Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI-Bahar Dönemi4+0410
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSinir sistemi anatomisi ve duyu organları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sitemine giriş,Medulla spinalis ve çıkan-inen yollar,Beyin sapı (truncus cerebri),Cerebellum ve bağlantıları,Cerebrum,Serebral korteksin yapısı ve fonksiyonların lokalizasyonu,Formatio reticularis ve limbik sistem,Bazal çekirdekler ve bağlantıları,Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımları,Thalamus ve Bağlnatıları,Hypothalamus ve bağlantıları,Otonom sinir sistemi,Beyin ve medulla spinalis'in zarları,Ventrikül sistemi, kan-beyin bariyeri ve beyin-medulla spinalisin kanlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sinir sisteminin temel özelliklerini tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
2. Medulla spinalisin inen-çıkan yollarını tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
3. Bazal ganglionları tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
4. Formatio reticularis ve limbik sistemi tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
5. Otonom sinir sistemini tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
6. Kranial sinir ve çekirdeklerini tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
7. Ventriküler sistemi ve kan-beyin bariyerini tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
8. Thalamus ve Hypothalamus u tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sitemine girişKlinik nöroanatomi, s. 2-17
2Medulla spinalis ve çıkan-inen yollarKlinik nöroanatomi, s. 132-165
3Beyin sapı (truncus cerebri)Klinik nöroanatomi, s. 187-217
4Cerebellum ve bağlantılarıKlinik nöroanatomi, s. 231-243
5CerebrumKlinik nöroanatomi, s. 251-271
6Serebral korteksin yapısı ve fonksiyonların lokalizasyonuKlinik nöroanatomi, s. 284-296
7Formatio reticularis ve limbik sistemKlinik nöroanatomi, s. 304-312
8Bazal çekirdekler ve bağlantılarıKlinik nöroanatomi, s. 316-322
9Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımlarıKlinik nöroanatomi, s. 331-358
10Thalamus ve BağlnatılarıKlinik nöroanatomi, s. 371-378
11Hypothalamus ve bağlantılarıKlinik nöroanatomi, s. 382-392
12Otonom sinir sistemiKlinik nöroanatomi, s. 396-417
13Beyin ve medulla spinalis'in zarlarıKlinik nöroanatomi, s. 427-441
14Ventrikül sistemi, kan-beyin bariyeri ve beyin-medulla spinalisin kanlanmasıKlinik nöroanatomi, s. 445-483
Kaynak
Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
X
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
X
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
X
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
X
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
X
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
X
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
X
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
X
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
X
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
X
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
X
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
X
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
X
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI-Bahar Dönemi4+0410
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSinir sistemi anatomisi ve duyu organları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sitemine giriş,Medulla spinalis ve çıkan-inen yollar,Beyin sapı (truncus cerebri),Cerebellum ve bağlantıları,Cerebrum,Serebral korteksin yapısı ve fonksiyonların lokalizasyonu,Formatio reticularis ve limbik sistem,Bazal çekirdekler ve bağlantıları,Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımları,Thalamus ve Bağlnatıları,Hypothalamus ve bağlantıları,Otonom sinir sistemi,Beyin ve medulla spinalis'in zarları,Ventrikül sistemi, kan-beyin bariyeri ve beyin-medulla spinalisin kanlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sinir sisteminin temel özelliklerini tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
2. Medulla spinalisin inen-çıkan yollarını tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
3. Bazal ganglionları tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
4. Formatio reticularis ve limbik sistemi tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
5. Otonom sinir sistemini tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
6. Kranial sinir ve çekirdeklerini tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
7. Ventriküler sistemi ve kan-beyin bariyerini tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
8. Thalamus ve Hypothalamus u tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sitemine girişKlinik nöroanatomi, s. 2-17
2Medulla spinalis ve çıkan-inen yollarKlinik nöroanatomi, s. 132-165
3Beyin sapı (truncus cerebri)Klinik nöroanatomi, s. 187-217
4Cerebellum ve bağlantılarıKlinik nöroanatomi, s. 231-243
5CerebrumKlinik nöroanatomi, s. 251-271
6Serebral korteksin yapısı ve fonksiyonların lokalizasyonuKlinik nöroanatomi, s. 284-296
7Formatio reticularis ve limbik sistemKlinik nöroanatomi, s. 304-312
8Bazal çekirdekler ve bağlantılarıKlinik nöroanatomi, s. 316-322
9Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımlarıKlinik nöroanatomi, s. 331-358
10Thalamus ve BağlnatılarıKlinik nöroanatomi, s. 371-378
11Hypothalamus ve bağlantılarıKlinik nöroanatomi, s. 382-392
12Otonom sinir sistemiKlinik nöroanatomi, s. 396-417
13Beyin ve medulla spinalis'in zarlarıKlinik nöroanatomi, s. 427-441
14Ventrikül sistemi, kan-beyin bariyeri ve beyin-medulla spinalisin kanlanmasıKlinik nöroanatomi, s. 445-483
Kaynak
Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
X
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
X
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
X
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
X
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
X
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
X
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
X
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
X
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
X
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
X
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
X
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
X
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
X
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:33