Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUMA HAZIRLIK EĞİTİMİ SEMİNER | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gebelik ve doğum döneminde annelerin doğum korkusunu yenmeleri ve ailenin karşılaştıkları bu yeni duruma uyum sağlaması için destek ve danışmanlık verebilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler ,Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması,Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri,Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri ,Gevşeme egzersizleri ve masaj,Doğum pozisyonları ve ıkınma,Suda doğum,Hipnozla doğum,Evde doğum,Doğuma hazırlık sınıfları,Doğum destek ekibinin oluşturulması,Doğum akışını engelleyen uygulamalar,Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doğum ağrısı ile baş etme yöntemlerini bilecektir | 1, 2, 3 | A |
Doğumun fizyolojisi ve doğumda korkuyu açıklar. | 1, 2, 3 | A |
Dünyada geçmişten günümüze var olan doğuma hazırlık felsefelerini bilecektir | 1, 2, 3 | A |
Doğum ve doğum sonu dönemde anneye destek olabilecektir | 1, 2, 3 | A |
Dünyada uygulanan doğan doğum yöntemlerini açıklayabilecektir | 1, 2, 3 | A |
Doğuma hazırlık sınıfında tarihsel gelişim ve doğuma hazırlık sınıfı çeşitlerini açıklayabilecektir | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Gevşeme egzersizleri ve masaj | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Doğum pozisyonları ve ıkınma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Suda doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Hipnozla doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Evde doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Doğuma hazırlık sınıfları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Doğum destek ekibinin oluşturulması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Doğum akışını engelleyen uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Doğal Doğum Felsefesi. Gülay Rathfisch. Nobel Tıp Kitabevi, 2012 Lamaze Yöntemi ile Doğuma Hazırlık ve Doğum. Nobel Tıp Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
0 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
0 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
0 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | ||||||
0 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
0 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
0 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
0 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
0 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | ||||||
0 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |