Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK DİL VE KONU. TERA. II : KLİNİK ORTAM. TERAPİ VE REHA. UYG. | 2+4 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve Konuşma Terapisinde klinik ortamlarda müdahale ve rehabilitasyon uygulamaları gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş,2. Hafta: WHO sınıflandırması,3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması,4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I,5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II,6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III,7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik,8. Hafta: Klinik uygulama I,9. Hafta: Klinik uygulama II,10. Hafta: Klinik uygulama III,11. Hafta: Öğrenci sunumları,12. Hafta: Öğrenci sunumları,13. Hafta: Öğrenci sunumları,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ekip içinde çalışmaya uyum sağlama. | 3, 8 | |
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gözden geçirir, | 11 | |
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını klinik ortamlarda çeşitli hastalar üzerinde gerçekleştirir. | 18 | |
Klinik uygulamalarda devamlılığın önemini anlar. | 12 | |
Terapiye gelen vakalarla profesyonel ilişki kurmayı bilir. | 12, 14 | |
Bireyselleştirilmiş terapi programları hazırlamayı bilir. | 14 | |
Vakaya ve kullanılan terapi yöntemine uygun materyal geliştirebilir. | 14, 18 | |
Değerlendirmelerde kullanılması gereken testlerle ilgili bilgi sahibi olur. | 10, 11, 18 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş | |
2 | 2. Hafta: WHO sınıflandırması | |
3 | 3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması | |
4 | 4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I | |
5 | 5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II | |
6 | 6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III | |
7 | 7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik | |
8 | 8. Hafta: Klinik uygulama I | |
9 | 9. Hafta: Klinik uygulama II | |
10 | 10. Hafta: Klinik uygulama III | |
11 | 11. Hafta: Öğrenci sunumları | |
12 | 12. Hafta: Öğrenci sunumları | |
13 | 13. Hafta: Öğrenci sunumları | |
14 | 14. Hafta: Genel değerlendirme |
Kaynak |
Powerpoint sunu dosyaları ve makaleler |
Enderby, P., John, A., & Petheram, B. (2013). Therapy outcome measures for rehabilitation professionals: speech and language therapy, physiotherapy, occupational therapy. John Wiley & Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | ||||||
0 | Temel uzmanlık alan bilgileri. | ||||||
0 | Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi. | ||||||
0 | Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi. | ||||||
0 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi. | ||||||
0 | Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi. | ||||||
0 | Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi. | ||||||
0 | Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi. | ||||||
0 | Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi. | ||||||
0 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi. | ||||||
0 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi. | ||||||
0 | Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi. | ||||||
0 | Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi. | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |