Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKALE OKUMA VE YAZMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Makale okuma ve yazma becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makale okuma ve yazma ile ilgili temel kavramlar,Eleştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri,Bilimsel makalenin bölümleri,Bilimsel makaleye ulaşma: Dijital kütüphane,Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Güncel Makale İncelemeleri-1,Güncel Makale İncelemeleri-2,Güncel Makale İncelemeleri-3,Güncel Makale İncelemeleri-4,Güncel Makale İncelemeleri-5; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Makale okuma becerisine sahiptir | 10, 11, 16, 3, 6, 9 | E, F, H |
Makale yazma becerisine sahiptir | 14, 18, 19, 2, 6, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makale okuma ve yazma ile ilgili temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Eleştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Bilimsel makalenin bölümleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Bilimsel makaleye ulaşma: Dijital kütüphane | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Makale Yazım Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Makale Yazım Süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Makale Yazım Süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Bilgi Kaynaklarının Yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Güncel Makale İncelemeleri-1 | Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması |
11 | Güncel Makale İncelemeleri-2 | Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması |
12 | Güncel Makale İncelemeleri-3 | Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması |
13 | Güncel Makale İncelemeleri-4 | Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması |
14 | Güncel Makale İncelemeleri-5 | Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | X | |||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKALE OKUMA VE YAZMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Makale okuma ve yazma becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makale okuma ve yazma ile ilgili temel kavramlar,Eleştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri,Bilimsel makalenin bölümleri,Bilimsel makaleye ulaşma: Dijital kütüphane,Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Güncel Makale İncelemeleri-1,Güncel Makale İncelemeleri-2,Güncel Makale İncelemeleri-3,Güncel Makale İncelemeleri-4,Güncel Makale İncelemeleri-5; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Makale okuma becerisine sahiptir | 10, 11, 16, 3, 6, 9 | E, F, H |
Makale yazma becerisine sahiptir | 14, 18, 19, 2, 6, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makale okuma ve yazma ile ilgili temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Eleştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Bilimsel makalenin bölümleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Bilimsel makaleye ulaşma: Dijital kütüphane | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Makale Yazım Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Makale Yazım Süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Makale Yazım Süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Bilgi Kaynaklarının Yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Güncel Makale İncelemeleri-1 | Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması |
11 | Güncel Makale İncelemeleri-2 | Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması |
12 | Güncel Makale İncelemeleri-3 | Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması |
13 | Güncel Makale İncelemeleri-4 | Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması |
14 | Güncel Makale İncelemeleri-5 | Elektronik veri tabanlarından Ebelik alanında yayınlanmış güncel makalelerin okunması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | X | |||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |