Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKALE OKUMA VE YAZMA | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nuran AYDIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nuran AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır. Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Makale listesi paylaşımı Ders işleyiş ve içeriğinin paylaşımı,leştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri,Makale nedir ?,Akademik Yazım Tekniklerine Giriş,Akademik Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Elektronik atıf programları kullanımı öğretme,Makale sunumu,Makale Sunumu,Makale Sunumu, Makale Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır. Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir | 1, 2, 22, 3, 4, 5 | C, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma Makale listesi paylaşımı Ders işleyiş ve içeriğinin paylaşımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | leştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Makale nedir ? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Akademik Yazım Tekniklerine Giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Akademik Araştırma Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Makale Yazım Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Makale Yazım Süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Makale Yazım Süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Bilgi Kaynaklarının Yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Elektronik atıf programları kullanımı öğretme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Makale sunumu | |
12 | Makale Sunumu | |
13 | Makale Sunumu | |
14 | Makale Sunumu |
Kaynak |
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel BiR Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay, http://www.kutuphane.ege.edu.tr/files/bilimselmakale.pdf |
1. Bir Makaleyi Nasıl Okumalı?, İsmail Arı, 5 May 2013, http://ismailari.com/blog/bir-makaleyi-nasil-okumali/ 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır? İsmail Yıldız ve arkd. https://www.journalagent.com/cocuk/pdfs/CD_15_1_1_2.pdf 3. Makale Nasıl Değerlendirilir ? Arif Kaygusuz, http://www.ankemdernegi.org.tr/ANKEMJOURNALPDF/ANKEM_26_4_228_232.pdf 4. Bilimsel Makale Yazım Teknikleri, Canan Uluoğlu, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum6/uluoglu.pdf 5. Makalelerde Öz Hazırlama Üzerine, Aytaç YILDIZELi, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum3/014_aytac.pdf 6. Bilimsel etik ve intihal, Nazan Özenç Uçak, https://biotek.ankara.edu.tr/files/2070-4099-1-PB.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
0 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | X | |||||
0 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
0 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
0 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
0 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
0 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
0 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | X | |||||
0 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |