Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EBELİKTE KAVRAM VE MODELLER-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşenur TURAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Selma DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEbeliğin kavramsal temeli, kavramların etkileşimi, ebelik felsefesi ve kuramlarına dair bilgi ve bu bilgilerin ebelik uygulamalarına aktarılmasına yönelik becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ebelik ve Felsefe,Kadın Sağlığında Temel Kavramlar (İnsan, Kadın, Sağlık-Hastalık, Güvenlik ve Çevre),Ebeliğin Kavramsallaştırılması,Emzirmenin Psikolojisi ve Motivasyon Teorisi,Sağlık İnanç Modeli ve Ebelikte Uygulaması ,Ebe Liderliğinde Sürekli Bakım Modeli ,Kadın Merkezli Bakım Modeli ,3 Gecikme Modeli,Pozitif Doğum Deneyimi İçin İntrapartum Bakım Modeli,Roy Adaptasyon Modeli ve Ebelik Uygulamaları,Ebelik Bakımında ICM Modeli,Saygılı annelik bakımı modeli,Doğum Alanı Teorisi,Modern Sezaryen Teorisi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ebeliğin temel kavramlarını, model ve kuramlarını tanımlar10, 16, 9A
Ebelik kuramlarının önemini açıklar10, 16, 19, 9A
Ebeliğin temel kavram ve kuramları arasındaki ilişkiyi açıklar10, 16, 9A
Ebelik bakımını ebelik kuramları çerçevesinde uygular10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ebelik ve FelsefeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Kadın Sağlığında Temel Kavramlar (İnsan, Kadın, Sağlık-Hastalık, Güvenlik ve Çevre)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Ebeliğin KavramsallaştırılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Emzirmenin Psikolojisi ve Motivasyon TeorisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Sağlık İnanç Modeli ve Ebelikte Uygulaması Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Ebe Liderliğinde Sürekli Bakım Modeli Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Kadın Merkezli Bakım Modeli Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
83 Gecikme ModeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Pozitif Doğum Deneyimi İçin İntrapartum Bakım ModeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Roy Adaptasyon Modeli ve Ebelik UygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Ebelik Bakımında ICM ModeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Saygılı annelik bakımı modeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Doğum Alanı TeorisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Modern Sezaryen Teorisi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
X
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)181
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(181/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EBELİKTE KAVRAM VE MODELLER-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşenur TURAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Selma DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEbeliğin kavramsal temeli, kavramların etkileşimi, ebelik felsefesi ve kuramlarına dair bilgi ve bu bilgilerin ebelik uygulamalarına aktarılmasına yönelik becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ebelik ve Felsefe,Kadın Sağlığında Temel Kavramlar (İnsan, Kadın, Sağlık-Hastalık, Güvenlik ve Çevre),Ebeliğin Kavramsallaştırılması,Emzirmenin Psikolojisi ve Motivasyon Teorisi,Sağlık İnanç Modeli ve Ebelikte Uygulaması ,Ebe Liderliğinde Sürekli Bakım Modeli ,Kadın Merkezli Bakım Modeli ,3 Gecikme Modeli,Pozitif Doğum Deneyimi İçin İntrapartum Bakım Modeli,Roy Adaptasyon Modeli ve Ebelik Uygulamaları,Ebelik Bakımında ICM Modeli,Saygılı annelik bakımı modeli,Doğum Alanı Teorisi,Modern Sezaryen Teorisi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ebeliğin temel kavramlarını, model ve kuramlarını tanımlar10, 16, 9A
Ebelik kuramlarının önemini açıklar10, 16, 19, 9A
Ebeliğin temel kavram ve kuramları arasındaki ilişkiyi açıklar10, 16, 9A
Ebelik bakımını ebelik kuramları çerçevesinde uygular10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ebelik ve FelsefeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Kadın Sağlığında Temel Kavramlar (İnsan, Kadın, Sağlık-Hastalık, Güvenlik ve Çevre)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Ebeliğin KavramsallaştırılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Emzirmenin Psikolojisi ve Motivasyon TeorisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Sağlık İnanç Modeli ve Ebelikte Uygulaması Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Ebe Liderliğinde Sürekli Bakım Modeli Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Kadın Merkezli Bakım Modeli Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
83 Gecikme ModeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Pozitif Doğum Deneyimi İçin İntrapartum Bakım ModeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Roy Adaptasyon Modeli ve Ebelik UygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Ebelik Bakımında ICM ModeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Saygılı annelik bakımı modeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Doğum Alanı TeorisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Modern Sezaryen Teorisi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
X
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14