Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | 4+0 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Doç.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Kıvanç KÖK, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Doç.Dr. Akif AYAZ, Dr.Öğr.Üye. Süleyman ÜÇÜNCÜOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Genetik ve biyoteknoloji bilgisini ve bu alandaki son gelişmeleri öğrencilere kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Gen ifadesinin düzenlenmesi,İnsan genetiği,Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri),Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri) ,Biyoinformatik,Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji),Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu,Biyolojik görüntüleme,İlaç Geliştirme (küçük moleküller),İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme),Biyomalzemeler,Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik) | |
2 | Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik) | |
3 | Gen ifadesinin düzenlenmesi | |
4 | İnsan genetiği | |
5 | Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri) | |
6 | Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri) | |
7 | Biyoinformatik | |
8 | Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji) | |
9 | Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu | |
10 | Biyolojik görüntüleme | |
11 | İlaç Geliştirme (küçük moleküller) | |
12 | İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme) | |
13 | Biyomalzemeler | |
14 | Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Sinir sisteminin yapısı, işleyişi ve patolojik süreçleri hakkında ileri seviyede bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literature hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
0 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | ||||||
0 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | ||||||
0 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | ||||||
0 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | ||||||
0 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | ||||||
0 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | ||||||
0 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |