Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİDE ERGOTERAPİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi modelleri ve müdahale yaklaşımlarının pediatrik popülasyonda uygulanmasının derinlemesine araştırılması ve incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda geçmişten günümüze güncel yönleri ile konuların incelenmesi sağlanacaktır. Kanıta dayalı çalışma kriterleri ve ülkemizdeki uygulama örneklerinin incelenmesi ve hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik ergoterapinin tanımı ,Tipik Nörogelişimsel süreç ve atipik nörogelişimsel süreç,Serebral palsi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları,Kas hastalıkları ve spina bifida etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Down sendromunun etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Otizm spekturum ve özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Zihinsel bozukluklar ve gelişimsel koordinasyon bozuklukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Nörogelişimsel Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Duyu integrasyonu referans çerçevesi ve ergoterapi ,Görsel Algı Referans Çerçevesi ve ergoterapi ,Motor Beceri Referans & Biyomekaniksel Referans Çerçevesi ve ergoterapi ,Kazanımsal Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Sosyal Katılım Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Güncel Literatür Tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi modelleri ve müdahale yaklaşımlarının pediatrik popülasyonda uygulanmasını derinlemesine araştırabilir ve inceleyebilir. | 1, 12, 14, 15, 16, 18, 2, 22, 3, 4 | A, B, C, D |
Kanıta dayalı çalışma kriterleri ve ülkemizdeki uygulama örneklerini inceleyebilir. | 1, 15, 16, 2, 3 | A, B, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pediatrik ergoterapinin tanımı | |
2 | Tipik Nörogelişimsel süreç ve atipik nörogelişimsel süreç | |
3 | Serebral palsi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları | |
4 | Kas hastalıkları ve spina bifida etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri | |
5 | Down sendromunun etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri | |
6 | Otizm spekturum ve özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri | |
7 | Zihinsel bozukluklar ve gelişimsel koordinasyon bozuklukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri | |
8 | Nörogelişimsel Referans Çerçevesi ve ergoterapi | |
9 | Duyu integrasyonu referans çerçevesi ve ergoterapi | |
10 | Görsel Algı Referans Çerçevesi ve ergoterapi | |
11 | Motor Beceri Referans & Biyomekaniksel Referans Çerçevesi ve ergoterapi | |
12 | Kazanımsal Referans Çerçevesi ve ergoterapi | |
13 | Sosyal Katılım Referans Çerçevesi ve ergoterapi | |
14 | Güncel Literatür Tartışması |
Kaynak |
Kramer, P., & Hinojosa, J. (2010). Frames of reference for pediatric occupational therapy. (3rd ed.). Baltimore: Lippincott, Williams, & Wilkens. Case-Smith, J., & O?Brien, J. (Eds.). (2010). Occupational therapy for children. (6th ed.). St. Louis: Mosby. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |