Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi müdahale alanları ve yöntemlerinin araştırılması ve ülkemizde uygulama şekilleri ile kıyaslanarak derinlemesine analiz edilmesi hedeflenmektedir. Müdahale alanları ve yöntemleri hakkında öğrencinin geçmişten günümüze gelişimi inceliyor olması beklenmektedir. Öğrencilerin, belirlenen alanlarda gerekli beceriyi kazanmak için ihtiyacı olan bilgiye ulaşma yöntemlerini tanıması sağlanacaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Terapisi ve Uygulama Alanları,Asistif Teknolojilerde Güncel Yaklaşımlar,Bimanuel Aktivite Temelli Rehabilitasyon Yöntemleri,Ortopedik Problemlerde Ergoterapik Müdahale,Ortezde Yeni Yaklaşımlar,Oyun Temelli Teknolojik Sistemlerin Rehabilitasyonda Yeri,Ayna Terapisi ve Kullanım Alanları,DIR Flortime,Uyku Bozukluklarında Ergoterapi Temelli Müdahale,Relaksasyon Yöntemlerine Bakış,Biofeedback Temelli Ergoterapi,Nörorehabilitasyonda Aktivite Temelli Uygulamalar,Duyu Bütünleme ve Teknolojik Çözümler,Ergonomide Yenilikçi Uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi müdahale alanları ve yöntemlerini araştırarak ve ülkemizde uygulama şekilleri ile kıyaslayarak derinlemesine analiz edebilir. | 1, 10, 12, 15, 2, 3, 5 | A, B, C |
Müdahale alanları ve yöntemleri hakkında öğrencinin geçmişten günümüze gelişimi inceliyor olması beklenmektedir. | 1, 2, 3 | A, C |
Belirlenen alanlarda gerekli beceriyi kazanmak için ihtiyacı olan bilgiye ulaşma yöntemlerini tanır. | 1, 2, 22, 3, 5 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Terapisi ve Uygulama Alanları | |
2 | Asistif Teknolojilerde Güncel Yaklaşımlar | |
3 | Bimanuel Aktivite Temelli Rehabilitasyon Yöntemleri | |
4 | Ortopedik Problemlerde Ergoterapik Müdahale | |
5 | Ortezde Yeni Yaklaşımlar | |
6 | Oyun Temelli Teknolojik Sistemlerin Rehabilitasyonda Yeri | |
7 | Ayna Terapisi ve Kullanım Alanları | |
8 | DIR Flortime | |
9 | Uyku Bozukluklarında Ergoterapi Temelli Müdahale | |
10 | Relaksasyon Yöntemlerine Bakış | |
11 | Biofeedback Temelli Ergoterapi | |
12 | Nörorehabilitasyonda Aktivite Temelli Uygulamalar | |
13 | Duyu Bütünleme ve Teknolojik Çözümler | |
14 | Ergonomide Yenilikçi Uygulamalar |
Kaynak |
-Occupational Therapy Approaches: Practical Classroom Strategies -Occupational Therapy: Current Trends and Techniques |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |