Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Ayşe İSTANBULLU TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Topluluk önünde konuşma beceri ve tekniklerinin kavranması ve uygulanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mikrobiyoloji alanında temel bir konuyu slayt hazırlayarak sunar. | | |
Sunum çeşitleri ve yöntemlerini sıralar. | | |
Sunulacak konuyu araştırmada kullanılacak kaynaklara erişim yöntemlerini uygular. | | |
Sunumda yazı ve görsel kullanımı konusunda dikkat edilmesi gerekenleri sıralar. | | |
Sunumda zaman, beden dili ve ses kullanımı konularında dikkat edilmesi gerekenleri sıralar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Kaynak |
Powerpoint sunumları ve makaleler |
İnternet (https://www.elsevier.com/connect/how-to-give-a-dynamic-scientific-presentation) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | X | | | |
2 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | X | |
3 | Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır. | | | | | |
4 | Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder. | X | | | | |
5 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular. | | | | | |
6 | Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir. | | | | | X |
7 | Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir. | | | | | X |
8 | Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | | | X | | |
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | | | | | |
10 | Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | | | | | X |
11 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 8 | 8 | 64 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Ayşe İSTANBULLU TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Topluluk önünde konuşma beceri ve tekniklerinin kavranması ve uygulanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mikrobiyoloji alanında temel bir konuyu slayt hazırlayarak sunar. | | |
Sunum çeşitleri ve yöntemlerini sıralar. | | |
Sunulacak konuyu araştırmada kullanılacak kaynaklara erişim yöntemlerini uygular. | | |
Sunumda yazı ve görsel kullanımı konusunda dikkat edilmesi gerekenleri sıralar. | | |
Sunumda zaman, beden dili ve ses kullanımı konularında dikkat edilmesi gerekenleri sıralar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Kaynak |
Powerpoint sunumları ve makaleler |
İnternet (https://www.elsevier.com/connect/how-to-give-a-dynamic-scientific-presentation) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | X | | | |
2 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | X | |
3 | Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır. | | | | | |
4 | Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder. | X | | | | |
5 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular. | | | | | |
6 | Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir. | | | | | X |
7 | Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir. | | | | | X |
8 | Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | | | X | | |
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | | | | | |
10 | Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | | | | | X |
11 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:20Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:22