Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜST EKSTREMİTE REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Burcu Semin AKEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜst ekstremite problemlerinde Ergoterapi müdahalelerinin ve değerlendirmelerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencinin üst ekstremite rehabilitasyonunda güncel literatürü incelemesi ve araştırma yapma becerisi kazanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Omuz ve kol anatomisi ve biyomekaniği,Dirsek ve ön kol anatomisi ve biyomekaniği,El bileği ve el anatomisi ve biyomekaniği,Üst ekstremite rehabilitasyonunda ergoterapistin rolü,Omuz ve kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,Omuz ve kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,Omuz ve kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,Dirsek ve ön kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,Dirsek ve ön kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,El bileği ve el yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,El bileği ve el yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,El bileği ve el yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Üst ekstremite problemlerinde Ergoterapi müdahalelerini ve değerlendirmelerini bilir. 13, 14, 16, 4, 6, 8, 9A, E
Üst ekstremite rehabilitasyonunda güncel literatüre hakimdir. 10, 12, 13, 14, 4, 5, 9A, E
Üst ekstremite rehabilitasyonunda araştırma yapma becerisi vardır.10, 14, 16, 4, 5, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Omuz ve kol anatomisi ve biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Dirsek ve ön kol anatomisi ve biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3El bileği ve el anatomisi ve biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Üst ekstremite rehabilitasyonunda ergoterapistin rolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Omuz ve kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Omuz ve kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Omuz ve kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Dirsek ve ön kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Dirsek ve ön kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11El bileği ve el yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12El bileği ve el yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13El bileği ve el yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Vaka çalışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Hunter JM., Mackin EJ, Callahan AD. Rhabilitation of the hand: Surgery and therapy, 4th edition, Mosby, 1995. -Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008. -Stanley Gb. Concepts In Hand Rehabılıtatıon, Phıledelphıa, 1992 -Yekutiel M. Sensory re-education of the hand after stroke, first edition, Athenaeum Pres, England, 2000. -El ve El Bileği Muayenesi (Hipokrat Kitapevi) -Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity, 2-Volume Set: Expert Consult: Online and Print, 6e. Terri M. Skirven

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜST EKSTREMİTE REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Burcu Semin AKEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜst ekstremite problemlerinde Ergoterapi müdahalelerinin ve değerlendirmelerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencinin üst ekstremite rehabilitasyonunda güncel literatürü incelemesi ve araştırma yapma becerisi kazanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Omuz ve kol anatomisi ve biyomekaniği,Dirsek ve ön kol anatomisi ve biyomekaniği,El bileği ve el anatomisi ve biyomekaniği,Üst ekstremite rehabilitasyonunda ergoterapistin rolü,Omuz ve kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,Omuz ve kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,Omuz ve kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,Dirsek ve ön kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,Dirsek ve ön kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,El bileği ve el yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,El bileği ve el yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,El bileği ve el yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Üst ekstremite problemlerinde Ergoterapi müdahalelerini ve değerlendirmelerini bilir. 13, 14, 16, 4, 6, 8, 9A, E
Üst ekstremite rehabilitasyonunda güncel literatüre hakimdir. 10, 12, 13, 14, 4, 5, 9A, E
Üst ekstremite rehabilitasyonunda araştırma yapma becerisi vardır.10, 14, 16, 4, 5, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Omuz ve kol anatomisi ve biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Dirsek ve ön kol anatomisi ve biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3El bileği ve el anatomisi ve biyomekaniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Üst ekstremite rehabilitasyonunda ergoterapistin rolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Omuz ve kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Omuz ve kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Omuz ve kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Dirsek ve ön kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Dirsek ve ön kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11El bileği ve el yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12El bileği ve el yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13El bileği ve el yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Vaka çalışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Hunter JM., Mackin EJ, Callahan AD. Rhabilitation of the hand: Surgery and therapy, 4th edition, Mosby, 1995. -Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008. -Stanley Gb. Concepts In Hand Rehabılıtatıon, Phıledelphıa, 1992 -Yekutiel M. Sensory re-education of the hand after stroke, first edition, Athenaeum Pres, England, 2000. -El ve El Bileği Muayenesi (Hipokrat Kitapevi) -Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity, 2-Volume Set: Expert Consult: Online and Print, 6e. Terri M. Skirven

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28