Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER VE İTİBAR YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, markan imajını iyileştirmek ve geliştirmek için birden fazla inceleme sitesindeki müşteri geri bildirimlerini izleme, oluşturma ve yanıtlamaya yönelik stratejik disiplini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İtibar ve kurumsal iletişim kavramları,Kurum imajı bileşenleri,Kurumsal İtibar ve Pazarlama,Kurumsal İtibar ve sosyal sorumluluk ,Liderlik ve kurumsal itibar yönetimi,Kurum imajı oluşturma ve kurumsal hikâye yaratma,Risk yönetimi kavramı ,Kriz yönetimi kavramı ve örnek olay incelemeleri,Firma analizi ve SWOT analizi,Online itibar ve sosyal medya yönetimi,Makale incelemeleri ve tartışma,Makale incelemeleri ve tartışma,Kurum içi iletişim ve çalışan markası kavramı,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi ilişkisini açıklar | 13, 9 | E, F |
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi kavramlarını tanımlar | 13, 9 | D, F |
İtibar yönetimi unsurlarını açıklar | 13, 9 | E, F |
Halkla ilişkiler unsurlarını açıklar | 13, 9 | E, F |
Risk ve kriz yönetimi kavramlarını tanımlar | 10, 13, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İtibar ve kurumsal iletişim kavramları | Kurumsal iletişimi kavramına yönelik makale incelemesi |
2 | Kurum imajı bileşenleri | Paylaşılan makalenin okunması |
3 | Kurumsal İtibar ve Pazarlama | Paylaşılan makalenin okunması |
4 | Kurumsal İtibar ve sosyal sorumluluk | Paylaşılan sosyal sorumluluk örneklerinin incelenmesi |
5 | Liderlik ve kurumsal itibar yönetimi | Paylaşılan liderlik örneklerinin incelenmesi |
6 | Kurum imajı oluşturma ve kurumsal hikâye yaratma | Kurum imajına yönelik makale incelemesi |
7 | Risk yönetimi kavramı | Paylaşılan makalenin okunması |
8 | Kriz yönetimi kavramı ve örnek olay incelemeleri | Paylaşılan kriz yönetimi örneklerinin incelenmesi |
9 | Firma analizi ve SWOT analizi | Paylaşılan firmaların web sitelerinin incelenmesi |
10 | Online itibar ve sosyal medya yönetimi | Paylaşılan makalenin okunması |
11 | Makale incelemeleri ve tartışma | Paylaşılan makalenin okunması |
12 | Makale incelemeleri ve tartışma | Paylaşılan makalenin okunması |
13 | Kurum içi iletişim ve çalışan markası kavramı | Paylaşılan çalışan markası örneklerinin incelenmesi |
14 | Genel tekrar | Dönem içinde işlenen örneklerin incelenmesi |
Kaynak |
Griffin, A. (2008). İtibar yönetimi için yeni stratejiler: sorunların, krizlerin ve kurumsal sosyal sorumluluğun kontrolünü ele geçirmek. Van Riel, C.B. ve Fombrun, C.J. (2007). Kurumsal iletişimin olmazsa olmazları Salim Kadıbeşegil; Kurumsal İtibar Yönetimi, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2004. Ebru Güzelcik; Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 20 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 3 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 40 | 40 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 228 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER VE İTİBAR YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, markan imajını iyileştirmek ve geliştirmek için birden fazla inceleme sitesindeki müşteri geri bildirimlerini izleme, oluşturma ve yanıtlamaya yönelik stratejik disiplini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İtibar ve kurumsal iletişim kavramları,Kurum imajı bileşenleri,Kurumsal İtibar ve Pazarlama,Kurumsal İtibar ve sosyal sorumluluk ,Liderlik ve kurumsal itibar yönetimi,Kurum imajı oluşturma ve kurumsal hikâye yaratma,Risk yönetimi kavramı ,Kriz yönetimi kavramı ve örnek olay incelemeleri,Firma analizi ve SWOT analizi,Online itibar ve sosyal medya yönetimi,Makale incelemeleri ve tartışma,Makale incelemeleri ve tartışma,Kurum içi iletişim ve çalışan markası kavramı,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi ilişkisini açıklar | 13, 9 | E, F |
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi kavramlarını tanımlar | 13, 9 | D, F |
İtibar yönetimi unsurlarını açıklar | 13, 9 | E, F |
Halkla ilişkiler unsurlarını açıklar | 13, 9 | E, F |
Risk ve kriz yönetimi kavramlarını tanımlar | 10, 13, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İtibar ve kurumsal iletişim kavramları | Kurumsal iletişimi kavramına yönelik makale incelemesi |
2 | Kurum imajı bileşenleri | Paylaşılan makalenin okunması |
3 | Kurumsal İtibar ve Pazarlama | Paylaşılan makalenin okunması |
4 | Kurumsal İtibar ve sosyal sorumluluk | Paylaşılan sosyal sorumluluk örneklerinin incelenmesi |
5 | Liderlik ve kurumsal itibar yönetimi | Paylaşılan liderlik örneklerinin incelenmesi |
6 | Kurum imajı oluşturma ve kurumsal hikâye yaratma | Kurum imajına yönelik makale incelemesi |
7 | Risk yönetimi kavramı | Paylaşılan makalenin okunması |
8 | Kriz yönetimi kavramı ve örnek olay incelemeleri | Paylaşılan kriz yönetimi örneklerinin incelenmesi |
9 | Firma analizi ve SWOT analizi | Paylaşılan firmaların web sitelerinin incelenmesi |
10 | Online itibar ve sosyal medya yönetimi | Paylaşılan makalenin okunması |
11 | Makale incelemeleri ve tartışma | Paylaşılan makalenin okunması |
12 | Makale incelemeleri ve tartışma | Paylaşılan makalenin okunması |
13 | Kurum içi iletişim ve çalışan markası kavramı | Paylaşılan çalışan markası örneklerinin incelenmesi |
14 | Genel tekrar | Dönem içinde işlenen örneklerin incelenmesi |
Kaynak |
Griffin, A. (2008). İtibar yönetimi için yeni stratejiler: sorunların, krizlerin ve kurumsal sosyal sorumluluğun kontrolünü ele geçirmek. Van Riel, C.B. ve Fombrun, C.J. (2007). Kurumsal iletişimin olmazsa olmazları Salim Kadıbeşegil; Kurumsal İtibar Yönetimi, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2004. Ebru Güzelcik; Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |