Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MENTAL SAĞLIK VE ERGOTERAPİ-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerinin yapılması, duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerinin tespiti ve bunlara yönelik müdahale programlarının yapılması ve güncel yaklaşımlara ait süreçleri içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mental sağlık ve ergoterapi tanımları,Nöropsikiyatrik Bozukluklar,Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon,Relaksasyon Yöntemleri,Solunum Teknikleri,Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Çocuklarda katılım problemleri,Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Rekreasyonel terapi müdaheleleri,Alternatif terapi müdaheleleri,Literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmeleri yapabilir.
Duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerini tespit edebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mental sağlık ve ergoterapi tanımları
2Nöropsikiyatrik Bozukluklar
3Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon
4Relaksasyon Yöntemleri
5Solunum Teknikleri
6Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi
7Çocuklarda katılım problemleri
8Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri
9Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi
10Yetişkinlerde katılım problemleri
10Yetişkinlerde katılım problemleri
11Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri
12Rekreasyonel terapi müdaheleleri
13Alternatif terapi müdaheleleri
14Literatür tartışması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MENTAL SAĞLIK VE ERGOTERAPİ-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerinin yapılması, duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerinin tespiti ve bunlara yönelik müdahale programlarının yapılması ve güncel yaklaşımlara ait süreçleri içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mental sağlık ve ergoterapi tanımları,Nöropsikiyatrik Bozukluklar,Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon,Relaksasyon Yöntemleri,Solunum Teknikleri,Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Çocuklarda katılım problemleri,Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Rekreasyonel terapi müdaheleleri,Alternatif terapi müdaheleleri,Literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmeleri yapabilir.
Duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerini tespit edebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mental sağlık ve ergoterapi tanımları
2Nöropsikiyatrik Bozukluklar
3Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon
4Relaksasyon Yöntemleri
5Solunum Teknikleri
6Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi
7Çocuklarda katılım problemleri
8Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri
9Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi
10Yetişkinlerde katılım problemleri
10Yetişkinlerde katılım problemleri
11Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri
12Rekreasyonel terapi müdaheleleri
13Alternatif terapi müdaheleleri
14Literatür tartışması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28