Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜÇÜK ADIMLAR | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; küçük adımlar erken programının felsefesi, geliştirilmesi ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olarak, uygulama yapabilecek düzeye ulaşmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Küçük adımların felsefi temelleri,Küçük adımların geliştirilme, uyarlama çalışmaları,Performans nasıl alınır,Performans nasıl alınır,Performans nasıl alınır,Bireysel uygulamaların kontrolü,Bireysel uygulamaların kontrolü,Bireysel uygulamaların kontrolü,Bireyselleştirilmiş program hazırlama,Program uygulamasının kontrolü,Program uygulamasının kontrolü,Program uygulamasının kontrolü,Program uygulamasının kontrolü,Bireyselleştirilmiş programı yenileme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Küçük adımların nasıl geliştirildiğini bilir | 1, 14 | A, C |
Bir çocuğun küçük adımlar programı ile performansını alır | 1, 14 | A, C |
Performansı alınan bir çocuğa BEP hazırlar | 1, 14 | A, C |
BEP’i bir çocukla nasıl uygulayacağını bilir | 1, 14 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Küçük adımların felsefi temelleri | Küçük adımlar seti 1 numaralı kitap |
2 | Küçük adımların geliştirilme, uyarlama çalışmaları | Küçük adımlar seti 2 numaralı kitap |
3 | Performans nasıl alınır | Küçük adımlar seti 8 numaralı kitap |
4 | Performans nasıl alınır | Küçük adımlar seti 8 numaralı kitap |
5 | Performans nasıl alınır | Küçük adımlar seti 8 numaralı kitap |
6 | Bireysel uygulamaların kontrolü | Videoların izlenmesi |
7 | Bireysel uygulamaların kontrolü | Videoların izlenmesi |
8 | Bireysel uygulamaların kontrolü | Videoların izlenmesi |
9 | Bireyselleştirilmiş program hazırlama | Küçük adımlar seti 2 numaralı kitap |
10 | Program uygulamasının kontrolü | Videoların izlenmesi |
11 | Program uygulamasının kontrolü | Videoların izlenmesi |
12 | Program uygulamasının kontrolü | Videoların izlenmesi |
13 | Program uygulamasının kontrolü | Videoların izlenmesi |
14 | Bireyselleştirilmiş programı yenileme | Küçük adımlar seti 2 numaralı kitap |
Kaynak |
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı Seti |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
0 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
0 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
0 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
0 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
0 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
0 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
0 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |