Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUMA HAZIRLIK EĞİTİMİ SEMİNER-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, doğuma hazırlık eğitimleri sürecini yönetebilecek bilgi ve beceriye sahip olmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Doğuma hazırlık ve doğuma hazırlık sürecinde ebeler,Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler ,Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması,Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri,Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri ,Gevşeme egzersizleri ve masaj,Doğum pozisyonları ve ıkınma,Suda doğum,Hipnozla doğum,Evde doğum,Doğuma hazırlık sınıfları,Doğum destek ekibinin oluşturulması,Doğum akışını engelleyen uygulamalar,Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doğum ağrısı ile baş etme yöntemlerini açıklar10, 16, 9A
Doğum ağrısını tanımlar ve ağrı ile baş etme yöntemlerini açıklar10, 16, 9A
Doğuma hazırlık felsefelerini tanımlar10, 16, 9A
Doğuma hazırlık sınıflarında yürütülen eğitim sürecini açıklar10, 16, 9A
Doğuma hazırlık konusunda yapılan güncel araştırmaları takip eder10, 16, 19, 2, 9A
Gebeleri doğuma hazırlık eğitimleri verir ve danışmanlık yapar10, 15, 16, 21, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Doğuma hazırlık ve doğuma hazırlık sürecinde ebelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Gevşeme egzersizleri ve masajÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Doğum pozisyonları ve ıkınmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Suda doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Hipnozla doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Evde doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Doğuma hazırlık sınıflarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Doğum destek ekibinin oluşturulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Doğum akışını engelleyen uygulamalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
4
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
5
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
8
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)227
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUMA HAZIRLIK EĞİTİMİ SEMİNER-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, doğuma hazırlık eğitimleri sürecini yönetebilecek bilgi ve beceriye sahip olmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Doğuma hazırlık ve doğuma hazırlık sürecinde ebeler,Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler ,Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması,Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri,Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri ,Gevşeme egzersizleri ve masaj,Doğum pozisyonları ve ıkınma,Suda doğum,Hipnozla doğum,Evde doğum,Doğuma hazırlık sınıfları,Doğum destek ekibinin oluşturulması,Doğum akışını engelleyen uygulamalar,Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doğum ağrısı ile baş etme yöntemlerini açıklar10, 16, 9A
Doğum ağrısını tanımlar ve ağrı ile baş etme yöntemlerini açıklar10, 16, 9A
Doğuma hazırlık felsefelerini tanımlar10, 16, 9A
Doğuma hazırlık sınıflarında yürütülen eğitim sürecini açıklar10, 16, 9A
Doğuma hazırlık konusunda yapılan güncel araştırmaları takip eder10, 16, 19, 2, 9A
Gebeleri doğuma hazırlık eğitimleri verir ve danışmanlık yapar10, 15, 16, 21, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Doğuma hazırlık ve doğuma hazırlık sürecinde ebelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Gevşeme egzersizleri ve masajÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Doğum pozisyonları ve ıkınmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Suda doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Hipnozla doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Evde doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Doğuma hazırlık sınıflarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Doğum destek ekibinin oluşturulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Doğum akışını engelleyen uygulamalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
4
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
5
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
8
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:11Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:12