Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AFAZİYOLOJİ: AFAZİ TANI VE REHABİLİTASYONUNDA İLERİ UYGULAMALAR-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere afazi tanı, sınıflandırma ve tedavisi hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Afaziye giriş ve tarihçesi,2. Hafta: Afazi modelleri,3. Hafta: Afazi sınıflandırması I,4. Hafta: Afazi sınıflandırması II,5. Hafta: Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,6. Hafta: Afazi tanısı,7. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi I,8. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi II,9. Hafta: Bilişsel nöropsikoloji,10. Hafta: Sözlükçe,11. Hafta: Bilişsel rehabilitasyon,12. Hafta: Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu,13. Hafta: Afazi ve edimbilim,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- afazi özelliklerini açıklar,13, 16, 9E
- farklı afazi türlerini tanımlar16, 9E
- afazi sınıflandırma süreçlerini açıklar,10, 16, 9E
- farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirir.16, 9E
-afazinin tanılama sürecini yorumlar.13, 37, 9E
-afaziye ilişkin mevcut modelleri tanımlar.16, 9E
-afazinin iletişim ve sosyal hayat üzerine etkileri açıklar.13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Afaziye giriş ve tarihçesi
22. Hafta: Afazi modelleri
33. Hafta: Afazi sınıflandırması I
44. Hafta: Afazi sınıflandırması II
55. Hafta: Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri
66. Hafta: Afazi tanısı
77. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi I
88. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi II
99. Hafta: Bilişsel nöropsikoloji
1010. Hafta: Sözlükçe
1111. Hafta: Bilişsel rehabilitasyon
1212. Hafta: Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
1313. Hafta: Afazi ve edimbilim
1414. Hafta: Genel değerlendirme
Kaynak
Afazi ve afaziye müdahale konularında temel ve güncel makaleler (Bkz ders akışı)
Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AFAZİYOLOJİ: AFAZİ TANI VE REHABİLİTASYONUNDA İLERİ UYGULAMALAR-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere afazi tanı, sınıflandırma ve tedavisi hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Afaziye giriş ve tarihçesi,2. Hafta: Afazi modelleri,3. Hafta: Afazi sınıflandırması I,4. Hafta: Afazi sınıflandırması II,5. Hafta: Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,6. Hafta: Afazi tanısı,7. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi I,8. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi II,9. Hafta: Bilişsel nöropsikoloji,10. Hafta: Sözlükçe,11. Hafta: Bilişsel rehabilitasyon,12. Hafta: Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu,13. Hafta: Afazi ve edimbilim,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- afazi özelliklerini açıklar,13, 16, 9E
- farklı afazi türlerini tanımlar16, 9E
- afazi sınıflandırma süreçlerini açıklar,10, 16, 9E
- farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirir.16, 9E
-afazinin tanılama sürecini yorumlar.13, 37, 9E
-afaziye ilişkin mevcut modelleri tanımlar.16, 9E
-afazinin iletişim ve sosyal hayat üzerine etkileri açıklar.13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Afaziye giriş ve tarihçesi
22. Hafta: Afazi modelleri
33. Hafta: Afazi sınıflandırması I
44. Hafta: Afazi sınıflandırması II
55. Hafta: Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri
66. Hafta: Afazi tanısı
77. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi I
88. Hafta: Geçmişten bugüne afazi tedavisi II
99. Hafta: Bilişsel nöropsikoloji
1010. Hafta: Sözlükçe
1111. Hafta: Bilişsel rehabilitasyon
1212. Hafta: Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
1313. Hafta: Afazi ve edimbilim
1414. Hafta: Genel değerlendirme
Kaynak
Afazi ve afaziye müdahale konularında temel ve güncel makaleler (Bkz ders akışı)
Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:47