Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI BİYOKİMYA I | - | Güz Dönemi | 1+6 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Mukaddes ÇOLAKOĞULLARI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Nesrin EMEKLİ , Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI , Yrd.Doç.Dr. Sibel ERDEM |
Dersin Amacı | Laboratuvarda teorik ve pratik olarak çalışma kural, kavram ve tekniklerini daha ileri düzeyde ögretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Laboratuvar kazaları ve alınması gereken önlemler,Laboratuvarda kullanılan malzemeler ve temizliği,Distile su ve deionize su, teraziler ve tartım, santrifüjler,Çözeltilerin yoğunluğu ve % konsantrasyonlar,Konsantrasyonlar (Molarite,Normalite,Osmolarite),Asid, baz ve pH kavramları, tampon sistemler,Işık şiddetinden faydalanarak yapılan ölçümler,Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü için kullanılan yöntemler,Protein elektroforezi,Hasta başı biyokimyasal tetkikler,Vücut sıvılarından örnek toplanması ve saklanması,Antikoagulanlar ve kullanımı,Kan proteinleri, ayrılması ve ölçüm yöntemleri,Kan lipitleri ayrılması ve ölçüm yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Klinik biyokimya laboratuarının çalışma koşullarını analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1.Laboratuarda çalışma kurallarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2.Bireysel emniyet kurallarını karşılaştırır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3.Kimyasallarla çalışmada dikkat edilecek noktaları tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.4.Kanserojen maddeleri, özel ekstra tehlikeli maddeleri karşılaştırır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.5.Yangın ve diğer zararlı maddelerden korunma yollarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2- Klinik biyokimya laboratuarında kullanılan malzemeleri karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1, Laboratuarda kullanılan cam malzemeleri tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2.Laboratuarda kullanılan temizlik malzemelerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3.Laboratuarda kullanılan metal malzemeleri tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3-Çözelti ve konsantrasyon kavramlarını karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1.% çözeltilerin nasıl hazırlandığını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2.Molar ve Normal çözeltilerin nasıl hazırlandığını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.6.Preanalitik, analitik ve post analitik hataları tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.Filebotomi ve örnek toplanmasını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.1.Filebotomi uygular ve ilgili vasküler anatomiyi açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.2.Filebotomi sırasında infeksiyon kontrolunu tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3.Venöz alma materyallerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.4.Kan örneklerine hangi işlemleri yapılabileceğini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.5.Hemolizi tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.6.Kanın saklanma ve nakil koşullarını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5-Biyokimya laboratuvarında kullanılan aletleri karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.2.Hassas terazide ve desikatörleri kullanabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.1.Karbonhidratların laboratuvarda ölçümlerini gerçekleştirebilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.2.Lipidlerin laboratuarda ölçümlerini yapar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.3.Proteinlerin laboratuvarda ölçümlerini ve elektroforezini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.4.Enzimlerin ölçüm prensiplerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7-Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir, biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4. Laboratuarda kullanılan filtre kağıtlarını, pH kağıdını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3. İzotonik ve osmolar çözeltileri tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4. Tampon çözeltileri tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.5. pH ölçülmesini ve önemini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.1. Distile su cihazını kullanabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.3. Spektrofotometrik, kolorimetrik ve fotometrik ölçümleri uygular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.4. Klinik kimyada kullanılan otoanalizörün prensibini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6. Klinik biyokimyada makro moleküllerin ölçümlerini karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvar kazaları ve alınması gereken önlemler | 1, 2, 3, 4, 5 |
2 | Laboratuvarda kullanılan malzemeler ve temizliği | 1, 2, 3, 4, 5 |
3 | Distile su ve deionize su, teraziler ve tartım, santrifüjler | 1, 2, 3, 4, 5 |
