Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AFAZİYOLOJİ: AFAZİ TANI VE REHABİLİTASYONUNDA İLERİ UYGULAMALAR | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere afazi tanı, sınıflandırma ve tedavisi hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Afaziye giriş ve tarihçesi,2. Hafta: Afazi modelleri,3. Hafta: Afazi sınıflandırması I,4. Hafta: Afazi sınıflandırması II,5. Hafta: Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,6. Hafta: Afazi tanısı,7. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi I,8. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi II,9. Hafta: Bilişsel nöropsikoloji,10. Hafta: Sözlükçe,11. Hafta: Bilişsel rehabilitasyon,12. Hafta: Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu,13. Hafta: Afazi ve edimbilim,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- afazi özelliklerini açıklar, | 1, 12, 2 | C |
- farklı afazi türlerini tanımlar ve açıklar, | 1, 2 | C |
- afazi sınıflandırma süreçlerini açıklar, | 1, 2, 3 | C |
- farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirir. | 1, 2 | C |
-Afazi tedavisinin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur | 1, 2 | A |
-afazinin tanılama sürecini hakkında bilgi sahibi olur | 1, 12, 21 | A |
-afaziye ilişkin mevcut modelleri tanımlar ve açıklar. | 1, 2 | C |
-afazinin iletişim ve sosyal hayat üzerine etkileri anlar. | 1, 12, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Hafta: Afaziye giriş ve tarihçesi | |
2 | 2. Hafta: Afazi modelleri | |
3 | 3. Hafta: Afazi sınıflandırması I | |
4 | 4. Hafta: Afazi sınıflandırması II | |
5 | 5. Hafta: Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri | |
6 | 6. Hafta: Afazi tanısı | |
7 | 7. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi I | |
8 | 8. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi II | |
9 | 9. Hafta: Bilişsel nöropsikoloji | |
10 | 10. Hafta: Sözlükçe | |
11 | 11. Hafta: Bilişsel rehabilitasyon | |
12 | 12. Hafta: Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu | |
13 | 13. Hafta: Afazi ve edimbilim | |
14 | 14. Hafta: Genel değerlendirme |
Kaynak |
Afazi ve afaziye müdahale konularında temel ve güncel makaleler (Bkz ders akışı) |
Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | ||||||
0 | Temel uzmanlık alan bilgileri. | ||||||
0 | Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi. | ||||||
0 | Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi. | ||||||
0 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi. | ||||||
0 | Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi. | ||||||
0 | Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi. | ||||||
0 | Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi. | ||||||
0 | Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi. | ||||||
0 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi. | ||||||
0 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi. | ||||||
0 | Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi. | ||||||
0 | Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi. | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |