Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ KOGNİTİF ELEKTROFİZYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; EEG Sinyal Analizi Genel Giriş,Sponton EEG- Olaya İlişkin Potansiyel- Olaya İlişkin Osilasyon Farklılıkları,Öğrencilerin Gruplara Ayrılması ve Her Grubun Uygulamak İstediği Kognitif Paradigmayı Karar Vermesi,Her Grubun Kendi İçerisinde Uygulanacak Metodu Belirlemesi ve Bu Uyaran Paradigmasını Matlab veya Eprime İle Kullanır Vaziyete Getirmesi,Uygulamada EEG çekimlerini başlaması, EEG çekim genel prensiplerinin öğretilmesi,Elde edilen EEG çekimlerinin gürültüden temizlenmesi(Artefact rejection),Olaya ilişkin EEG verilerinde dijital filtrelerin uygulanması,Ara Sınav,Olaya İlişkin EG verilerinde güç spektrumun uygulanması,Olaya ilşkin EEG verilerinde faz kilitlenmesi analizinin uygulanması,Olaya ilişkin EEG verilerinde koherans analizinin uygulanması,Tüm yapılan analizlerin genel ortalamalarının alınması (Grand Average),Denemelere katılan her bir kişi ve elektrot için elde edilen analizlerde sayısal değerlerin elde edilmesi,Elde edilen sayısal değerlerin SPSS prograsmında ANOVA istatistik analizlerinin yapılması,İstatistiksel analiz sonucu çıkan sonuçların yorumlanması, literatür eşliğinde tartışılması.Uygun görülen verielerin bilimsel yayına yönlendirmesi,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | EEG Sinyal Analizi Genel Giriş | |
2 | Sponton EEG- Olaya İlişkin Potansiyel- Olaya İlişkin Osilasyon Farklılıkları | |
3 | Öğrencilerin Gruplara Ayrılması ve Her Grubun Uygulamak İstediği Kognitif Paradigmayı Karar Vermesi | |
4 | Her Grubun Kendi İçerisinde Uygulanacak Metodu Belirlemesi ve Bu Uyaran Paradigmasını Matlab veya Eprime İle Kullanır Vaziyete Getirmesi | |
5 | Uygulamada EEG çekimlerini başlaması, EEG çekim genel prensiplerinin öğretilmesi | |
6 | Elde edilen EEG çekimlerinin gürültüden temizlenmesi(Artefact rejection) | |
7 | Olaya ilişkin EEG verilerinde dijital filtrelerin uygulanması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Olaya İlişkin EG verilerinde güç spektrumun uygulanması | |
10 | Olaya ilşkin EEG verilerinde faz kilitlenmesi analizinin uygulanması | |
11 | Olaya ilişkin EEG verilerinde koherans analizinin uygulanması | |
12 | Tüm yapılan analizlerin genel ortalamalarının alınması (Grand Average) | |
13 | Denemelere katılan her bir kişi ve elektrot için elde edilen analizlerde sayısal değerlerin elde edilmesi | |
14 | Elde edilen sayısal değerlerin SPSS prograsmında ANOVA istatistik analizlerinin yapılması | |
15 | İstatistiksel analiz sonucu çıkan sonuçların yorumlanması, literatür eşliğinde tartışılması.Uygun görülen verielerin bilimsel yayına yönlendirmesi | |
16 | Genel Sınav | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | | | | | |
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | | | | |
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | | | | | |
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | |
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | | | | | |
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | | | | | |
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | | | | | |
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 8 | 40 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ KOGNİTİF ELEKTROFİZYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; EEG Sinyal Analizi Genel Giriş,Sponton EEG- Olaya İlişkin Potansiyel- Olaya İlişkin Osilasyon Farklılıkları,Öğrencilerin Gruplara Ayrılması ve Her Grubun Uygulamak İstediği Kognitif Paradigmayı Karar Vermesi,Her Grubun Kendi İçerisinde Uygulanacak Metodu Belirlemesi ve Bu Uyaran Paradigmasını Matlab veya Eprime İle Kullanır Vaziyete Getirmesi,Uygulamada EEG çekimlerini başlaması, EEG çekim genel prensiplerinin öğretilmesi,Elde edilen EEG çekimlerinin gürültüden temizlenmesi(Artefact rejection),Olaya ilişkin EEG verilerinde dijital filtrelerin uygulanması,Ara Sınav,Olaya İlişkin EG verilerinde güç spektrumun uygulanması,Olaya ilşkin EEG verilerinde faz kilitlenmesi analizinin uygulanması,Olaya ilişkin EEG verilerinde koherans analizinin uygulanması,Tüm yapılan analizlerin genel ortalamalarının alınması (Grand Average),Denemelere katılan her bir kişi ve elektrot için elde edilen analizlerde sayısal değerlerin elde edilmesi,Elde edilen sayısal değerlerin SPSS prograsmında ANOVA istatistik analizlerinin yapılması,İstatistiksel analiz sonucu çıkan sonuçların yorumlanması, literatür eşliğinde tartışılması.Uygun görülen verielerin bilimsel yayına yönlendirmesi,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | EEG Sinyal Analizi Genel Giriş | |
2 | Sponton EEG- Olaya İlişkin Potansiyel- Olaya İlişkin Osilasyon Farklılıkları | |
3 | Öğrencilerin Gruplara Ayrılması ve Her Grubun Uygulamak İstediği Kognitif Paradigmayı Karar Vermesi | |
4 | Her Grubun Kendi İçerisinde Uygulanacak Metodu Belirlemesi ve Bu Uyaran Paradigmasını Matlab veya Eprime İle Kullanır Vaziyete Getirmesi | |
5 | Uygulamada EEG çekimlerini başlaması, EEG çekim genel prensiplerinin öğretilmesi | |
6 | Elde edilen EEG çekimlerinin gürültüden temizlenmesi(Artefact rejection) | |
7 | Olaya ilişkin EEG verilerinde dijital filtrelerin uygulanması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Olaya İlişkin EG verilerinde güç spektrumun uygulanması | |
10 | Olaya ilşkin EEG verilerinde faz kilitlenmesi analizinin uygulanması | |
11 | Olaya ilişkin EEG verilerinde koherans analizinin uygulanması | |
12 | Tüm yapılan analizlerin genel ortalamalarının alınması (Grand Average) | |
13 | Denemelere katılan her bir kişi ve elektrot için elde edilen analizlerde sayısal değerlerin elde edilmesi | |
14 | Elde edilen sayısal değerlerin SPSS prograsmında ANOVA istatistik analizlerinin yapılması | |
15 | İstatistiksel analiz sonucu çıkan sonuçların yorumlanması, literatür eşliğinde tartışılması.Uygun görülen verielerin bilimsel yayına yönlendirmesi | |
16 | Genel Sınav | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | | | | | |
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | | | | |
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | | | | | |
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | |
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | | | | | |
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | | | | | |
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | | | | | |
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34