Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE KLİNİK ÇÖZÜMLEME-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Ela TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBirey veya toplulukların performans problemlerinin tespiti, çevresel faktörlerin analizi için gerçek veya senaryo vaka üzerinden grup ile birlikte vaka çözümlemesi yapılması, gerekli bilgilerin sağlanması ve ergoterapistlerin klinik problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapide klinik çözümleme yaklaşımları,Pediatrik ergoterapide klinik çözümleme,Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde ergoterapide klinik çözümleme,Nörolojik bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme,Bilişsel bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme,Psikososyal problemlerde ergoterapide klinik çözümleme,Geriatrik ergoterapide klinik çözümleme,Kanser ve ergoterapide klinik çözümleme,Yeme ve yutma bozukluklarında ergoterapide klinik çözümleme,Kardiyopulmoner rehabilitasyonda ergoterapide klinik çözümleme,Şiddet gören bireylerde ergoterapide klinik çözümleme,Görme engelli bireylerde ergoterapide klinik çözümleme,Bakım verenlerde ergoterapide klinik çözümleme,Güncel literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Birey veya toplulukların performans problemlerinin tespitini yapar. 10, 11, 13, 14, 16, 5, 6, 9A, E
Çevresel faktörlerin analizi için gerçek veya senaryo vaka üzerinden grup ile birlikte vaka çözümlemesi yapar. 10, 12, 13, 14, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapide klinik çözümleme yaklaşımlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
2Pediatrik ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
3Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
4Nörolojik bozukluklarda ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
5Bilişsel bozukluklarda ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
6Psikososyal problemlerde ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
7Geriatrik ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
8Kanser ve ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
9Yeme ve yutma bozukluklarında ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
10Kardiyopulmoner rehabilitasyonda ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
11Şiddet gören bireylerde ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
12Görme engelli bireylerde ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
13Bakım verenlerde ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
14Güncel literatür tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
Kaynak
-Occupational Therapy Essentials for Clinical Competence : Karen Sladyk -Clinical and Professional Reasoning in Occupational Therapy book

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE KLİNİK ÇÖZÜMLEME-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Ela TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBirey veya toplulukların performans problemlerinin tespiti, çevresel faktörlerin analizi için gerçek veya senaryo vaka üzerinden grup ile birlikte vaka çözümlemesi yapılması, gerekli bilgilerin sağlanması ve ergoterapistlerin klinik problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapide klinik çözümleme yaklaşımları,Pediatrik ergoterapide klinik çözümleme,Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde ergoterapide klinik çözümleme,Nörolojik bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme,Bilişsel bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme,Psikososyal problemlerde ergoterapide klinik çözümleme,Geriatrik ergoterapide klinik çözümleme,Kanser ve ergoterapide klinik çözümleme,Yeme ve yutma bozukluklarında ergoterapide klinik çözümleme,Kardiyopulmoner rehabilitasyonda ergoterapide klinik çözümleme,Şiddet gören bireylerde ergoterapide klinik çözümleme,Görme engelli bireylerde ergoterapide klinik çözümleme,Bakım verenlerde ergoterapide klinik çözümleme,Güncel literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Birey veya toplulukların performans problemlerinin tespitini yapar. 10, 11, 13, 14, 16, 5, 6, 9A, E
Çevresel faktörlerin analizi için gerçek veya senaryo vaka üzerinden grup ile birlikte vaka çözümlemesi yapar. 10, 12, 13, 14, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapide klinik çözümleme yaklaşımlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
2Pediatrik ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
3Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
4Nörolojik bozukluklarda ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
5Bilişsel bozukluklarda ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
6Psikososyal problemlerde ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
7Geriatrik ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
8Kanser ve ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
9Yeme ve yutma bozukluklarında ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
10Kardiyopulmoner rehabilitasyonda ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
11Şiddet gören bireylerde ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
12Görme engelli bireylerde ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
13Bakım verenlerde ergoterapide klinik çözümlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
14Güncel literatür tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır
Kaynak
-Occupational Therapy Essentials for Clinical Competence : Karen Sladyk -Clinical and Professional Reasoning in Occupational Therapy book

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28