Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MAKALE KULÜBÜ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Histoloji biliminin uygulamalı bilimlere kattığı bilimsel ve metodlar hakkında güncel bilgi edinilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; En yeni mikro görüntüleme sistemleri ile ilgili makale tartışması,Ürogenital sistem histopatolojisi ilişkili makale,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması,Histoteknoloji makalesi,İleri histoloji tekniklerle ilgili makale,Nöro-histoloji teknikleri ile ilgili makale,Ara sınav,Quantum-Dots makalesi,Springer Verlag Protocol’ dan makale,Mikrobiyoloji-histoloji ilişkili makale,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2,Elektron mikroskop makalesi tartışma,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşam bilimlerinin her alanından güncel bilgileri değerlendirir. | 10, 14, 18, 9 | E |
Histoloji hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 10, 14, 18, 9 | E |
Uygulamalı bilimler içerisinde temel bilimlerin önemini belirler. | 10, 14, 18, 9 | E |
Uygulamalı bilimlerde histoteknoloji, mikroskopi metod ve prensiplerini açıklar. | 10, 14, 18, 9 | E |
Uygulamalı bilimlerin her dalında karşılaştırma yapabileceklerdir | 10, 14, 18, 9 | E |
Temel bilimler ve uygulamalı bilimlerde verileri değerlendirir. | 10, 14, 18, 9 | E |
Okuduğu ya da dinlediği makaleleri analiz eder. | 10, 14, 18, 9 | E |
Soruları sistematik olarak kategorize edip çözer. | 10, 14, 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | En yeni mikro görüntüleme sistemleri ile ilgili makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
2 | Ürogenital sistem histopatolojisi ilişkili makale | Literatür taramasının yapılması |
3 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
4 | Histoteknoloji makalesi | Literatür taramasının yapılması |
5 | İleri histoloji tekniklerle ilgili makale | Literatür taramasının yapılması |
6 | Nöro-histoloji teknikleri ile ilgili makale | Literatür taramasının yapılması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Quantum-Dots makalesi | Literatür taramasının yapılması |
9 | Springer Verlag Protocol’ dan makale | Literatür taramasının yapılması |
10 | Mikrobiyoloji-histoloji ilişkili makale | Literatür taramasının yapılması |
11 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1 | Literatür taramasının yapılması |
12 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2 | Literatür taramasının yapılması |
13 | Elektron mikroskop makalesi tartışma | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Konu ile ilgili literatür, pubmed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | | | X | | |
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | | X | | | |
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | X | | | | |
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | | X | | | |
5 | Literatür takip edebilir. | | | | X | |
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | | | X | | |
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | | | X | | |
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | | | X | | |
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | | | | X | |
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | | | | | |
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | X | | | | |
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MAKALE KULÜBÜ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Histoloji biliminin uygulamalı bilimlere kattığı bilimsel ve metodlar hakkında güncel bilgi edinilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; En yeni mikro görüntüleme sistemleri ile ilgili makale tartışması,Ürogenital sistem histopatolojisi ilişkili makale,Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması,Histoteknoloji makalesi,İleri histoloji tekniklerle ilgili makale,Nöro-histoloji teknikleri ile ilgili makale,Ara sınav,Quantum-Dots makalesi,Springer Verlag Protocol’ dan makale,Mikrobiyoloji-histoloji ilişkili makale,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1,Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2,Elektron mikroskop makalesi tartışma,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşam bilimlerinin her alanından güncel bilgileri değerlendirir. | 10, 14, 18, 9 | E |
Histoloji hakkındaki temel bilgileri açıklar. | 10, 14, 18, 9 | E |
Uygulamalı bilimler içerisinde temel bilimlerin önemini belirler. | 10, 14, 18, 9 | E |
Uygulamalı bilimlerde histoteknoloji, mikroskopi metod ve prensiplerini açıklar. | 10, 14, 18, 9 | E |
Uygulamalı bilimlerin her dalında karşılaştırma yapabileceklerdir | 10, 14, 18, 9 | E |
Temel bilimler ve uygulamalı bilimlerde verileri değerlendirir. | 10, 14, 18, 9 | E |
Okuduğu ya da dinlediği makaleleri analiz eder. | 10, 14, 18, 9 | E |
Soruları sistematik olarak kategorize edip çözer. | 10, 14, 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | En yeni mikro görüntüleme sistemleri ile ilgili makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
2 | Ürogenital sistem histopatolojisi ilişkili makale | Literatür taramasının yapılması |
3 | Kök hücre çalışmalarında yeni yaklaşım ile ilgili makale tartışması | Literatür taramasının yapılması |
4 | Histoteknoloji makalesi | Literatür taramasının yapılması |
5 | İleri histoloji tekniklerle ilgili makale | Literatür taramasının yapılması |
6 | Nöro-histoloji teknikleri ile ilgili makale | Literatür taramasının yapılması |
7 | Ara sınav | - |
8 | Quantum-Dots makalesi | Literatür taramasının yapılması |
9 | Springer Verlag Protocol’ dan makale | Literatür taramasının yapılması |
10 | Mikrobiyoloji-histoloji ilişkili makale | Literatür taramasının yapılması |
11 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-1 | Literatür taramasının yapılması |
12 | Embriyoloji çalışması ilişkili makale-2 | Literatür taramasının yapılması |
13 | Elektron mikroskop makalesi tartışma | Literatür taramasının yapılması |
14 | Final sınavı | - |
Kaynak |
Konu ile ilgili literatür, pubmed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | | | X | | |
2 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | | X | | | |
3 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | X | | | | |
4 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | | X | | | |
5 | Literatür takip edebilir. | | | | X | |
6 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | | | X | | |
7 | Sonuçları dökümante edebilir. | | | X | | |
8 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | | | X | | |
9 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | | | | X | |
10 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
11 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | | | | | |
12 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | X | | | | |
13 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:20