Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CERRAHİ HASTALIKLARI HEM. UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra EREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Selda RIZALAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cerrahi yöntemle tedavi edilecek hastaların, ameliyat öncesi, sırası ve sonrası dönemde bütüncül bir yaklaşımla bakımını, eğitimini ve rehabilitasyonunu sağlayabilecek teorik bilgi ve uygulama becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Genel cerrahi servisi uygulaması,2. Genel cerrahi servisi uygulaması,3. Genel cerrahi servisi uygulaması,4. Genel cerrahi servisi uygulaması,5. Genel cerrahi servisi uygulaması,6. Ameliyathane uygulaması,7. Ameliyathane uygulaması,8. Ameliyathane uygulaması,9. Ameliyathane uygulaması,10. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması,11. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması,12. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması,13. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması,14. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında edindiği bilgilerini klinik alanda kullanarak uygulama becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | 10, 16, 9 | A |
2. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili sorunları eleştirel/analitik bir gözle değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
3. Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm üretir | 16, 6, 9 | A |
4. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 10, 16, 9 | A |
5. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 10, 16 | A |
6. Cerrahi hastalıklar hemşireliği alanındaki bilimsel ve teknolojik yenilikleri klinik alanda kullanımını aktarır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Genel cerrahi servisi uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
2 | 2. Genel cerrahi servisi uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
3 | 3. Genel cerrahi servisi uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
4 | 4. Genel cerrahi servisi uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
5 | 5. Genel cerrahi servisi uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
6 | 6. Ameliyathane uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
7 | 7. Ameliyathane uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
8 | 8. Ameliyathane uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
9 | 9. Ameliyathane uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
10 | 10. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
11 | 11. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
12 | 12. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
13 | 13. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
14 | 14. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
Kaynak |
1. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım (2011). A Karadakovan, F Eti Aslan (Eds), Nobel Kitapevi, Adana. 2. Philips NM (2010).Berry & Kohn’s Operating Room Technıgue. 11th ed., Edition, Mosby Elseıver, St Louise. 3. Fraise AP, Lambert PA, Maillard JY (2004). Principles and Practice of Disinfection, Preservation & Sterilization, 4th Ed, Blackwell Publishing. 4. Alexander's Care of The Patient in Surgery (2010). JC Rothrock (Ed), 13th ed., Mosby, St Louis. 6. Basavanthappa BT (2009). Medical-Surgical Nursing. Second Edition, Jaypee Brothers Medical Publisher Ltd., New Delhi. 7. Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O’Brien PG, Bucher L (2011). Medical-Surgical Nursing Assessment and Management of Clinical Problems. 7th Edition, Mosby Elseıver, St. Louıs. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 15 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 23 | 23 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CERRAHİ HASTALIKLARI HEM. UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra EREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Selda RIZALAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cerrahi yöntemle tedavi edilecek hastaların, ameliyat öncesi, sırası ve sonrası dönemde bütüncül bir yaklaşımla bakımını, eğitimini ve rehabilitasyonunu sağlayabilecek teorik bilgi ve uygulama becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Genel cerrahi servisi uygulaması,2. Genel cerrahi servisi uygulaması,3. Genel cerrahi servisi uygulaması,4. Genel cerrahi servisi uygulaması,5. Genel cerrahi servisi uygulaması,6. Ameliyathane uygulaması,7. Ameliyathane uygulaması,8. Ameliyathane uygulaması,9. Ameliyathane uygulaması,10. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması,11. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması,12. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması,13. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması,14. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında edindiği bilgilerini klinik alanda kullanarak uygulama becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | 10, 16, 9 | A |
2. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili sorunları eleştirel/analitik bir gözle değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
3. Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm üretir | 16, 6, 9 | A |
4. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 10, 16, 9 | A |
5. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 10, 16 | A |
6. Cerrahi hastalıklar hemşireliği alanındaki bilimsel ve teknolojik yenilikleri klinik alanda kullanımını aktarır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Genel cerrahi servisi uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
2 | 2. Genel cerrahi servisi uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
3 | 3. Genel cerrahi servisi uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
4 | 4. Genel cerrahi servisi uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
5 | 5. Genel cerrahi servisi uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
6 | 6. Ameliyathane uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
7 | 7. Ameliyathane uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
8 | 8. Ameliyathane uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
9 | 9. Ameliyathane uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
10 | 10. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
11 | 11. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
12 | 12. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
13 | 13. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
14 | 14. Genel cerrahi yoğun bakım uygulaması | Cerrahi Hemşireliği Prof. Dr. Meryem YAVUZ van GIERSBERGEN |
Kaynak |
1. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım (2011). A Karadakovan, F Eti Aslan (Eds), Nobel Kitapevi, Adana. 2. Philips NM (2010).Berry & Kohn’s Operating Room Technıgue. 11th ed., Edition, Mosby Elseıver, St Louise. 3. Fraise AP, Lambert PA, Maillard JY (2004). Principles and Practice of Disinfection, Preservation & Sterilization, 4th Ed, Blackwell Publishing. 4. Alexander's Care of The Patient in Surgery (2010). JC Rothrock (Ed), 13th ed., Mosby, St Louis. 6. Basavanthappa BT (2009). Medical-Surgical Nursing. Second Edition, Jaypee Brothers Medical Publisher Ltd., New Delhi. 7. Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O’Brien PG, Bucher L (2011). Medical-Surgical Nursing Assessment and Management of Clinical Problems. 7th Edition, Mosby Elseıver, St. Louıs. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2.Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | 3.Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | 4.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | |||||
6 | 5.Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır. | X | |||||
7 | 6.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
8 | 7.Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | 8.Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
10 | 9.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
11 | 10.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
12 | 11.Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | 12.Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
14 | 13.Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
15 | 14.Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
16 | 15.Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |