Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL NÖROMODÜLASYON UYGULAMALARI | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nöromodülsyonun tanımı ve tarihçesi,Nöromodülasyonun prensipleri ve dalga formları,Nöromodülasyon yöntemleri,Periferik sinir uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması,Spinal kord uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması,Dorsal kök gangliyon uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması,Derin Beyin Uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması,Motor korteks uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması,Tranksranyal Direkt Akım Uyarımı,Transkranyal Alternatif akım Uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması,Kranyal Elektrik Uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması,Transkranyal Manyetik Uyarım, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması,Nöromodülasyon Uygulamalarının Nörolojideki Yeri,Nöromodülasyon uygulamalarının Psikiyatrideki Yeri,Nöromodülasyon uygulamalarının Rehabilitasyondaki Yeri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nöromodülasyonu tanımlayabilecektir | ||
Nöromodülasyonun rehabilitasyondaki yerini açıklayabilecektir | ||
Nöromodülasyon uygulaması gerektiren hastalıkları açıklayabilecektir. | ||
Nöromodülasyonun klinik uygulamasını yapabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Nöromodülsyonun tanımı ve tarihçesi | |
2 | Nöromodülasyonun prensipleri ve dalga formları | |
3 | Nöromodülasyon yöntemleri | |
4 | Periferik sinir uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması | |
5 | Spinal kord uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması | |
6 | Dorsal kök gangliyon uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması | |
7 | Derin Beyin Uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması | |
8 | Motor korteks uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması | |
9 | Tranksranyal Direkt Akım Uyarımı,Transkranyal Alternatif akım Uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması | |
10 | Kranyal Elektrik Uyarımı, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması | |
11 | Transkranyal Manyetik Uyarım, tanımı, tarihçesi, klinik uygulaması | |
12 | Nöromodülasyon Uygulamalarının Nörolojideki Yeri | |
13 | Nöromodülasyon uygulamalarının Psikiyatrideki Yeri | |
14 | Nöromodülasyon uygulamalarının Rehabilitasyondaki Yeri |
Kaynak |
1) Elliot S. Krames, P. Hunter Peckham, Ali R. Rezai. (2009) Neuromodulation. Academic Press. 2 volume Set 1 ed. 2) Helena Knotkova, Dirk Rasche (eds.) (2015). Textbook of Neuromodulation: Principles, Methods and Clinical Applications. Springer-Verlag New York. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | ||||||
0 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | ||||||
0 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | ||||||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | ||||||
0 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | ||||||
0 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | ||||||
0 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |