Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ KOGNİTİF ELEKTROFİZYOLOJİ | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 21:30-22:15 Cuma 22:30-23:15 Cumartesi 21:30-22:15 Cumartesi 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; EEG Sinyal Analizi Genel Giriş,Sponton EEG- Olaya İlişkin Potansiyel- Olaya İlişkin Osilasyon Farklılıkları,Öğrencilerin Gruplara Ayrılması ve Her Grubun Uygulamak İstediği Kognitif Paradigmayı Karar Vermesi,Her Grubun Kendi İçerisinde Uygulanacak Metodu Belirlemesi ve Bu Uyaran Paradigmasını Matlab veya Eprime İle Kullanır Vaziyete Getirmesi,Uygulamada EEG çekimlerini başlaması, EEG çekim genel prensiplerinin öğretilmesi,Elde edilen EEG çekimlerinin gürültüden temizlenmesi(Artefact rejection),Olaya ilişkin EEG verilerinde dijital filtrelerin uygulanması,Ara Sınav,Olaya İlişkin EG verilerinde güç spektrumun uygulanması,Olaya ilşkin EEG verilerinde faz kilitlenmesi analizinin uygulanması,Olaya ilişkin EEG verilerinde koherans analizinin uygulanması,Tüm yapılan analizlerin genel ortalamalarının alınması (Grand Average),Denemelere katılan her bir kişi ve elektrot için elde edilen analizlerde sayısal değerlerin elde edilmesi,Elde edilen sayısal değerlerin SPSS prograsmında ANOVA istatistik analizlerinin yapılması,İstatistiksel analiz sonucu çıkan sonuçların yorumlanması, literatür eşliğinde tartışılması.Uygun görülen verielerin bilimsel yayına yönlendirmesi,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | EEG Sinyal Analizi Genel Giriş | |
2 | Sponton EEG- Olaya İlişkin Potansiyel- Olaya İlişkin Osilasyon Farklılıkları | |
3 | Öğrencilerin Gruplara Ayrılması ve Her Grubun Uygulamak İstediği Kognitif Paradigmayı Karar Vermesi | |
4 | Her Grubun Kendi İçerisinde Uygulanacak Metodu Belirlemesi ve Bu Uyaran Paradigmasını Matlab veya Eprime İle Kullanır Vaziyete Getirmesi | |
5 | Uygulamada EEG çekimlerini başlaması, EEG çekim genel prensiplerinin öğretilmesi | |
6 | Elde edilen EEG çekimlerinin gürültüden temizlenmesi(Artefact rejection) | |
7 | Olaya ilişkin EEG verilerinde dijital filtrelerin uygulanması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Olaya İlişkin EG verilerinde güç spektrumun uygulanması | |
10 | Olaya ilşkin EEG verilerinde faz kilitlenmesi analizinin uygulanması | |
11 | Olaya ilişkin EEG verilerinde koherans analizinin uygulanması | |
12 | Tüm yapılan analizlerin genel ortalamalarının alınması (Grand Average) | |
13 | Denemelere katılan her bir kişi ve elektrot için elde edilen analizlerde sayısal değerlerin elde edilmesi | |
14 | Elde edilen sayısal değerlerin SPSS prograsmında ANOVA istatistik analizlerinin yapılması | |
15 | İstatistiksel analiz sonucu çıkan sonuçların yorumlanması, literatür eşliğinde tartışılması.Uygun görülen verielerin bilimsel yayına yönlendirmesi | |
16 | Genel Sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Sinir sisteminin yapısı, işleyişi ve patolojik süreçleri hakkında ileri seviyede bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literature hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
0 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | ||||||
0 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | ||||||
0 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | ||||||
0 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | ||||||
0 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | ||||||
0 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | ||||||
0 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |