Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MAKALE OKUMA VE YAZMA-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşenur TURAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMakale okuma ve yazma becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Makale okuma ve yazma ile ilgili temel kavramlar,Eleştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri,Bilimsel makalenin bölümleri,Bilimsel makaleye ulaşma: Dijital kütüphane,Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Güncel Makale İncelemeleri-1,Güncel Makale İncelemeleri-2,Güncel Makale İncelemeleri-3,Güncel Makale İncelemeleri-4,Güncel Makale İncelemeleri-5; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Makale okuma becerisine sahiptir10, 11, 16, 3, 6, 9E, F, H
Makale yazma becerisine sahiptir14, 18, 19, 2, 6, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Makale okuma ve yazma ile ilgili temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Eleştirel Okuma ve Düşünme YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Bilimsel makalenin bölümleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Bilimsel makaleye ulaşma: Dijital kütüphaneÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bilimsel Araştırma YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Makale Yazım TeknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Makale Yazım SüreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Makale Yazım SüreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Bilgi Kaynaklarının YönetimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Güncel Makale İncelemeleri-1Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması
11Güncel Makale İncelemeleri-2Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması
12Güncel Makale İncelemeleri-3Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması
13Güncel Makale İncelemeleri-4Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması
14Güncel Makale İncelemeleri-5Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
4
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
5
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
8
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
X
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)179
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MAKALE OKUMA VE YAZMA-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşenur TURAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMakale okuma ve yazma becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Makale okuma ve yazma ile ilgili temel kavramlar,Eleştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri,Bilimsel makalenin bölümleri,Bilimsel makaleye ulaşma: Dijital kütüphane,Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Güncel Makale İncelemeleri-1,Güncel Makale İncelemeleri-2,Güncel Makale İncelemeleri-3,Güncel Makale İncelemeleri-4,Güncel Makale İncelemeleri-5; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Makale okuma becerisine sahiptir10, 11, 16, 3, 6, 9E, F, H
Makale yazma becerisine sahiptir14, 18, 19, 2, 6, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Makale okuma ve yazma ile ilgili temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Eleştirel Okuma ve Düşünme YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Bilimsel makalenin bölümleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Bilimsel makaleye ulaşma: Dijital kütüphaneÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bilimsel Araştırma YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Makale Yazım TeknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Makale Yazım SüreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Makale Yazım SüreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Bilgi Kaynaklarının YönetimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Güncel Makale İncelemeleri-1Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması
11Güncel Makale İncelemeleri-2Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması
12Güncel Makale İncelemeleri-3Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması
13Güncel Makale İncelemeleri-4Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması
14Güncel Makale İncelemeleri-5Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
4
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
5
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
8
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
X
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:11Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:12