4 | Çözeltilerin yoğunluğu ve % konsantrasyonlar | 1, 2, 3, 4, 5 |
5 | Konsantrasyonlar (Molarite,Normalite,Osmolarite) | 1, 2, 3, 4, 5 |
6 | Asid, baz ve pH kavramları, tampon sistemler | 1, 2, 3, 4, 5 |
7 | Işık şiddetinden faydalanarak yapılan ölçümler | 1, 2, 3, 4, 5 |
8 | Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü için kullanılan yöntemler | 1, 2, 3, 4, 5 |
9 | Protein elektroforezi | 1, 2, 3, 4, 5 |
10 | Hasta başı biyokimyasal tetkikler | 1, 2, 3, 4, 5 |
11 | Vücut sıvılarından örnek toplanması ve saklanması | 1, 2, 3, 4, 5 |
12 | Antikoagulanlar ve kullanımı | 1, 2, 3, 4, 5 |
13 | Kan proteinleri, ayrılması ve ölçüm yöntemleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
14 | Kan lipitleri ayrılması ve ölçüm yöntemleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
Kaynak |
1) Temel ve Uygulamalı Biyokimya Prof. Dr. Nesrin Emekli Academi Kitapevi Yayınları , 2) Öğrenciler için Biyokimya Laboratuarı Doç. Dr. Türkan Yiğitbaşı ve Prof.Dr.Nesrin Emekli , 3) Klinik Biyokimya Prof. Dr. Nesrin Emekli ve Doç. Dr. Türkan Yiğitbaşı Medipol Üniversitesi Yayınları, 4) Harper Biochemistry (Son Baskı), 5) Kolay Biyokimya (Batırel ve ark.) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında makromoleküllerin metabolizmasını bilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | |||||
2 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak biyokimyasal teknolojilerin çalışma prensibini bilir. | X | |||||
3 | Pratik laboratuvar uygulamaları(Sağlıkta ve hastalıkta çeşitli vücut sıvıları ve doku örneklerinin alınma koşulları, preanalitik hataların nedenleri, örneklerin saklanma koşulları, rutin ve araştırma amaçlı çalışmalarda kullanılacak teknolojilerin çalışma prensipleri, referans değerlerin belirlenmesi) ile ilgili laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | X | |||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar. | ||||||
5 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve uygular. | X | |||||
6 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | ||||||
7 | Biyokimya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. | X | |||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
10 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | X | |||||
11 | Biyokimya alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | X | |||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
13 | Yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 10 | 50 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 297 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(297/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI BİYOKİMYA I | - | Güz Dönemi | 1+6 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Mukaddes ÇOLAKOĞULLARI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Nesrin EMEKLİ , Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI , Yrd.Doç.Dr. Sibel ERDEM |
Dersin Amacı | Laboratuvarda teorik ve pratik olarak çalışma kural, kavram ve tekniklerini daha ileri düzeyde ögretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Laboratuvar kazaları ve alınması gereken önlemler,Laboratuvarda kullanılan malzemeler ve temizliği,Distile su ve deionize su, teraziler ve tartım, santrifüjler,Çözeltilerin yoğunluğu ve % konsantrasyonlar,Konsantrasyonlar (Molarite,Normalite,Osmolarite),Asid, baz ve pH kavramları, tampon sistemler,Işık şiddetinden faydalanarak yapılan ölçümler,Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü için kullanılan yöntemler,Protein elektroforezi,Hasta başı biyokimyasal tetkikler,Vücut sıvılarından örnek toplanması ve saklanması,Antikoagulanlar ve kullanımı,Kan proteinleri, ayrılması ve ölçüm yöntemleri,Kan lipitleri ayrılması ve ölçüm yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Klinik biyokimya laboratuarının çalışma koşullarını analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1.Laboratuarda çalışma kurallarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2.Bireysel emniyet kurallarını karşılaştırır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3.Kimyasallarla çalışmada dikkat edilecek noktaları tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.4.Kanserojen maddeleri, özel ekstra tehlikeli maddeleri karşılaştırır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.5.Yangın ve diğer zararlı maddelerden korunma yollarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2- Klinik biyokimya laboratuarında kullanılan malzemeleri karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1, Laboratuarda kullanılan cam malzemeleri tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2.Laboratuarda kullanılan temizlik malzemelerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3.Laboratuarda kullanılan metal malzemeleri tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3-Çözelti ve konsantrasyon kavramlarını karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1.% çözeltilerin nasıl hazırlandığını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2.Molar ve Normal çözeltilerin nasıl hazırlandığını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.6.Preanalitik, analitik ve post analitik hataları tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.Filebotomi ve örnek toplanmasını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.1.Filebotomi uygular ve ilgili vasküler anatomiyi açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.2.Filebotomi sırasında infeksiyon kontrolunu tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3.Venöz alma materyallerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.4.Kan örneklerine hangi işlemleri yapılabileceğini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.5.Hemolizi tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.6.Kanın saklanma ve nakil koşullarını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5-Biyokimya laboratuvarında kullanılan aletleri karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.2.Hassas terazide ve desikatörleri kullanabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.1.Karbonhidratların laboratuvarda ölçümlerini gerçekleştirebilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.2.Lipidlerin laboratuarda ölçümlerini yapar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.3.Proteinlerin laboratuvarda ölçümlerini ve elektroforezini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.4.Enzimlerin ölçüm prensiplerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7-Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir, biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4. Laboratuarda kullanılan filtre kağıtlarını, pH kağıdını tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3. İzotonik ve osmolar çözeltileri tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4. Tampon çözeltileri tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.5. pH ölçülmesini ve önemini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.1. Distile su cihazını kullanabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.3. Spektrofotometrik, kolorimetrik ve fotometrik ölçümleri uygular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.4. Klinik kimyada kullanılan otoanalizörün prensibini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6. Klinik biyokimyada makro moleküllerin ölçümlerini karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvar kazaları ve alınması gereken önlemler | 1, 2, 3, 4, 5 |
2 | Laboratuvarda kullanılan malzemeler ve temizliği | 1, 2, 3, 4, 5 |
3 | Distile su ve deionize su, teraziler ve tartım, santrifüjler | 1, 2, 3, 4, 5 |
4 | Çözeltilerin yoğunluğu ve % konsantrasyonlar | 1, 2, 3, 4, 5 |
5 | Konsantrasyonlar (Molarite,Normalite,Osmolarite) | 1, 2, 3, 4, 5 |
6 | Asid, baz ve pH kavramları, tampon sistemler | 1, 2, 3, 4, 5 |
7 | Işık şiddetinden faydalanarak yapılan ölçümler | 1, 2, 3, 4, 5 |
8 | Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü için kullanılan yöntemler | 1, 2, 3, 4, 5 |
9 | Protein elektroforezi | 1, 2, 3, 4, 5 |
10 | Hasta başı biyokimyasal tetkikler | 1, 2, 3, 4, 5 |
11 | Vücut sıvılarından örnek toplanması ve saklanması | 1, 2, 3, 4, 5 |
12 | Antikoagulanlar ve kullanımı | 1, 2, 3, 4, 5 |
13 | Kan proteinleri, ayrılması ve ölçüm yöntemleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
14 | Kan lipitleri ayrılması ve ölçüm yöntemleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
Kaynak |
1) Temel ve Uygulamalı Biyokimya Prof. Dr. Nesrin Emekli Academi Kitapevi Yayınları , 2) Öğrenciler için Biyokimya Laboratuarı Doç. Dr. Türkan Yiğitbaşı ve Prof.Dr.Nesrin Emekli , 3) Klinik Biyokimya Prof. Dr. Nesrin Emekli ve Doç. Dr. Türkan Yiğitbaşı Medipol Üniversitesi Yayınları, 4) Harper Biochemistry (Son Baskı), 5) Kolay Biyokimya (Batırel ve ark.) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında makromoleküllerin metabolizmasını bilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | |||||
2 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak biyokimyasal teknolojilerin çalışma prensibini bilir. | X | |||||
3 | Pratik laboratuvar uygulamaları(Sağlıkta ve hastalıkta çeşitli vücut sıvıları ve doku örneklerinin alınma koşulları, preanalitik hataların nedenleri, örneklerin saklanma koşulları, rutin ve araştırma amaçlı çalışmalarda kullanılacak teknolojilerin çalışma prensipleri, referans değerlerin belirlenmesi) ile ilgili laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | X | |||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar. | ||||||
5 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve uygular. | X | |||||
6 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | ||||||
7 | Biyokimya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. | X | |||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
10 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | X | |||||
11 | Biyokimya alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | X | |||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
13 | Yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |