Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYİN ARAŞTIRMALARI İÇİN BİLİŞSEL PSİKOLOJİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Erol YILDIRIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, lisansüstü düzeyde farklı beyin-biliş odaklı programlardaki öğrencilerin temel bilişsel psikoloji terminolojisini kavramaları, her bir temel kavramla ilgili klasik davranışsal (bilişsel) deneyleri ele almalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi,Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı,Biliş-Davranış İlişkisi,Algı,Bellek: Modal Bellek Modeli,Uzun Süreli Bellek Araştırmaları,Yürütücüyönetici İşlevler ve Çok Bileşenli Dikkat,Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi,Dil,İmgeleme,Problem Çözme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi | |
2 | Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı | |
3 | Biliş-Davranış İlişkisi | |
5 | Algı | |
6 | Bellek: Modal Bellek Modeli | |
7 | Uzun Süreli Bellek Araştırmaları | |
8 | Yürütücüyönetici İşlevler ve Çok Bileşenli Dikkat | |
9 | Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi | |
10 | Dil | |
12 | İmgeleme | |
13 | Problem Çözme |
Kaynak |
Goldstein, Bilişsel Psikoloji. Kaknüs Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | ||||||
0 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | ||||||
0 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | ||||||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | ||||||
0 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | ||||||
0 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | ||||||
0 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |