Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİDE ERGOTERAPİ3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi modelleri ve müdahale yaklaşımlarının pediatrik popülasyonda uygulanmasının derinlemesine araştırılması ve incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda geçmişten günümüze güncel yönleri ile konuların incelenmesi sağlanacaktır. Kanıta dayalı çalışma kriterleri ve ülkemizdeki uygulama örneklerinin incelenmesi ve hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik ergoterapinin tanımı ,Tipik Nörogelişimsel süreç ve atipik nörogelişimsel süreç,Serebral palsi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları,Kas hastalıkları ve spina bifida etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Down sendromunun etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Otizm spekturum ve özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Zihinsel bozukluklar ve gelişimsel koordinasyon bozuklukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Nörogelişimsel Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Duyu integrasyonu referans çerçevesi ve ergoterapi ,Görsel Algı Referans Çerçevesi ve ergoterapi ,Motor Beceri Referans & Biyomekaniksel Referans Çerçevesi ve ergoterapi ,Kazanımsal Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Sosyal Katılım Referans Çerçevesi ve ergoterapi,Güncel Literatür Tartışması; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi modelleri ve müdahale yaklaşımlarının pediatrik popülasyonda uygulanmasını derinlemesine araştırabilir ve inceleyebilir. 1, 12, 14, 15, 16, 18, 2, 22, 3, 4A, B, C, D
Kanıta dayalı çalışma kriterleri ve ülkemizdeki uygulama örneklerini inceleyebilir. 1, 15, 16, 2, 3A, B, C, D
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik ergoterapinin tanımı
2Tipik Nörogelişimsel süreç ve atipik nörogelişimsel süreç
3Serebral palsi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları
4Kas hastalıkları ve spina bifida etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri
5Down sendromunun etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri
6Otizm spekturum ve özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri
7Zihinsel bozukluklar ve gelişimsel koordinasyon bozuklukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi, klinik bulguları ve güncel ergoterapi müdaheleleri
8Nörogelişimsel Referans Çerçevesi ve ergoterapi
9Duyu integrasyonu referans çerçevesi ve ergoterapi
10Görsel Algı Referans Çerçevesi ve ergoterapi
11Motor Beceri Referans & Biyomekaniksel Referans Çerçevesi ve ergoterapi
12Kazanımsal Referans Çerçevesi ve ergoterapi
13Sosyal Katılım Referans Çerçevesi ve ergoterapi
14Güncel Literatür Tartışması
Kaynak
Kramer, P., & Hinojosa, J. (2010). Frames of reference for pediatric occupational therapy. (3rd ed.). Baltimore: Lippincott, Williams, & Wilkens. Case-Smith, J., & O?Brien, J. (Eds.). (2010). Occupational therapy for children. (6th ed.). St. Louis: Mosby.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
0
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
0
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
0
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir.
X
0
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir.
X
0
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
0
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
0
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
0
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
0
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu