Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinir sistemi anatomisi ve duyu organları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sitemine giriş,Medulla spinalis ve çıkan-inen yollar,Beyin sapı (truncus cerebri),Cerebellum ve bağlantıları,Cerebrum,Serebral korteksin yapısı ve fonksiyonların lokalizasyonu,Formatio reticularis ve limbik sistem,Bazal çekirdekler ve bağlantıları,Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımları,Thalamus ve Bağlnatıları,Hypothalamus ve bağlantıları,Otonom sinir sistemi,Beyin ve medulla spinalis'in zarları,Ventrikül sistemi, kan-beyin bariyeri ve beyin-medulla spinalisin kanlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sinir sisteminin temel özelliklerini tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
2. Medulla spinalisin inen-çıkan yollarını tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
3. Bazal ganglionları tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
4. Formatio reticularis ve limbik sistemi tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
5. Otonom sinir sistemini tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
6. Kranial sinir ve çekirdeklerini tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
7. Ventriküler sistemi ve kan-beyin bariyerini tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
8. Thalamus ve Hypothalamus u tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sitemine giriş | Klinik nöroanatomi, s. 2-17 |
2 | Medulla spinalis ve çıkan-inen yollar | Klinik nöroanatomi, s. 132-165 |
3 | Beyin sapı (truncus cerebri) | Klinik nöroanatomi, s. 187-217 |
4 | Cerebellum ve bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 231-243 |
5 | Cerebrum | Klinik nöroanatomi, s. 251-271 |
6 | Serebral korteksin yapısı ve fonksiyonların lokalizasyonu | Klinik nöroanatomi, s. 284-296 |
7 | Formatio reticularis ve limbik sistem | Klinik nöroanatomi, s. 304-312 |
8 | Bazal çekirdekler ve bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 316-322 |
9 | Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımları | Klinik nöroanatomi, s. 331-358 |
10 | Thalamus ve Bağlnatıları | Klinik nöroanatomi, s. 371-378 |
11 | Hypothalamus ve bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 382-392 |
12 | Otonom sinir sistemi | Klinik nöroanatomi, s. 396-417 |
13 | Beyin ve medulla spinalis'in zarları | Klinik nöroanatomi, s. 427-441 |
14 | Ventrikül sistemi, kan-beyin bariyeri ve beyin-medulla spinalisin kanlanması | Klinik nöroanatomi, s. 445-483 |
Kaynak |
Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ VE DUYU ORGANLARI | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinir sistemi anatomisi ve duyu organları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sitemine giriş,Medulla spinalis ve çıkan-inen yollar,Beyin sapı (truncus cerebri),Cerebellum ve bağlantıları,Cerebrum,Serebral korteksin yapısı ve fonksiyonların lokalizasyonu,Formatio reticularis ve limbik sistem,Bazal çekirdekler ve bağlantıları,Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımları,Thalamus ve Bağlnatıları,Hypothalamus ve bağlantıları,Otonom sinir sistemi,Beyin ve medulla spinalis'in zarları,Ventrikül sistemi, kan-beyin bariyeri ve beyin-medulla spinalisin kanlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sinir sisteminin temel özelliklerini tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
2. Medulla spinalisin inen-çıkan yollarını tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
3. Bazal ganglionları tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
4. Formatio reticularis ve limbik sistemi tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
5. Otonom sinir sistemini tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
6. Kranial sinir ve çekirdeklerini tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
7. Ventriküler sistemi ve kan-beyin bariyerini tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
8. Thalamus ve Hypothalamus u tanımlayabilecektir | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sitemine giriş | Klinik nöroanatomi, s. 2-17 |
2 | Medulla spinalis ve çıkan-inen yollar | Klinik nöroanatomi, s. 132-165 |
3 | Beyin sapı (truncus cerebri) | Klinik nöroanatomi, s. 187-217 |
4 | Cerebellum ve bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 231-243 |
5 | Cerebrum | Klinik nöroanatomi, s. 251-271 |
6 | Serebral korteksin yapısı ve fonksiyonların lokalizasyonu | Klinik nöroanatomi, s. 284-296 |
7 | Formatio reticularis ve limbik sistem | Klinik nöroanatomi, s. 304-312 |
8 | Bazal çekirdekler ve bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 316-322 |
9 | Kranial sinir çekirdekleri, merkezi bağlantıları ve dağılımları | Klinik nöroanatomi, s. 331-358 |
10 | Thalamus ve Bağlnatıları | Klinik nöroanatomi, s. 371-378 |
11 | Hypothalamus ve bağlantıları | Klinik nöroanatomi, s. 382-392 |
12 | Otonom sinir sistemi | Klinik nöroanatomi, s. 396-417 |
13 | Beyin ve medulla spinalis'in zarları | Klinik nöroanatomi, s. 427-441 |
14 | Ventrikül sistemi, kan-beyin bariyeri ve beyin-medulla spinalisin kanlanması | Klinik nöroanatomi, s. 445-483 |
Kaynak |
Klinik Nöroanatomi, Richard S. Snell |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |