Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYONDA İNOVASYON-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Ela TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini incelemek, rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırmak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımların uygulanmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında güncel uygulamalar ve yaklaşımlar taranacak, ders sonunda proje, patent veya faydalı model çıktıları istenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı,Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları,Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I,Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları,Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini bilir.10, 12, 16, 2, 3, 5, 8, 9A, E
Rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırarak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımları uygular.10, 11, 12, 16, 2, 3, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı
2Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları
3Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama
4Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I
5Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları
6Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri
7Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları
8Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri
9Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları
10Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri
11Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
12Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
13Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
14Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
Kaynak
-Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. -Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. -Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. -Australian Occupational Journal, British Journal of Occupational Therapy, Canadian Journal of Occupational Therapy -Rehabilitasyonda Teknoloji Kitabı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYONDA İNOVASYON-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Ela TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini incelemek, rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırmak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımların uygulanmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında güncel uygulamalar ve yaklaşımlar taranacak, ders sonunda proje, patent veya faydalı model çıktıları istenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı,Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları,Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I,Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları,Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini bilir.10, 12, 16, 2, 3, 5, 8, 9A, E
Rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırarak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımları uygular.10, 11, 12, 16, 2, 3, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı
2Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları
3Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama
4Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I
5Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları
6Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri
7Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları
8Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri
9Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları
10Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri
11Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
12Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
13Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
14Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
Kaynak
-Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989. -Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002. -Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996. -Australian Occupational Journal, British Journal of Occupational Therapy, Canadian Journal of Occupational Therapy -Rehabilitasyonda Teknoloji Kitabı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28