Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DUYU EĞİTİMİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Duyu gelişimi ile ilgili destek program hazırlayabilme, aile ve ilgili profesyonellere danışma verebilecek yeterliliğe sahip olabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Duyum ve Algı; Tanımlar, farklılıkları, duyu organları,Duyum ve Algıyla ilgili yaklaşımlar, Algı özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler,İşitme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi,Görme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi,Dokunma Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi,Koku ve Tad Alma Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi,Propriosepsiyon; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi,Denge Duyusu; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri Geliştirme,Sunum,Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Aile ve ev içinde / aileye öneriler,Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Kurumda / profesyonellere öneriler,Çevre ve algı,Proje Geliştirme ve Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları öğrenirler. | ||
Algı gelişimiyle ilgili yaklaşımları öğrenirler. | ||
Algıyı etkileyen faktörleri öğrenirler. | ||
Aile ve ilgili profesyonellere danışma verebilecek yeterliliğe sahip olurlar. | ||
7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini öğrenirler. | ||
7 Duyunun gelişimini destekleyici müdahele planı geliştirirler. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Duyum ve Algı; Tanımlar, farklılıkları, duyu organları | |
2 | Duyum ve Algıyla ilgili yaklaşımlar, Algı özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler | |
3 | İşitme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi | |
4 | Görme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi | |
5 | Dokunma Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi | |
6 | Koku ve Tad Alma Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi | |
7 | Propriosepsiyon; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi | |
8 | Denge Duyusu; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi | |
9 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri Geliştirme | |
10 | Sunum | |
11 | Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Aile ve ev içinde / aileye öneriler | |
12 | Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Kurumda / profesyonellere öneriler | |
13 | Çevre ve algı | |
14 | Proje Geliştirme ve Proje Sunumu |
Kaynak |
Dunstan, P.J. (2009), Child Sense, Bantam Books, USA. Lezak Deutsch, M. ( 1983), Neuropsychological Assessment, Oxford University Press, USA. Madi, B. (2011), Öğrenme Beyinde Nasıl Oluşur, 2. Baskı, Efil Yayınevi, İstanbul. Perkins, M. (1983), Sesnsing the World, Hackett Publishing Company, USA. Rookes, P.; Wilson, J. (2000), Perception, Routladge, Great Britain. San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul. Schiffman, H.R. (2001), Sensation and Perception, 5th ed., John Wiley & Sons Inc., USA. Silberg, J. (2006), Learning Games Exploring the Senses, Gryphon House Inc., Beltsville. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
0 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
0 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
0 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
0 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
0 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
0 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
0 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |