Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKTİVİTE VE HAREKET ANALİZİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adnan APTİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Motor kontrol ve öğrenmenin tanımı, üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerinin tartışılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Motor kontrol ve öğrenme,Üst ekstremite biyomekaniği,Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri,Üst ekstremite hareket analizi,Kolumna vertebralis biyomekaniği,Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri,Kolumna vertebralis hareket analizi,Alt ekstremite biyomekaniği,Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri,Alt ekstremite hareket analizi,Normal ve patolojik yürüyüş,Yürümenin analizi,Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Motor kontrol ve öğrenmenin tanımını bilir. | 1, 14, 2, 3, 5 | A, C |
Üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerini tartışabilir. | 1, 12, 18, 2, 22, 3, 4, 5 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Motor kontrol ve öğrenme | |
2 | Üst ekstremite biyomekaniği | |
3 | Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri | |
4 | Üst ekstremite hareket analizi | |
5 | Kolumna vertebralis biyomekaniği | |
6 | Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri | |
7 | Kolumna vertebralis hareket analizi | |
8 | Alt ekstremite biyomekaniği | |
9 | Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri | |
10 | Alt ekstremite hareket analizi | |
11 | Normal ve patolojik yürüyüş | |
13 | Yürümenin analizi | |
14 | Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması |
Kaynak |
-Dersin öğretim üyesinin ders notları -Motor Learning and Control for Practitioners - Cheryl A. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |