Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKTİVİTE VE HAREKET ANALİZİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adnan APTİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMotor kontrol ve öğrenmenin tanımı, üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerinin tartışılması amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor kontrol ve öğrenme,Üst ekstremite biyomekaniği,Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri,Üst ekstremite hareket analizi,Kolumna vertebralis biyomekaniği,Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri,Kolumna vertebralis hareket analizi,Alt ekstremite biyomekaniği,Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri,Alt ekstremite hareket analizi,Normal ve patolojik yürüyüş,Yürümenin analizi,Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Motor kontrol ve öğrenmenin tanımını bilir. 10, 11, 12, 14, 16, 4, 5, 9A, E
Üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerini tartışır. 10, 11, 13, 16, 3, 4, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor kontrol ve öğrenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Üst ekstremite biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Üst ekstremite hareket analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Kolumna vertebralis biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Kolumna vertebralis hareket analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Alt ekstremite biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Alt ekstremite hareket analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Normal ve patolojik yürüyüşÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Yürümenin analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Dersin öğretim üyesinin ders notları -Motor Learning and Control for Practitioners - Cheryl A.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKTİVİTE VE HAREKET ANALİZİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adnan APTİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMotor kontrol ve öğrenmenin tanımı, üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerinin tartışılması amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor kontrol ve öğrenme,Üst ekstremite biyomekaniği,Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri,Üst ekstremite hareket analizi,Kolumna vertebralis biyomekaniği,Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri,Kolumna vertebralis hareket analizi,Alt ekstremite biyomekaniği,Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri,Alt ekstremite hareket analizi,Normal ve patolojik yürüyüş,Yürümenin analizi,Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Motor kontrol ve öğrenmenin tanımını bilir. 10, 11, 12, 14, 16, 4, 5, 9A, E
Üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerini tartışır. 10, 11, 13, 16, 3, 4, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor kontrol ve öğrenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Üst ekstremite biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Üst ekstremite hareket analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Kolumna vertebralis biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Kolumna vertebralis hareket analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Alt ekstremite biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Alt ekstremite hareket analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Normal ve patolojik yürüyüşÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Yürümenin analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Dersin öğretim üyesinin ders notları -Motor Learning and Control for Practitioners - Cheryl A.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28