Nöropsikofarmokolojinin tanımlanmasıdır. Sinir sistemi temellerinin tanımlanması, hücresel mekanizmalar ve hücrede haberleşme sistemlerinin tanımlanması, nörofarmokolojinin temellerinin tanımlanması, önemli olan hormonların tanımlanması, depresyon ve nörodejeneratif hastalıkların farmakolojik temellerinin tanımlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri,Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri ,Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal),Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım ,Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal),Nörofarmakolojinin ilkeleri,Eksitatör ve inhibitör amino asitler ,Asetilkolin ve oreksin,Katekolaminler,Nöropeptidler,Atipikal nörotransmitterler,Depresyonun nörofarmakolojisi,Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sinir sisteminin temellerini tanır.
Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır.
Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır.
Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır.
Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır.
10, 16, 9
Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır.
10, 16, 9
Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır.
10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
2
Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
3
Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal)
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
4
Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
5
Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal)
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
6
Nörofarmakolojinin ilkeleri
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
7
Eksitatör ve inhibitör amino asitler
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
8
Asetilkolin ve oreksin
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
9
Katekolaminler
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
10
Nöropeptidler
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
11
Atipikal nörotransmitterler
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
12
Depresyonun nörofarmakolojisi
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
13
Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisi
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
Squire, Fundamental Neuroscience 3rd Edition
Dale Purves, Neuroscience 4th Edition
Constance Hammond, Cellular and Molecular Neurophysiology, 4th Edition
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KOGNİTİF NÖROPSİKOFARMAKOLOJİYE GİRİŞ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Nöropsikofarmokolojinin tanımlanmasıdır. Sinir sistemi temellerinin tanımlanması, hücresel mekanizmalar ve hücrede haberleşme sistemlerinin tanımlanması, nörofarmokolojinin temellerinin tanımlanması, önemli olan hormonların tanımlanması, depresyon ve nörodejeneratif hastalıkların farmakolojik temellerinin tanımlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri,Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri ,Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal),Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım ,Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal),Nörofarmakolojinin ilkeleri,Eksitatör ve inhibitör amino asitler ,Asetilkolin ve oreksin,Katekolaminler,Nöropeptidler,Atipikal nörotransmitterler,Depresyonun nörofarmakolojisi,Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sinir sisteminin temellerini tanır.
Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır.
Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır.
Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır.
Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır.
10, 16, 9
Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır.
10, 16, 9
Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır.
10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
2
Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
3
Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal)
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
4
Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
5
Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal)
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
6
Nörofarmakolojinin ilkeleri
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
7
Eksitatör ve inhibitör amino asitler
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
8
Asetilkolin ve oreksin
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
9
Katekolaminler
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
10
Nöropeptidler
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
11
Atipikal nörotransmitterler
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
12
Depresyonun nörofarmakolojisi
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
13
Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisi
Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
Squire, Fundamental Neuroscience 3rd Edition
Dale Purves, Neuroscience 4th Edition
Constance Hammond, Cellular and Molecular Neurophysiology, 4th Edition
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.