Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AFAZİ REHABİLİTASYONU2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Afaziye giriş ve tarihçesi ,Afazi modelleri,Afazi sınıflandırması 1,Afazi sınıflandırması 2,Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,Afazi tanısı,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2,Bilişsel Nöropsikoloji,Sözlükçe,Bilişsel Rehabilitasyon,Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
,Afazi ve edimbilim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Afazi özelliklerini açıklayabileceklerdir
Farklı afazi türlerini tanımlayabilecektir.
Afazi sınıflandırma süreçlerini açıklayabilecektir.
Farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirebilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Afaziye giriş ve tarihçesi
2Afazi modelleri
2Afazi sınıflandırması 1
4Afazi sınıflandırması 2
5Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri
6Afazi tanısı
7Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1
8Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2
9Bilişsel Nöropsikoloji
10Sözlükçe
11Bilişsel Rehabilitasyon
12Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
13Afazi ve edimbilim
14Genel Değerlendirme
Kaynak
1) Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press. 2) Feit D. (2007). The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
0
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
0
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
0
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
0
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
0
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
0
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu