Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ BİLİMİ ESASLARI | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı, Occupational Balance, Occupational Deprivation, Occupational İnjustice, Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri ile ergoterapi bilimine temel oluşturan esaslar hakkında bilgi verilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi biliminin tarihçesi ,Ergoterapi biliminin felsefesi,Ergoterapi biliminin müdahele yöntemleri,Sağlık ve iyi olma hali ,Kişisel bağlamların irdelenmesi ,Okupasyonel denge ,Okupasyonel yoksunluk ,Okupasyonel adaletsizlik ,Okupasyonel profil oluşturma yöntemleri ,Sosyal bağlamlarda ergoterapi bilimi esasları ,Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi esasları ,Sağlıklı bireylerde ergoterapi bilimi müdaheleleri,Vaka çalışması,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi bilimi ve Ergoterapiye uygulanışını bilir. | 1, 10, 15, 18, 2, 22, 3 | A, B, C |
Ergoterapi bilimine temel oluşturan esasları bilir. | 1, 2, 3 | B, C |
Okupasyonel denge, okupasyonel yoksunluk ve okupasyonel adaletsizlik kavramlarını detaylıca açıklayabilir ve uygulayabilir. | 1, 18, 2, 22, 3 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapi biliminin tarihçesi | |
2 | Ergoterapi biliminin felsefesi | |
3 | Ergoterapi biliminin müdahele yöntemleri | |
4 | Sağlık ve iyi olma hali | |
5 | Kişisel bağlamların irdelenmesi | |
6 | Okupasyonel denge | |
7 | Okupasyonel yoksunluk | |
8 | Okupasyonel adaletsizlik | |
9 | Okupasyonel profil oluşturma yöntemleri | |
10 | Sosyal bağlamlarda ergoterapi bilimi esasları | |
11 | Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi esasları | |
12 | Sağlıklı bireylerde ergoterapi bilimi müdaheleleri | |
13 | Vaka çalışması | |
14 | Vaka çalışması |
Kaynak |
-Bumin G, Öksüz Ç, Akel S. Ergoterapi Teorileri, Hipokrat Yayınevi, 2019 -Cole, M., Tufano, R. (2008) Applied Theories in Occupational Therapy: A practical Approach. SLACK inc. --Schultz (1992) Occupational Adaptation: part II. Willard & Spackman's occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. --Kielhofner, G. (2009). Conceptual Foundations of Occupational Therapy, 4th edition. Philadelphia, PA: F.A. Davis |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |