Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerinin yapılması, duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerinin tespiti ve bunlara yönelik müdahale programlarının yapılması ve güncel yaklaşımlara ait süreçleri içermektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mental sağlık ve ergoterapi tanımları,Nöropsikiyatrik Bozukluklar,Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon,Relaksasyon Yöntemleri,Solunum Teknikleri,Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Çocuklarda katılım problemleri,Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Rekreasyonel terapi müdaheleleri,Alternatif terapi müdaheleleri,Literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmeleri yapabilir.
Duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerini tespit edebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mental sağlık ve ergoterapi tanımları
2
Nöropsikiyatrik Bozukluklar
3
Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MENTAL SAĞLIK VE ERGOTERAPİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerinin yapılması, duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerinin tespiti ve bunlara yönelik müdahale programlarının yapılması ve güncel yaklaşımlara ait süreçleri içermektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mental sağlık ve ergoterapi tanımları,Nöropsikiyatrik Bozukluklar,Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon,Relaksasyon Yöntemleri,Solunum Teknikleri,Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Çocuklarda katılım problemleri,Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Rekreasyonel terapi müdaheleleri,Alternatif terapi müdaheleleri,Literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmeleri yapabilir.
Duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerini tespit edebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mental sağlık ve ergoterapi tanımları
2
Nöropsikiyatrik Bozukluklar
3
Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon