Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin laboratuvar güvenliği ve kuralları, temel moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2,Moleküler Biyoloji-2, Lab-3,Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4,Flow Sitometrinin Prensipleri,Ara Sınav Değerlendirmesi,Histoloji laboratuvarı,Medisinal Kimya,Genomiks ve Proteomiks,Mikroskopi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, histoloji, mikroskop sistemleri, kücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile temel deneysel yöntemleri açıklar. | 10, 12, 14, 17, 2, 9 | A, E |
Yeni araştırma teknikleri ile kendi tez çalışmaları arasında bağ kurar ve karşılaştırır. | 14, 17, 9 | E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar. | 14, 17, 9 | A, E |
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
2 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
3 | Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2 | Bireysel hazırlık |
4 | Moleküler Biyoloji-2, Lab-3 | Bireysel hazırlık |
5 | Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4 | Bireysel hazırlık |
6 | Flow Sitometrinin Prensipleri | Bireysel hazırlık |
7 | Ara Sınav Değerlendirmesi | Bireysel hazırlık ve ders notları |
8 | Histoloji laboratuvarı | Bireysel hazırlık |
9 | Medisinal Kimya | Bireysel hazırlık |
10 | Genomiks ve Proteomiks | Bireysel hazırlık |
11 | Mikroskopi | Bireysel hazırlık |
12 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
13 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
14 | Final | Bireysel hazırlık ve ders notları |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (Third edition)
1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title.
ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11
|
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 3 | 18 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin laboratuvar güvenliği ve kuralları, temel moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2,Moleküler Biyoloji-2, Lab-3,Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4,Flow Sitometrinin Prensipleri,Ara Sınav Değerlendirmesi,Histoloji laboratuvarı,Medisinal Kimya,Genomiks ve Proteomiks,Mikroskopi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, histoloji, mikroskop sistemleri, kücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile temel deneysel yöntemleri açıklar. | 10, 12, 14, 17, 2, 9 | A, E |
Yeni araştırma teknikleri ile kendi tez çalışmaları arasında bağ kurar ve karşılaştırır. | 14, 17, 9 | E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar. | 14, 17, 9 | A, E |
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
2 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
3 | Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2 | Bireysel hazırlık |
4 | Moleküler Biyoloji-2, Lab-3 | Bireysel hazırlık |
5 | Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4 | Bireysel hazırlık |
6 | Flow Sitometrinin Prensipleri | Bireysel hazırlık |
7 | Ara Sınav Değerlendirmesi | Bireysel hazırlık ve ders notları |
8 | Histoloji laboratuvarı | Bireysel hazırlık |
9 | Medisinal Kimya | Bireysel hazırlık |
10 | Genomiks ve Proteomiks | Bireysel hazırlık |
11 | Mikroskopi | Bireysel hazırlık |
12 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
13 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
14 | Final | Bireysel hazırlık ve ders notları |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (Third edition)
1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title.
ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11
|
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:54