Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK ACİL HEMŞİRELİĞİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Pediatrik acil bakım gereksinimlerini saptayabilmesi ve gereksinimlere yönelik acil bakım ihtiyaçlarını karşılayabilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Acil Hemşireliğine Genel Bakış, Pediatrik tanılama, Pediatrik Canlandırma,Pediatrik spesifik aciller,Yaralanmalar ve Hemşirelik Bakımı,Sepsis, Septik Şok ve Hemşirelik Bakımı ,Pediatrik Çevresel Aciller ve Hemşirelik Bakımı,Ara Sınav,Travma, Yanık ve Hemşirelik Bakımı,Psikososyal Aciller ve Hemşirelik Yaklaşımları,Çocuk Acilde İlaç ve Sıvı Uygulamaları ,Farklı Kültürler ve Etnik Gruplar için Acil Bakım,Afet Yönetimi ve Çocuk Sağlığı Hizmetleri,Pediatrik Yaşam Sonu Bakım,Çocuk Acilde Girişimler ve Hemşirenin Sorumluluğu ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 23, 3, 38, 5, 9 | A, D, E, F, H, L, R |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, L: Grup değerlendirme, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Acil Hemşireliğine Genel Bakış, Pediatrik tanılama | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
2 | Pediatrik Canlandırma | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
3 | Pediatrik spesifik aciller | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
4 | Yaralanmalar ve Hemşirelik Bakımı | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
5 | Sepsis, Septik Şok ve Hemşirelik Bakımı | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
6 | Pediatrik Çevresel Aciller ve Hemşirelik Bakımı | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
7 | Ara Sınav | |
8 | Travma, Yanık ve Hemşirelik Bakımı | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
9 | Psikososyal Aciller ve Hemşirelik Yaklaşımları | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
10 | Çocuk Acilde İlaç ve Sıvı Uygulamaları | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
11 | Farklı Kültürler ve Etnik Gruplar için Acil Bakım | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
12 | Afet Yönetimi ve Çocuk Sağlığı Hizmetleri | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
13 | Pediatrik Yaşam Sonu Bakım | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
14 | Çocuk Acilde Girişimler ve Hemşirenin Sorumluluğu | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
Kaynak |
Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK ACİL HEMŞİRELİĞİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Pediatrik acil bakım gereksinimlerini saptayabilmesi ve gereksinimlere yönelik acil bakım ihtiyaçlarını karşılayabilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Acil Hemşireliğine Genel Bakış, Pediatrik tanılama, Pediatrik Canlandırma,Pediatrik spesifik aciller,Yaralanmalar ve Hemşirelik Bakımı,Sepsis, Septik Şok ve Hemşirelik Bakımı ,Pediatrik Çevresel Aciller ve Hemşirelik Bakımı,Ara Sınav,Travma, Yanık ve Hemşirelik Bakımı,Psikososyal Aciller ve Hemşirelik Yaklaşımları,Çocuk Acilde İlaç ve Sıvı Uygulamaları ,Farklı Kültürler ve Etnik Gruplar için Acil Bakım,Afet Yönetimi ve Çocuk Sağlığı Hizmetleri,Pediatrik Yaşam Sonu Bakım,Çocuk Acilde Girişimler ve Hemşirenin Sorumluluğu ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 23, 3, 38, 5, 9 | A, D, E, F, H, L, R |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, L: Grup değerlendirme, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Acil Hemşireliğine Genel Bakış, Pediatrik tanılama | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
2 | Pediatrik Canlandırma | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
3 | Pediatrik spesifik aciller | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
4 | Yaralanmalar ve Hemşirelik Bakımı | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
5 | Sepsis, Septik Şok ve Hemşirelik Bakımı | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
6 | Pediatrik Çevresel Aciller ve Hemşirelik Bakımı | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
7 | Ara Sınav | |
8 | Travma, Yanık ve Hemşirelik Bakımı | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
9 | Psikososyal Aciller ve Hemşirelik Yaklaşımları | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
10 | Çocuk Acilde İlaç ve Sıvı Uygulamaları | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
11 | Farklı Kültürler ve Etnik Gruplar için Acil Bakım | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
12 | Afet Yönetimi ve Çocuk Sağlığı Hizmetleri | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
13 | Pediatrik Yaşam Sonu Bakım | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
14 | Çocuk Acilde Girişimler ve Hemşirenin Sorumluluğu | Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
Kaynak |
Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. (2021). Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |