Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜÇÜK ADIMLAR-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; küçük adımlar erken programının felsefesi, geliştirilmesi ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olarak, uygulama yapabilecek düzeye ulaşmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Küçük adımların felsefi temelleri,Küçük adımların geliştirilme, uyarlama çalışmaları,Performans nasıl alınır,Performans nasıl alınır,Performans nasıl alınır,Bireysel uygulamaların kontrolü,Bireysel uygulamaların kontrolü,Bireysel uygulamaların kontrolü,Bireyselleştirilmiş program hazırlama,Program uygulamasının kontrolü,Program uygulamasının kontrolü,Program uygulamasının kontrolü,Program uygulamasının kontrolü,Bireyselleştirilmiş programı yenileme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Küçük adımların nasıl geliştirildiğini bilir14, 9A, E
Bir çocuğun küçük adımlar programı ile performansını alır14, 9A, E
Performansı alınan bir çocuğa BEP hazırlar14, 9A, E
BEP’i bir çocukla nasıl uygulayacağını bilir14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Küçük adımların felsefi temelleriKüçük adımlar seti 1 numaralı kitap
2Küçük adımların geliştirilme, uyarlama çalışmalarıKüçük adımlar seti 2 numaralı kitap
3Performans nasıl alınırKüçük adımlar seti 8 numaralı kitap
4Performans nasıl alınırKüçük adımlar seti 8 numaralı kitap
5Performans nasıl alınırKüçük adımlar seti 8 numaralı kitap
6Bireysel uygulamaların kontrolüVideoların izlenmesi
7Bireysel uygulamaların kontrolüVideoların izlenmesi
8Bireysel uygulamaların kontrolüVideoların izlenmesi
9Bireyselleştirilmiş program hazırlamaKüçük adımlar seti 2 numaralı kitap
10Program uygulamasının kontrolüVideoların izlenmesi
11Program uygulamasının kontrolüVideoların izlenmesi
12Program uygulamasının kontrolüVideoların izlenmesi
13Program uygulamasının kontrolüVideoların izlenmesi
14Bireyselleştirilmiş programı yenilemeKüçük adımlar seti 2 numaralı kitap
Kaynak
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı Seti

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜÇÜK ADIMLAR-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; küçük adımlar erken programının felsefesi, geliştirilmesi ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olarak, uygulama yapabilecek düzeye ulaşmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Küçük adımların felsefi temelleri,Küçük adımların geliştirilme, uyarlama çalışmaları,Performans nasıl alınır,Performans nasıl alınır,Performans nasıl alınır,Bireysel uygulamaların kontrolü,Bireysel uygulamaların kontrolü,Bireysel uygulamaların kontrolü,Bireyselleştirilmiş program hazırlama,Program uygulamasının kontrolü,Program uygulamasının kontrolü,Program uygulamasının kontrolü,Program uygulamasının kontrolü,Bireyselleştirilmiş programı yenileme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Küçük adımların nasıl geliştirildiğini bilir14, 9A, E
Bir çocuğun küçük adımlar programı ile performansını alır14, 9A, E
Performansı alınan bir çocuğa BEP hazırlar14, 9A, E
BEP’i bir çocukla nasıl uygulayacağını bilir14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Küçük adımların felsefi temelleriKüçük adımlar seti 1 numaralı kitap
2Küçük adımların geliştirilme, uyarlama çalışmalarıKüçük adımlar seti 2 numaralı kitap
3Performans nasıl alınırKüçük adımlar seti 8 numaralı kitap
4Performans nasıl alınırKüçük adımlar seti 8 numaralı kitap
5Performans nasıl alınırKüçük adımlar seti 8 numaralı kitap
6Bireysel uygulamaların kontrolüVideoların izlenmesi
7Bireysel uygulamaların kontrolüVideoların izlenmesi
8Bireysel uygulamaların kontrolüVideoların izlenmesi
9Bireyselleştirilmiş program hazırlamaKüçük adımlar seti 2 numaralı kitap
10Program uygulamasının kontrolüVideoların izlenmesi
11Program uygulamasının kontrolüVideoların izlenmesi
12Program uygulamasının kontrolüVideoların izlenmesi
13Program uygulamasının kontrolüVideoların izlenmesi
14Bireyselleştirilmiş programı yenilemeKüçük adımlar seti 2 numaralı kitap
Kaynak
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı Seti

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:27Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:28