Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİDOĞAN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, Dünya’da ve ülkemizde yenidoğan sağlığının durumu ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak ve yenidoğan uygulamaları ile ilgili beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri,Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi,Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi,Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon,Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon,Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım,Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğan sağlığında ebelerin rol ve sorumluluklarını açıklar10, 16, 18, 9A
Yenidoğan sağlığını korumak ve sürdürmek için uygulanan ebelik bakımını açıklar18, 9A
Yenidoğan değerlendirmesi aşamalarını açıklar 13, 16, 37, 38, 4, 6, 9A
Yenidoğan sağlığını değerlendirir10, 12, 15, 16, 18, 19, 2, 5, 6, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalarhttp://ekutuphane.sagem.gov.tr/kitaplar/saglik_istatistikleri_yilligi_2015.pdf
2Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalarhttp://ekutuphane.sagem.gov.tr/kitaplar/saglik_istatistikleri_yilligi_2015.pdf
3Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileriAslan, G., & Şenol, S. (2006). Türkiye’de bebek ve çocukların durumuna ilişkin sorunlar ve ebenin rolü. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 64-72. Eroğlu, K., & Koç, G. (2012). Dünden Bugune Sağlık Mevzuatında Kadın Sağlığı Kapsamında Ana Çocuk Sağlığı Hemşirelik Hizmetleri. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 15(2).
4Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileriAslan, G., & Şenol, S. (2006). Türkiye’de bebek ve çocukların durumuna ilişkin sorunlar ve ebenin rolü. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 64-72. Eroğlu, K., & Koç, G. (2012). Dünden Bugune Sağlık Mevzuatında Kadın Sağlığı Kapsamında Ana Çocuk Sağlığı Hemşirelik Hizmetleri. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 15(2).
5Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına EtkisiTuran, T., Ceylan, S. S., & Teyikçi, S. (2008). Annelerin düzenli prenatal bakım alma durumları ve etkileyen faktörler. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(9), 157-172. Sönmez, Y. (2007). Doğum öncesi bakım hizmetleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 16(1), 9-12.
6Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına EtkisiTuran, T., Ceylan, S. S., & Teyikçi, S. (2008). Annelerin düzenli prenatal bakım alma durumları ve etkileyen faktörler. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(9), 157-172. Sönmez, Y. (2007). Doğum öncesi bakım hizmetleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 16(1), 9-12.
7Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama AdaptasyonÖZTÜRK, S. (2014). Annelerin doğum sonu dönemde yaşam kalitesi ve desteklerinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation). Duman, N. B. (2009). Pospartum Erken Taburculuk Sonrası Evde Bakım. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8(1).
8Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama AdaptasyonÖZTÜRK, S. (2014). Annelerin doğum sonu dönemde yaşam kalitesi ve desteklerinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation). Duman, N. B. (2009). Pospartum Erken Taburculuk Sonrası Evde Bakım. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8(1).
9Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve BakımÖzbek, E., Genel, F., Atlıhan, F., Güngör, İ., Malatyalı, R., Menteş, J., & Berk, T. (2011). Yenidoğan yoğun bakım ünitemizde prematüre retinopatisi insidansı, risk faktörleri ve izlem sonuçları. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 1(1), 7-12. World Health Organization. (2013). Essential nutrition actions: improving maternal, newborn, infant and young child health and nutrition.
10Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve BakımÖzbek, E., Genel, F., Atlıhan, F., Güngör, İ., Malatyalı, R., Menteş, J., & Berk, T. (2011). Yenidoğan yoğun bakım ünitemizde prematüre retinopatisi insidansı, risk faktörleri ve izlem sonuçları. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 1(1), 7-12. World Health Organization. (2013). Essential nutrition actions: improving maternal, newborn, infant and young child health and nutrition.
11Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonuCAN, H. Ö. (2015). Doğum Sonrası Bakım Rehberlerinin Kanıt Temelli Çalışmalarla Gözden Geçirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 40-47. Yearley, C., Rogers, C., & Jay, A. (2017). Including the newborn physical examination in the pre-registration midwifery curriculum: National survey. British Journal of Midwifery, 25(1).
12Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonuCAN, H. Ö. (2015). Doğum Sonrası Bakım Rehberlerinin Kanıt Temelli Çalışmalarla Gözden Geçirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 40-47. Yearley, C., Rogers, C., & Jay, A. (2017). Including the newborn physical examination in the pre-registration midwifery curriculum: National survey. British Journal of Midwifery, 25(1).
13Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonuVisscher, M. O., Adam, R., Brink, S., & Odio, M. (2015). Newborn infant skin: physiology, development, and care. Clinics in dermatology, 33(3), 271-280. Anderzen-Carlsson, A., Lamy, Z. C., & Eriksson, M. (2014). Parental experiences of providing skin-to-skin care to their newborn infant-Part 1: A qualitative systematic review. International journal of qualitative studies on health and well-being, 9.
14Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonuVisscher, M. O., Adam, R., Brink, S., & Odio, M. (2015). Newborn infant skin: physiology, development, and care. Clinics in dermatology, 33(3), 271-280. Anderzen-Carlsson, A., Lamy, Z. C., & Eriksson, M. (2014). Parental experiences of providing skin-to-skin care to their newborn infant-Part 1: A qualitative systematic review. International journal of qualitative studies on health and well-being, 9.
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
4
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
5
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
8
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi42080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2816
Proje Sunumu / Seminer428
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİDOĞAN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, Dünya’da ve ülkemizde yenidoğan sağlığının durumu ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak ve yenidoğan uygulamaları ile ilgili beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri,Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi,Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi,Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon,Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon,Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım,Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğan sağlığında ebelerin rol ve sorumluluklarını açıklar10, 16, 18, 9A
Yenidoğan sağlığını korumak ve sürdürmek için uygulanan ebelik bakımını açıklar18, 9A
Yenidoğan değerlendirmesi aşamalarını açıklar 13, 16, 37, 38, 4, 6, 9A
Yenidoğan sağlığını değerlendirir10, 12, 15, 16, 18, 19, 2, 5, 6, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalarhttp://ekutuphane.sagem.gov.tr/kitaplar/saglik_istatistikleri_yilligi_2015.pdf
2Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalarhttp://ekutuphane.sagem.gov.tr/kitaplar/saglik_istatistikleri_yilligi_2015.pdf
3Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileriAslan, G., & Şenol, S. (2006). Türkiye’de bebek ve çocukların durumuna ilişkin sorunlar ve ebenin rolü. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 64-72. Eroğlu, K., & Koç, G. (2012). Dünden Bugune Sağlık Mevzuatında Kadın Sağlığı Kapsamında Ana Çocuk Sağlığı Hemşirelik Hizmetleri. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 15(2).
4Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileriAslan, G., & Şenol, S. (2006). Türkiye’de bebek ve çocukların durumuna ilişkin sorunlar ve ebenin rolü. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 64-72. Eroğlu, K., & Koç, G. (2012). Dünden Bugune Sağlık Mevzuatında Kadın Sağlığı Kapsamında Ana Çocuk Sağlığı Hemşirelik Hizmetleri. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 15(2).
5Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına EtkisiTuran, T., Ceylan, S. S., & Teyikçi, S. (2008). Annelerin düzenli prenatal bakım alma durumları ve etkileyen faktörler. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(9), 157-172. Sönmez, Y. (2007). Doğum öncesi bakım hizmetleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 16(1), 9-12.
6Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına EtkisiTuran, T., Ceylan, S. S., & Teyikçi, S. (2008). Annelerin düzenli prenatal bakım alma durumları ve etkileyen faktörler. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(9), 157-172. Sönmez, Y. (2007). Doğum öncesi bakım hizmetleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 16(1), 9-12.
7Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama AdaptasyonÖZTÜRK, S. (2014). Annelerin doğum sonu dönemde yaşam kalitesi ve desteklerinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation). Duman, N. B. (2009). Pospartum Erken Taburculuk Sonrası Evde Bakım. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8(1).
8Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama AdaptasyonÖZTÜRK, S. (2014). Annelerin doğum sonu dönemde yaşam kalitesi ve desteklerinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation). Duman, N. B. (2009). Pospartum Erken Taburculuk Sonrası Evde Bakım. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8(1).
9Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve BakımÖzbek, E., Genel, F., Atlıhan, F., Güngör, İ., Malatyalı, R., Menteş, J., & Berk, T. (2011). Yenidoğan yoğun bakım ünitemizde prematüre retinopatisi insidansı, risk faktörleri ve izlem sonuçları. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 1(1), 7-12. World Health Organization. (2013). Essential nutrition actions: improving maternal, newborn, infant and young child health and nutrition.
10Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve BakımÖzbek, E., Genel, F., Atlıhan, F., Güngör, İ., Malatyalı, R., Menteş, J., & Berk, T. (2011). Yenidoğan yoğun bakım ünitemizde prematüre retinopatisi insidansı, risk faktörleri ve izlem sonuçları. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 1(1), 7-12. World Health Organization. (2013). Essential nutrition actions: improving maternal, newborn, infant and young child health and nutrition.
11Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonuCAN, H. Ö. (2015). Doğum Sonrası Bakım Rehberlerinin Kanıt Temelli Çalışmalarla Gözden Geçirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 40-47. Yearley, C., Rogers, C., & Jay, A. (2017). Including the newborn physical examination in the pre-registration midwifery curriculum: National survey. British Journal of Midwifery, 25(1).
12Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonuCAN, H. Ö. (2015). Doğum Sonrası Bakım Rehberlerinin Kanıt Temelli Çalışmalarla Gözden Geçirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 40-47. Yearley, C., Rogers, C., & Jay, A. (2017). Including the newborn physical examination in the pre-registration midwifery curriculum: National survey. British Journal of Midwifery, 25(1).
13Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonuVisscher, M. O., Adam, R., Brink, S., & Odio, M. (2015). Newborn infant skin: physiology, development, and care. Clinics in dermatology, 33(3), 271-280. Anderzen-Carlsson, A., Lamy, Z. C., & Eriksson, M. (2014). Parental experiences of providing skin-to-skin care to their newborn infant-Part 1: A qualitative systematic review. International journal of qualitative studies on health and well-being, 9.
14Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonuVisscher, M. O., Adam, R., Brink, S., & Odio, M. (2015). Newborn infant skin: physiology, development, and care. Clinics in dermatology, 33(3), 271-280. Anderzen-Carlsson, A., Lamy, Z. C., & Eriksson, M. (2014). Parental experiences of providing skin-to-skin care to their newborn infant-Part 1: A qualitative systematic review. International journal of qualitative studies on health and well-being, 9.
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
4
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
5
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
X
8
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:11Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:12