Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AFAZİ REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Öğet ÖKTEM TANÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil işlevleri, nöral temelleri, dil ile ilgili bozuklukların tanımlanması, değerlendirme tekniklerinin gösterilmesi ve uygulanması, rehabilitasyon süreçlerinin tanımlanması ve örneklendirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Afaziye giriş ve tarihçesi ,Afazi modelleri,Afazi sınıflandırması 1,Afazi sınıflandırması 2,Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,Afazi tanısı,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2,Bilişsel Nöropsikoloji,Sözlükçe,Bilişsel Rehabilitasyon,Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
,Afazi ve edimbilim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Afazi özelliklerini açıklayabileceklerdir16, 19, 9
Farklı afazi türlerini tanımlayabilecektir. 16, 19, 9
Afazi sınıflandırma süreçlerini açıklayabilecektir.16, 19, 9
Farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirebilecektir. 16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Afaziye giriş ve tarihçesi Öğretim Üyesinin Ders Notları
2Afazi modelleriÖğretim Üyesinin Ders Notları
2Afazi sınıflandırması 1Öğretim Üyesinin Ders Notları
4Afazi sınıflandırması 2Öğretim Üyesinin Ders Notları
5Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleriÖğretim Üyesinin Ders Notları
6Afazi tanısıÖğretim Üyesinin Ders Notları
7Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1Öğretim Üyesinin Ders Notları
8Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2Öğretim Üyesinin Ders Notları
9Bilişsel NöropsikolojiÖğretim Üyesinin Ders Notları
10SözlükçeÖğretim Üyesinin Ders Notları
11Bilişsel RehabilitasyonÖğretim Üyesinin Ders Notları
12Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
Öğretim Üyesinin Ders Notları
13Afazi ve edimbilimÖğretim Üyesinin Ders Notları
14Genel DeğerlendirmeÖğretim Üyesinin Ders Notları
Kaynak
1) Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press. 2) Feit D. (2007). The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
X
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
X
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
X
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
X
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
X
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
X
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)70
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AFAZİ REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Öğet ÖKTEM TANÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil işlevleri, nöral temelleri, dil ile ilgili bozuklukların tanımlanması, değerlendirme tekniklerinin gösterilmesi ve uygulanması, rehabilitasyon süreçlerinin tanımlanması ve örneklendirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Afaziye giriş ve tarihçesi ,Afazi modelleri,Afazi sınıflandırması 1,Afazi sınıflandırması 2,Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleri,Afazi tanısı,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1,Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2,Bilişsel Nöropsikoloji,Sözlükçe,Bilişsel Rehabilitasyon,Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
,Afazi ve edimbilim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Afazi özelliklerini açıklayabileceklerdir16, 19, 9
Farklı afazi türlerini tanımlayabilecektir. 16, 19, 9
Afazi sınıflandırma süreçlerini açıklayabilecektir.16, 19, 9
Farklı afazi tedavi yöntemlerini değerlendirebilecektir. 16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Afaziye giriş ve tarihçesi Öğretim Üyesinin Ders Notları
2Afazi modelleriÖğretim Üyesinin Ders Notları
2Afazi sınıflandırması 1Öğretim Üyesinin Ders Notları
4Afazi sınıflandırması 2Öğretim Üyesinin Ders Notları
5Afazinin işlevsel ve yapısal özellikleriÖğretim Üyesinin Ders Notları
6Afazi tanısıÖğretim Üyesinin Ders Notları
7Geçmişten bugüne afazi tedavisi 1Öğretim Üyesinin Ders Notları
8Geçmişten bugüne afazi tedavisi 2Öğretim Üyesinin Ders Notları
9Bilişsel NöropsikolojiÖğretim Üyesinin Ders Notları
10SözlükçeÖğretim Üyesinin Ders Notları
11Bilişsel RehabilitasyonÖğretim Üyesinin Ders Notları
12Sözcüksel ve tümcesel bozuklukların rehabilitasyonu
Öğretim Üyesinin Ders Notları
13Afazi ve edimbilimÖğretim Üyesinin Ders Notları
14Genel DeğerlendirmeÖğretim Üyesinin Ders Notları
Kaynak
1) Basso, A. (2003). Aphasia and its therapy. Oxford University Press. 2) Feit D. (2007). The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
X
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
X
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
X
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
X
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
X
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
X
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:13Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:14