Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MORFOLOJİ | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Doç.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çerçevesinde bazı temel sistemlerin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarının kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Epitel bağ, yağ doku,Anatomik terimler, eksenler,düzlemler, hareketler, üst ve alt ekstremite kemikleri, columna vertebralis, toraks,Kafa kemikleri eklemler hakkında genel bilgi, vücudun önemli eklemleri,Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi, embriyonik gelişim,Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi anatomisi,Kaslar hakkında genel bilgi, üst ve alt ekstremite kasları, sırt göğüs kasları, mimik çiğneme kasları, pelvis döşemesi,Düz çizgili kas, kalp kasları,Düz çizgili kas, kalp kasları,Sinir sitemi hakkında genel bilgi, santral sinir siteminin bölümleri: omurilik, beyin sapı,Diencephalon, telencephalon, korteks, beyin zarları, BOS,Periferik sinir sitemi ve pleksuslar, otonom sinir sistemi,Sinir sistemi histolojisi,Sinir sistemi fizyolojisi,Sinir sistemi fizyolojisi-II; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, yapılarını ve özelliklerini açıklayabilecektir. | 1, 10, 2, 5 | A |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır. | 1, 10, 2, 5 | A |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini bilir. | 1, 10, 2, 5 | A |
1.3 Santral sinir sisteminin fizyolojik yapısını tanımlar. | 1, 10, 2, 5 | A |
2. Lokomotor sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini özetleyebilecektir. | 1, 2, 5 | A |
2.1 Kas fizyoloyisini açıklar | 1, 10, 2, 5 | A |
2.2 Tüm vücuda ait kemikleri bilir, kaslar sayar, yüz bölgesinin sinir ve arterlerini sıralar | 1, 10, 2, 5 | A |
2.3 Epitel doku, kas dokusu, kıkırdak doku, kalp kasının özelliklerini bilir, farklarını açıklar | 1, 10, 2, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Epitel bağ, yağ doku | |
2 | Anatomik terimler, eksenler,düzlemler, hareketler, üst ve alt ekstremite kemikleri, columna vertebralis, toraks | |
3 | Kafa kemikleri eklemler hakkında genel bilgi, vücudun önemli eklemleri | |
4 | Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi, embriyonik gelişim | |
5 | Kıkırdak kemik, kemik yenilenmesi anatomisi | |
6 | Kaslar hakkında genel bilgi, üst ve alt ekstremite kasları, sırt göğüs kasları, mimik çiğneme kasları, pelvis döşemesi | |
7 | Düz çizgili kas, kalp kasları | |
8 | Düz çizgili kas, kalp kasları | |
9 | Sinir sitemi hakkında genel bilgi, santral sinir siteminin bölümleri: omurilik, beyin sapı | |
10 | Diencephalon, telencephalon, korteks, beyin zarları, BOS | |
11 | Periferik sinir sitemi ve pleksuslar, otonom sinir sistemi | |
12 | Sinir sistemi histolojisi | |
13 | Sinir sistemi fizyolojisi | |
14 | Sinir sistemi fizyolojisi-II |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | ||||||
0 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | ||||||
0 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | ||||||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | ||||||
0 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | ||||||
0 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | ||||||
0 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |