Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK GEL. VE EĞİ. ARAŞ. YÖNTEM VE TEKNİK. UYG. | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nuran AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı araştırma yöntemleri hakkında genel bir çerçeve sunarak bir araştırmanın nasıl tasarlanacağı, ve yürütüleceği konusunda öğrencilerin bilgi beceri ve deneyimlerini arttırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırmaların sınıflandırılması,Nicel araştırma yöntemleri; Tarama desenli araştırmalar,Nicel araştırma yöntemleri; Korelasyon araştırmaları,Nicel araştırma yöntemleri; Deneysel araştırmalar,Nitel araştırmalar,Araştırmalarda etik konular,Araştırma problemi oluşturma, hipotezler, sayıltılar,Örnekleme yöntemleri,Örnekleme yöntemleri,Veri toplama, güvenirlik, geçerlik,Raporlaştırma,Makale incelemesi,Makale incelemesi,Makale incelemesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bir araştırmanın hangi safhalardan oluştuğunu bilir. | 1 | A |
Araştırmalarda uyulması gereken etik ilkeleri bilir. | 1 | A |
Bir araştırmanın nasıl dizayn edileceğini bilir. | 1 | A |
Bir araştırmanın raporlamasını yapar. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Araştırmaların sınıflandırılması | Kaynak kitap 1. bölüm |
2 | Nicel araştırma yöntemleri; Tarama desenli araştırmalar | Kaynak kitap 1. bölüm |
3 | Nicel araştırma yöntemleri; Korelasyon araştırmaları | Kaynak kitap 1. bölüm |
4 | Nicel araştırma yöntemleri; Deneysel araştırmalar | Kaynak kitap 1. bölüm |
5 | Nitel araştırmalar | Kaynak kitap 1. bölüm |
6 | Araştırmalarda etik konular | Kaynak kitap 2. bölüm |
7 | Araştırma problemi oluşturma, hipotezler, sayıltılar | Kaynak kitap 2. bölüm |
8 | Örnekleme yöntemleri | Kaynak kitap 3. bölüm |
9 | Örnekleme yöntemleri | Kaynak kitap 3. bölüm |
10 | Veri toplama, güvenirlik, geçerlik | Kaynak kitap 3. bölüm |
11 | Raporlaştırma | Kaynak kitap 4. bölüm |
12 | Makale incelemesi | Verilen makale |
13 | Makale incelemesi | Verilen makale |
14 | Makale incelemesi | Verilen makale |
Kaynak |
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360. Verilen makalaler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
0 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
0 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
0 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
0 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
0 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
0 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
0 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |