Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AFAZİ REHABİLİTASYONU | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Afaziye giriş ve tarihçesi ,Afazi modelleri,Afazi sınıflandırması 1,Afazi sınıflandırması 2,Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,Afazi tanısı,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2,Bilişsel Nöropsikoloji,Sözlükçe,Bilişsel Rehabilitasyon,Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu ,Afazi ve edimbilim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- Afazi özelliklerini açıklayabileceklerdir | ||
Farklı afazi türlerini tanımlayabilecektir. | ||
Afazi sınıflandırma süreçlerini açıklayabilecektir. | ||
Farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirebilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Afaziye giriş ve tarihçesi | |
2 | Afazi modelleri | |
2 | Afazi sınıflandırması 1 | |
4 | Afazi sınıflandırması 2 | |
5 | Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri | |
6 | Afazi tanısı | |
7 | Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1 | |
8 | Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2 | |
9 | Bilişsel Nöropsikoloji | |
10 | Sözlükçe | |
11 | Bilişsel Rehabilitasyon | |
12 | Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu | |
13 | Afazi ve edimbilim | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
1) Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press. 2) Feit D. (2007). The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | ||||||
0 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | ||||||
0 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | ||||||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | ||||||
0 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | ||||||
0 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | ||||||
0 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |