Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-12
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN, Prof.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİlgi duyulan konu çerçevesinde bilgi toplayıp, bunları sistematik bir şekilde raporlaştırabilme becerisini kazanmış olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Alan yazında tarama anlatımı,Alan yazında tarama,Alan yazında tarama,Konu belirleme,Konuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma,Konuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma,Yapılan çalışmaların ilgili öğretim üyesi ile değerlendirilmesi,Veri toplama işlemi,Veri toplama işlemi,Veri toplama işlemi,Veri toplama işlemi,Raporlaştırma,Raporlaştıma,Rapor sunumu ve rapor teslimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında farklı uygulama alanlarını tanır.
Veri toplama yöntemleri hakkında bilgi edinir.
Araştırma yapma konusunda öz yeterlik kazanır.
Sunum yapma, raporlaştırma, konu hakkında tartışma becerilerini geliştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Alan yazında tarama anlatımı
2Alan yazında tarama
3Alan yazında tarama
4Konu belirleme
5Konuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma
6Konuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma
7Yapılan çalışmaların ilgili öğretim üyesi ile değerlendirilmesi
8Veri toplama işlemi
9Veri toplama işlemi
10Veri toplama işlemi
11Veri toplama işlemi
12Raporlaştırma
13Raporlaştıma
14Rapor sunumu ve rapor teslimi
Kaynak
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel literatür.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer525125
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı625150
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)359
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(359/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-12
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN, Prof.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİlgi duyulan konu çerçevesinde bilgi toplayıp, bunları sistematik bir şekilde raporlaştırabilme becerisini kazanmış olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Alan yazında tarama anlatımı,Alan yazında tarama,Alan yazında tarama,Konu belirleme,Konuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma,Konuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma,Yapılan çalışmaların ilgili öğretim üyesi ile değerlendirilmesi,Veri toplama işlemi,Veri toplama işlemi,Veri toplama işlemi,Veri toplama işlemi,Raporlaştırma,Raporlaştıma,Rapor sunumu ve rapor teslimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında farklı uygulama alanlarını tanır.
Veri toplama yöntemleri hakkında bilgi edinir.
Araştırma yapma konusunda öz yeterlik kazanır.
Sunum yapma, raporlaştırma, konu hakkında tartışma becerilerini geliştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Alan yazında tarama anlatımı
2Alan yazında tarama
3Alan yazında tarama
4Konu belirleme
5Konuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma
6Konuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma
7Yapılan çalışmaların ilgili öğretim üyesi ile değerlendirilmesi
8Veri toplama işlemi
9Veri toplama işlemi
10Veri toplama işlemi
11Veri toplama işlemi
12Raporlaştırma
13Raporlaştıma
14Rapor sunumu ve rapor teslimi
Kaynak
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel literatür.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:27Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:28