Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MENTAL SAĞLIK VE ERGOTERAPİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerinin yapılması, duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerinin tespiti ve bunlara yönelik müdahale programlarının yapılması ve güncel yaklaşımlara ait süreçleri içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mental sağlık ve ergoterapi tanımları,Nöropsikiyatrik Bozukluklar,Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon,Relaksasyon Yöntemleri,Solunum Teknikleri,Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Çocuklarda katılım problemleri,Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Rekreasyonel terapi müdaheleleri,Alternatif terapi müdaheleleri,Literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmeleri yapabilir. | ||
Duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerini tespit edebilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mental sağlık ve ergoterapi tanımları | |
2 | Nöropsikiyatrik Bozukluklar | |
3 | Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon | |
4 | Relaksasyon Yöntemleri | |
5 | Solunum Teknikleri | |
6 | Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi | |
7 | Çocuklarda katılım problemleri | |
8 | Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri | |
9 | Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi | |
10 | Yetişkinlerde katılım problemleri | |
10 | Yetişkinlerde katılım problemleri | |
11 | Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri | |
12 | Rekreasyonel terapi müdaheleleri | |
13 | Alternatif terapi müdaheleleri | |
14 | Literatür tartışması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |