Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders erken çocukluk dönemi müfredatların ve yaklaşımların ruhunun sistematik olarak kavraması, ülkemiz koşullarına ne kadar uygun olup olmadığının analizinin yapılması ve ülkemiz çocuklarının yaş, gelişimsel durum, çevre koşulları gibi özellikleri dikkate alarak bu yaklaşımların pratik olarak uygulama becerilerine sahip olma tutumlarını kazandırmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Müfredatın tanımlanması, felsefesi,Müfredatın felsefesi, gelişimsel uygunluğu,Kaynaştırılmış Müfredatlar, tematik Müfredatlar,Müfredattan uygulamaya geçiş,Eğitimsel Görüşler- Maria Montessori,Eğitimsel Görüşler- Sylvia Aston Warner,Eğitimsel Görüşler- Caroline Pratt,Eğitimsel Görüşler- Costance Kamii ve Rheta Devries,Eğitimsel Yaklaşımlar-Head Start ,Bank Street odev sunumu,Eğitimsel Yaklaşımlar- High scope,Eğitimsel Yaklaşımlar- Waldorf,Müfredat Değerlendirme-Ailenin Müfredata Katılımı,Bu görüşler ve yaklaşımlarla oluşturulan müfredatları tartışma analiz yapma-uygulma.,Proje sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci alanyazında uygulanabilirliği ortaya konmuş ve yaygınlaşmış erken çocukluk yaklaşımlarını tanımlayabilir, değerlendirebilir ve analiz edebilir | ||
Bu yaklaşımlar doğrultusunda yeni müfredat programları geliştirebilir,uygulayabilir, değerlendirebilir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müfredatın tanımlanması, felsefesi | |
2 | Müfredatın felsefesi, gelişimsel uygunluğu | |
3 | Kaynaştırılmış Müfredatlar, tematik Müfredatlar | |
4 | Müfredattan uygulamaya geçiş | |
5 | Eğitimsel Görüşler- Maria Montessori | |
6 | Eğitimsel Görüşler- Sylvia Aston Warner | |
7 | Eğitimsel Görüşler- Caroline Pratt | |
8 | Eğitimsel Görüşler- Costance Kamii ve Rheta Devries | |
9 | Eğitimsel Yaklaşımlar-Head Start ,Bank Street odev sunumu | |
10 | Eğitimsel Yaklaşımlar- High scope | |
11 | Eğitimsel Yaklaşımlar- Waldorf | |
12 | Müfredat Değerlendirme-Ailenin Müfredata Katılımı | |
13 | Bu görüşler ve yaklaşımlarla oluşturulan müfredatları tartışma analiz yapma-uygulma. | |
14 | Proje sunumu |
Kaynak |
1. Driscoll, A., Nagel, N.G.(1999); Childhood education, Birth to 8 2. Berk, E.L.(1994); Child development 3th ed. 3. Gandini,L; Hill, L; Cndwell,L& Schawall. .(Eds.). (2005). In the Spirit of the Studio. Teachers College Press,New York,USA. 4. Brower,A.J. (1998). Introduction to Early Childhood education Preschool Through Primary Grades. Allyn and Bacon Inc,Boston,USA. 5. Edwards,C.;Gandini,L.; Forman G.(Eds.).(1989). The reggio Emilia Approach-Advanced Reflections. Ablex publishing Corporation, London, England. 6. Kessler,S.; Swadener,B:B.(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum.Teachers College Columbia University, New York,USA. 7. Hyun,U. (1998). Making Sense of Developmentally and Culturally Appropriate Practice in Early Childhood Education. Peter Lung Publishing, New York,USA. 8. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi.Morpa yayinevi, Istanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
0 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
0 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
0 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
0 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
0 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
0 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
0 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |