Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMALARI II | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Post-modern yönetim yaklaşımları ışığında sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi konusunda geniş kapsamlı bilgi, beceri ve farkındalık kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması,Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi,Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi,Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi,Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi,Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi,Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi,Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi,Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi,Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi,Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi,Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi,Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşire iş gücü farklılıklarını analiz etmesi | 16, 5, 9 | E, H |
Dijitalleşme, kalite yönetimi ve yenilik yönetimi açısından bakım süreçlerinin analiz etmesi | 16, 5, 9 | E, H |
Kurumun örgütsel öğrenme ve örgütsel güçlendirme açısından hemşirelere sunduğu kaynakları incelemesi | 16, 5, 9 | E, H |
Post-modern yönetim yaklaşımları ışığında ideal hemşirelik hizmetleri yönetimini tasarlaması | 16, 5, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması | |
2 | Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi | |
3 | Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi | |
4 | Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi | |
5 | Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi | |
6 | Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi | |
7 | Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi | |
8 | Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi | |
9 | Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi | |
10 | Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi | |
11 | Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi | |
12 | Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi | |
13 | Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi | |
14 | Dersin Değerlendirilmesi |
Kaynak |
1-Eleanor J. Sullivan (2004). Effective Leadership and Management in Nursing. Publisher: Prentice Hall 2-Patricia Kelly (2011). Nursing Leadership & Management. Publisher: Delmar Cengage Learning 3-Cemil Sözen (2012). Hemşirelikte Yönetim. Palme yayınevi. Ankara. 4-Oğuz Işık, Dilaver Tengilimoğlu, Mahmut Akbolat (2011). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMALARI II | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Post-modern yönetim yaklaşımları ışığında sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi konusunda geniş kapsamlı bilgi, beceri ve farkındalık kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması,Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi,Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi,Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi,Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi,Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi,Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi,Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi,Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi,Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi,Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi,Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi,Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşire iş gücü farklılıklarını analiz etmesi | 16, 5, 9 | E, H |
Dijitalleşme, kalite yönetimi ve yenilik yönetimi açısından bakım süreçlerinin analiz etmesi | 16, 5, 9 | E, H |
Kurumun örgütsel öğrenme ve örgütsel güçlendirme açısından hemşirelere sunduğu kaynakları incelemesi | 16, 5, 9 | E, H |
Post-modern yönetim yaklaşımları ışığında ideal hemşirelik hizmetleri yönetimini tasarlaması | 16, 5, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması | |
2 | Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi | |
3 | Farklılıkların Yönetimi: Hemşire İnsan Gücünün İncelenmesi | |
4 | Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi | |
5 | Dijitalleşme: Bakım Süreçlerinin İncelenmesi | |
6 | Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi | |
7 | Kalite Yönetimi: Tıbbi Hata ve Risklerin İncelenmesi | |
8 | Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi | |
9 | Örgütsel Öğrenme: Hemşirelik Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi | |
10 | Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi | |
11 | Örgütsel Güçlendirme: Hemşireleri Güçlendirme Kaynaklarının İncelenmesi | |
12 | Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi | |
13 | Yenilik Yönetimi: Bakım Süreçlerinde İyileştirmeye Açık Alanların İncelenmesi | |
14 | Dersin Değerlendirilmesi |
Kaynak |
1-Eleanor J. Sullivan (2004). Effective Leadership and Management in Nursing. Publisher: Prentice Hall 2-Patricia Kelly (2011). Nursing Leadership & Management. Publisher: Delmar Cengage Learning 3-Cemil Sözen (2012). Hemşirelikte Yönetim. Palme yayınevi. Ankara. 4-Oğuz Işık, Dilaver Tengilimoğlu, Mahmut Akbolat (2011). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |