsal iletişim kavramları,Kurum imajı bileşenleri,Kurumsal İtibar ve Pazarlama,Kurumsal İtibar ve sosyal sorumluluk ,Liderlik ve kurumsal itibar yönetimi,Kurum imajı oluşturma ve kurumsal hikâye yaratma,Risk yönetimi kavramı ,Kriz yönetimi kavramı ve örnek olay incelemeleri,Firma analizi ve SWOT analizi,Online itibar ve sosyal medya yönetimi,Makale incelemeleri ve tartışma,Makale incelemeleri ve tartışma,Kurum içi iletişim ve çalışan markası kavramı,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi ilişkisini açıklar13, 9E, F
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi kavramlarını tanımlar13, 9D, F
İtibar yönetimi unsurlarını açıklar13, 9E, F
Halkla ilişkiler unsurlarını açıklar 13, 9E, F
Risk ve kriz yönetimi kavramlarını tanımlar10, 13, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İtibar ve kurumsal iletişim kavramlarıKurumsal iletişimi kavramına yönelik makale incelemesi
2Kurum imajı bileşenleriPaylaşılan makalenin okunması
3Kurumsal İtibar ve PazarlamaPaylaşılan makalenin okunması
4Kurumsal İtibar ve sosyal sorumluluk Paylaşılan sosyal sorumluluk örneklerinin incelenmesi
5Liderlik ve kurumsal itibar yönetimiPaylaşılan liderlik örneklerinin incelenmesi
6Kurum imajı oluşturma ve kurumsal hikâye yaratmaKurum imajına yönelik makale incelemesi
7Risk yönetimi kavramı Paylaşılan makalenin okunması
8Kriz yönetimi kavramı ve örnek olay incelemeleriPaylaşılan kriz yönetimi örneklerinin incelenmesi
9Firma analizi ve SWOT analiziPaylaşılan firmaların web sitelerinin incelenmesi
10Online itibar ve sosyal medya yönetimiPaylaşılan makalenin okunması
11Makale incelemeleri ve tartışmaPaylaşılan makalenin okunması
12Makale incelemeleri ve tartışmaPaylaşılan makalenin okunması
13Kurum içi iletişim ve çalışan markası kavramıPaylaşılan çalışan markası örneklerinin incelenmesi
14Genel tekrarDönem içinde işlenen örneklerin incelenmesi
Kaynak
Griffin, A. (2008). İtibar yönetimi için yeni stratejiler: sorunların, krizlerin ve kurumsal sosyal sorumluluğun kontrolünü ele geçirmek. Van Riel, C.B. ve Fombrun, C.J. (2007). Kurumsal iletişimin olmazsa olmazları Salim Kadıbeşegil; Kurumsal İtibar Yönetimi, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2004. Ebru Güzelcik; Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35