Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ BİLİMİ ESASLARI-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı, Occupational Balance, Occupational Deprivation, Occupational İnjustice, Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri ile ergoterapi bilimine temel oluşturan esaslar hakkında bilgi verilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi biliminin tarihçesi ,Ergoterapi biliminin felsefesi,Ergoterapi biliminin müdahele yöntemleri,Sağlık ve iyi olma hali ,Kişisel bağlamların irdelenmesi ,Okupasyonel denge ,Okupasyonel yoksunluk ,Okupasyonel adaletsizlik ,Okupasyonel profil oluşturma yöntemleri ,Sosyal bağlamlarda ergoterapi bilimi esasları ,Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi esasları ,Sağlıklı bireylerde ergoterapi bilimi müdaheleleri,Sürdürülebilirlik ve Ergoterapi Bilimi,Okupasyonel Ekoloji; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi bilimi ve Ergoterapiye uygulanışını bilir. 10, 12, 16, 9A, E
Ergoterapi bilimine temel oluşturan esasları bilir. 10, 16, 9D, E
Okupasyonel denge, okupasyonel yoksunluk ve okupasyonel adaletsizlik kavramlarını detaylıca açıklar ve uygular.10, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi biliminin tarihçesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Ergoterapi biliminin felsefesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Ergoterapi biliminin müdahele yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Sağlık ve iyi olma hali Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Kişisel bağlamların irdelenmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Okupasyonel denge Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Okupasyonel yoksunluk Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Okupasyonel adaletsizlik Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Okupasyonel profil oluşturma yöntemleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Sosyal bağlamlarda ergoterapi bilimi esasları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi esasları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12Sağlıklı bireylerde ergoterapi bilimi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Sürdürülebilirlik ve Ergoterapi BilimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Okupasyonel EkolojiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Bumin G, Öksüz Ç, Akel S. Ergoterapi Teorileri, Hipokrat Yayınevi, 2019 -Cole, M., Tufano, R. (2008) Applied Theories in Occupational Therapy: A practical Approach. SLACK inc. --Schultz (1992) Occupational Adaptation: part II. Willard & Spackman's occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. --Kielhofner, G. (2009). Conceptual Foundations of Occupational Therapy, 4th edition. Philadelphia, PA: F.A. Davis

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ BİLİMİ ESASLARI-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı, Occupational Balance, Occupational Deprivation, Occupational İnjustice, Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri ile ergoterapi bilimine temel oluşturan esaslar hakkında bilgi verilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi biliminin tarihçesi ,Ergoterapi biliminin felsefesi,Ergoterapi biliminin müdahele yöntemleri,Sağlık ve iyi olma hali ,Kişisel bağlamların irdelenmesi ,Okupasyonel denge ,Okupasyonel yoksunluk ,Okupasyonel adaletsizlik ,Okupasyonel profil oluşturma yöntemleri ,Sosyal bağlamlarda ergoterapi bilimi esasları ,Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi esasları ,Sağlıklı bireylerde ergoterapi bilimi müdaheleleri,Sürdürülebilirlik ve Ergoterapi Bilimi,Okupasyonel Ekoloji; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi bilimi ve Ergoterapiye uygulanışını bilir. 10, 12, 16, 9A, E
Ergoterapi bilimine temel oluşturan esasları bilir. 10, 16, 9D, E
Okupasyonel denge, okupasyonel yoksunluk ve okupasyonel adaletsizlik kavramlarını detaylıca açıklar ve uygular.10, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi biliminin tarihçesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Ergoterapi biliminin felsefesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Ergoterapi biliminin müdahele yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Sağlık ve iyi olma hali Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Kişisel bağlamların irdelenmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Okupasyonel denge Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Okupasyonel yoksunluk Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Okupasyonel adaletsizlik Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Okupasyonel profil oluşturma yöntemleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Sosyal bağlamlarda ergoterapi bilimi esasları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi esasları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12Sağlıklı bireylerde ergoterapi bilimi müdaheleleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Sürdürülebilirlik ve Ergoterapi BilimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Okupasyonel EkolojiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Bumin G, Öksüz Ç, Akel S. Ergoterapi Teorileri, Hipokrat Yayınevi, 2019 -Cole, M., Tufano, R. (2008) Applied Theories in Occupational Therapy: A practical Approach. SLACK inc. --Schultz (1992) Occupational Adaptation: part II. Willard & Spackman's occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. --Kielhofner, G. (2009). Conceptual Foundations of Occupational Therapy, 4th edition. Philadelphia, PA: F.A. Davis

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28