Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOPATOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Davranış bozukluklarına giriş niteliğinde olan bu derste, öğrencilerin davranış bozukluklarının klinik psikoloji çerçevesinde incelenmesini yapabilmeleri için psikopatolojinin tanımı ve farklı psikoloji kuramlarına göre “normal dışı” kavramını formüle edebilmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; psikopatoloji nedir,Normaldışı Davranışlar Konusundaki Önyargılar,Psikopatolojinin tarihçesi I,Psikopatolojinin tarihçesi II,Psikopatolojinin biyolojik temelleri,Psikopatolojik değerlendirme ,Sınıflandırma ve Tanı,Duygudurum Bozuklukları,Anksiyete Bozuklukları,Kişilik ve bozuklukları,Şizofreni ve İlişkli Bozukluklar,Disosiyatif Bozukluklar,Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklar,Madde Kullanım Bozuklukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anormal davranışları tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Psikiyatrik hastalıkların patolojik sebeplerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Farklı psikoloji kuramlarına göre hastalıkların sebeplerini tartışır | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | psikopatoloji nedir | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
2 | Normaldışı Davranışlar Konusundaki Önyargılar | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
3 | Psikopatolojinin tarihçesi I | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
4 | Psikopatolojinin tarihçesi II | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
5 | Psikopatolojinin biyolojik temelleri | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
6 | Psikopatolojik değerlendirme | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
7 | Sınıflandırma ve Tanı | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
8 | Duygudurum Bozuklukları | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
9 | Anksiyete Bozuklukları | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
10 | Kişilik ve bozuklukları | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
11 | Şizofreni ve İlişkli Bozukluklar | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
12 | Disosiyatif Bozukluklar | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
13 | Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklar | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
14 | Madde Kullanım Bozuklukları | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
Kaynak |
Alloy, L.B., Acocella, J., Bootzin, R.R.(1996). Abnormal Psychology. Current Perspectives. McGraw-Hill Inc Davey, G. (2008). Psychopathology: Research, Assessment and treatment in clinical psychology. Blackwell Davison, G.C., Neale, J.M. (2004). Anormal Psikolojisi (Çev. Ed: İhsan Dağ), Türk Psikologlar Derneği yayınları No: 29. Nolen-Hoeksema, S. (2008). Abnormal Psychology. Fourth Edition. McGraw-Hill Inc |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | ||||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOPATOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Davranış bozukluklarına giriş niteliğinde olan bu derste, öğrencilerin davranış bozukluklarının klinik psikoloji çerçevesinde incelenmesini yapabilmeleri için psikopatolojinin tanımı ve farklı psikoloji kuramlarına göre “normal dışı” kavramını formüle edebilmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; psikopatoloji nedir,Normaldışı Davranışlar Konusundaki Önyargılar,Psikopatolojinin tarihçesi I,Psikopatolojinin tarihçesi II,Psikopatolojinin biyolojik temelleri,Psikopatolojik değerlendirme ,Sınıflandırma ve Tanı,Duygudurum Bozuklukları,Anksiyete Bozuklukları,Kişilik ve bozuklukları,Şizofreni ve İlişkli Bozukluklar,Disosiyatif Bozukluklar,Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklar,Madde Kullanım Bozuklukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anormal davranışları tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Psikiyatrik hastalıkların patolojik sebeplerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Farklı psikoloji kuramlarına göre hastalıkların sebeplerini tartışır | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | psikopatoloji nedir | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
2 | Normaldışı Davranışlar Konusundaki Önyargılar | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
3 | Psikopatolojinin tarihçesi I | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
4 | Psikopatolojinin tarihçesi II | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
5 | Psikopatolojinin biyolojik temelleri | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
6 | Psikopatolojik değerlendirme | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
7 | Sınıflandırma ve Tanı | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
8 | Duygudurum Bozuklukları | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
9 | Anksiyete Bozuklukları | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
10 | Kişilik ve bozuklukları | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
11 | Şizofreni ve İlişkli Bozukluklar | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
12 | Disosiyatif Bozukluklar | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
13 | Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklar | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
14 | Madde Kullanım Bozuklukları | İlgili konuya ilişkin kaynakların incelenmesi |
Kaynak |
Alloy, L.B., Acocella, J., Bootzin, R.R.(1996). Abnormal Psychology. Current Perspectives. McGraw-Hill Inc Davey, G. (2008). Psychopathology: Research, Assessment and treatment in clinical psychology. Blackwell Davison, G.C., Neale, J.M. (2004). Anormal Psikolojisi (Çev. Ed: İhsan Dağ), Türk Psikologlar Derneği yayınları No: 29. Nolen-Hoeksema, S. (2008). Abnormal Psychology. Fourth Edition. McGraw-Hill Inc |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | ||||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |