Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİMSEL ERKEN MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken mudahale hizmetleri ve yaklasimlari konusunda bilgi kazandirmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken müdahale yaklasimlari,Erken mudahale projeleri,Erken mudahale proje odev sunumu,Erken mudahale hizmetleri,Erken mudahale amaclari,Erken mudahalede dunyadaki gelismeler,Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler (ödev sunumu),Erken cocukluk donemi projeleri,Erken cocukluk projeleri odev sunumu,Bireyselleştirilmis aile hizmet planı,Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı uygulama,Erken müdahale basamakları,Erken müdahale hizmet seçenekleri,Erken müdahale hizmet seçenekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken müdahale hizmetleri, amaclari, uygulamalari ile ilgili konularda bilgi sahibi olacak | ||
Erken mudahale yaklasimlari hakkinda aciklama yapip anlayabilecek | ||
Erken mudahale servis plani ve asamalarini uygulayabilme becerilerine sahip olacaktir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken müdahale yaklasimlari | |
2 | Erken mudahale projeleri | |
3 | Erken mudahale proje odev sunumu | |
4 | Erken mudahale hizmetleri | |
5 | Erken mudahale amaclari | |
6 | Erken mudahalede dunyadaki gelismeler | |
7 | Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler (ödev sunumu) | |
8 | Erken cocukluk donemi projeleri | |
9 | Erken cocukluk projeleri odev sunumu | |
10 | Bireyselleştirilmis aile hizmet planı | |
11 | Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı uygulama | |
12 | Erken müdahale basamakları | |
13 | Erken müdahale hizmet seçenekleri | |
14 | Erken müdahale hizmet seçenekleri |
Kaynak |
Allen, S. F. (2007). Parents Perceptions of Intervention Practices in Home Visiting Programs. Infant and Young Children, 20(3), 266-281. Hollenbeck, A. F. (2007). From IDEA to Implementation: A Discussion of Foundational and Future Responsiveness-to- Intervention Research. Learning Disabilities Research & Practice, 22(2), 137-146. Noyes-Grosser, D. (2007). Children and Youth with Disabilities and Public Health. A Model Syllabus for Health Professionals. Infants and Young Children, 20(3), 202-221. Trent, S. C., Kea, C. D., & Oh, K. (2008). Preparing Preservice Educators for Cultural Diversity: How Far Have We Come Exceptional Children, 74(3), 328-350. Woods, J. (2008). Providing Early Intervention Services In Natural Environment. The ASHA Leader, 25, 14-23. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 25 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 184 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(184/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİMSEL ERKEN MÜDAHALE YAKLAŞIMLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken mudahale hizmetleri ve yaklasimlari konusunda bilgi kazandirmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken müdahale yaklasimlari,Erken mudahale projeleri,Erken mudahale proje odev sunumu,Erken mudahale hizmetleri,Erken mudahale amaclari,Erken mudahalede dunyadaki gelismeler,Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler (ödev sunumu),Erken cocukluk donemi projeleri,Erken cocukluk projeleri odev sunumu,Bireyselleştirilmis aile hizmet planı,Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı uygulama,Erken müdahale basamakları,Erken müdahale hizmet seçenekleri,Erken müdahale hizmet seçenekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken müdahale hizmetleri, amaclari, uygulamalari ile ilgili konularda bilgi sahibi olacak | ||
Erken mudahale yaklasimlari hakkinda aciklama yapip anlayabilecek | ||
Erken mudahale servis plani ve asamalarini uygulayabilme becerilerine sahip olacaktir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken müdahale yaklasimlari | |
2 | Erken mudahale projeleri | |
3 | Erken mudahale proje odev sunumu | |
4 | Erken mudahale hizmetleri | |
5 | Erken mudahale amaclari | |
6 | Erken mudahalede dunyadaki gelismeler | |
7 | Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler (ödev sunumu) | |
8 | Erken cocukluk donemi projeleri | |
9 | Erken cocukluk projeleri odev sunumu | |
10 | Bireyselleştirilmis aile hizmet planı | |
11 | Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı uygulama | |
12 | Erken müdahale basamakları | |
13 | Erken müdahale hizmet seçenekleri | |
14 | Erken müdahale hizmet seçenekleri |
Kaynak |
Allen, S. F. (2007). Parents Perceptions of Intervention Practices in Home Visiting Programs. Infant and Young Children, 20(3), 266-281. Hollenbeck, A. F. (2007). From IDEA to Implementation: A Discussion of Foundational and Future Responsiveness-to- Intervention Research. Learning Disabilities Research & Practice, 22(2), 137-146. Noyes-Grosser, D. (2007). Children and Youth with Disabilities and Public Health. A Model Syllabus for Health Professionals. Infants and Young Children, 20(3), 202-221. Trent, S. C., Kea, C. D., & Oh, K. (2008). Preparing Preservice Educators for Cultural Diversity: How Far Have We Come Exceptional Children, 74(3), 328-350. Woods, J. (2008). Providing Early Intervention Services In Natural Environment. The ASHA Leader, 25, 14-23. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
2 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
3 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
4 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
6 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
7 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
8 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
9 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |