Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE KLİNİK ÇÖZÜMLEME | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ela TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Birey veya toplulukların performans problemlerinin tespiti, çevresel faktörlerin analizi için gerçek veya senaryo vaka üzerinden grup ile birlikte vaka çözümlemesi yapılması, gerekli bilgilerin sağlanması ve ergoterapistlerin klinik problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapide klinik çözümleme yaklaşımları,Pediatrik ergoterapide klinik çözümleme,Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde ergoterapide klinik çözümleme,Nörolojik bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme,Bilişsel bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme,Psikososyal problemlerde ergoterapide klinik çözümleme,Geriatrik ergoterapide klinik çözümleme,Kanser ve ergoterapide klinik çözümleme,Yeme ve yutma bozukluklarında ergoterapide klinik çözümleme,Kardiyopulmoner rehabilitasyonda ergoterapide klinik çözümleme,Şiddet gören bireylerde ergoterapide klinik çözümleme,Görme engelli bireylerde ergoterapide klinik çözümleme,Bakım verenlerde ergoterapide klinik çözümleme,Güncel literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Birey veya toplulukların performans problemlerinin tespitini yapabilir. | 1, 12, 14, 2, 3, 4, 5, 8 | A, C |
Çevresel faktörlerin analizi için gerçek veya senaryo vaka üzerinden grup ile birlikte vaka çözümlemesi yapabilir. | 1, 2, 3, 8 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapide klinik çözümleme yaklaşımları | |
2 | Pediatrik ergoterapide klinik çözümleme | |
3 | Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde ergoterapide klinik çözümleme | |
4 | Nörolojik bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme | |
5 | Bilişsel bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme | |
6 | Psikososyal problemlerde ergoterapide klinik çözümleme | |
7 | Geriatrik ergoterapide klinik çözümleme | |
8 | Kanser ve ergoterapide klinik çözümleme | |
9 | Yeme ve yutma bozukluklarında ergoterapide klinik çözümleme | |
10 | Kardiyopulmoner rehabilitasyonda ergoterapide klinik çözümleme | |
11 | Şiddet gören bireylerde ergoterapide klinik çözümleme | |
12 | Görme engelli bireylerde ergoterapide klinik çözümleme | |
13 | Bakım verenlerde ergoterapide klinik çözümleme | |
14 | Güncel literatür tartışması |
Kaynak |
-Occupational Therapy Essentials for Clinical Competence : Karen Sladyk -Clinical and Professional Reasoning in Occupational Therapy book |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |