Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİDE ERGOTERAPİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi modelleri ve müdahale yaklaşımlarının pediatrik popülasyonda uygulanmasının derinlemesine araştırılması ve incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda geçmişten günümüze güncel yönleri ile konuların incelenmesi sağlanacaktır. Kanıta dayalı çalışma kriterleri ve ülkemizdeki uygulama örneklerinin incelenmesi ve hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik ergoterapinin tanımı ,Tipik Nörogelişimsel süreç ve atipik nörogelişimsel süreç,Serebral palsi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları,Kas hastalıkları ve spina bifida etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Down sendromunun etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Otizm spekturum ve özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Zihinsel bozukluklar ve gelişimsel koordinasyon bozuklukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Nörogelişimsel Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Duyu integrasyonu referans çerçevesi ve ergoterapi ,Görsel Algı Referans Çerçevesi ve ergoterapi ,Motor Beceri Referans & Biyomekaniksel Referans Çerçevesi ve ergoterapi ,Kazanımsal Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Sosyal Katılım Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Güncel Literatür Tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi modelleri ve müdahale yaklaşımlarının pediatrik popülasyonda uygulanmasını derinlemesine araştırır ve inceler. 14, 16, 2, 4, 6, 9A, E, F
Kanıta dayalı çalışma kriterleri ve ülkemizdeki pediatrik ergoterapi uygulama örneklerini inceler. 10, 12, 16, 2, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik ergoterapinin tanımı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Tipik Nörogelişimsel süreç ve atipik nörogelişimsel süreçÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Serebral palsi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulgularıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Kas hastalıkları ve spina bifida etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Down sendromunun etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Otizm spekturum ve özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Zihinsel bozukluklar ve gelişimsel koordinasyon bozuklukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Nörogelişimsel Referans Çerçevesi ve ergoterapiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Duyu integrasyonu referans çerçevesi ve ergoterapi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Görsel Algı Referans Çerçevesi ve ergoterapi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Motor Beceri Referans & Biyomekaniksel Referans Çerçevesi ve ergoterapi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12Kazanımsal Referans Çerçevesi ve ergoterapiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Sosyal Katılım Referans Çerçevesi ve ergoterapiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Güncel Literatür TartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
Kramer, P., & Hinojosa, J. (2010). Frames of reference for pediatric occupational therapy. (3rd ed.). Baltimore: Lippincott, Williams, & Wilkens. Case-Smith, J., & O?Brien, J. (Eds.). (2010). Occupational therapy for children. (6th ed.). St. Louis: Mosby.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİDE ERGOTERAPİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi modelleri ve müdahale yaklaşımlarının pediatrik popülasyonda uygulanmasının derinlemesine araştırılması ve incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda geçmişten günümüze güncel yönleri ile konuların incelenmesi sağlanacaktır. Kanıta dayalı çalışma kriterleri ve ülkemizdeki uygulama örneklerinin incelenmesi ve hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik ergoterapinin tanımı ,Tipik Nörogelişimsel süreç ve atipik nörogelişimsel süreç,Serebral palsi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları,Kas hastalıkları ve spina bifida etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Down sendromunun etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Otizm spekturum ve özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Zihinsel bozukluklar ve gelişimsel koordinasyon bozuklukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Nörogelişimsel Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Duyu integrasyonu referans çerçevesi ve ergoterapi ,Görsel Algı Referans Çerçevesi ve ergoterapi ,Motor Beceri Referans & Biyomekaniksel Referans Çerçevesi ve ergoterapi ,Kazanımsal Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Sosyal Katılım Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Güncel Literatür Tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi modelleri ve müdahale yaklaşımlarının pediatrik popülasyonda uygulanmasını derinlemesine araştırır ve inceler. 14, 16, 2, 4, 6, 9A, E, F
Kanıta dayalı çalışma kriterleri ve ülkemizdeki pediatrik ergoterapi uygulama örneklerini inceler. 10, 12, 16, 2, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik ergoterapinin tanımı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Tipik Nörogelişimsel süreç ve atipik nörogelişimsel süreçÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Serebral palsi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulgularıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Kas hastalıkları ve spina bifida etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Down sendromunun etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Otizm spekturum ve özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Zihinsel bozukluklar ve gelişimsel koordinasyon bozuklukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Nörogelişimsel Referans Çerçevesi ve ergoterapiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Duyu integrasyonu referans çerçevesi ve ergoterapi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Görsel Algı Referans Çerçevesi ve ergoterapi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Motor Beceri Referans & Biyomekaniksel Referans Çerçevesi ve ergoterapi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12Kazanımsal Referans Çerçevesi ve ergoterapiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Sosyal Katılım Referans Çerçevesi ve ergoterapiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Güncel Literatür TartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
Kramer, P., & Hinojosa, J. (2010). Frames of reference for pediatric occupational therapy. (3rd ed.). Baltimore: Lippincott, Williams, & Wilkens. Case-Smith, J., & O?Brien, J. (Eds.). (2010). Occupational therapy for children. (6th ed.). St. Louis: Mosby.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28