Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - II | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Doktora düzeyinde eğitim alan öğrencilerin her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-II” dersinin amacı ileri moleküler biyoloji, floresanla aktive edilmiş hücre izolasyonu (FACS), elektrofizyoloji, canlılık testleri, transgenik fare modelleri ve uygulamalar, primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları ile sinirbilim ve kanser alanında kullanılan temel teknikler, gene ifade ve protein analizlerinin temel teknikleri konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar yapmalarını ve tez çalışmalarının deneysel ile kuramsal aşamalarına destek sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Elektroensefalogram (EGG) çekim prensipleri ,Elektroensefalogram (EGG) uygulaması and sinyal analizi ,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi ,Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları Functional Neurology Applications,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi ,Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları ,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi,Hücre canlılık testleri ve analizi
,Elektrofizyoloji applications and analysis ,Moleküler Biyolojide qRTPCR analizi ,Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları
,Immunohistokimya ve kriyokesit alma Immunohistochemistry and cryosectioning
,SDS-PAGE ve Western blot analizi prensipleri ri ,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre kültüründe ileri yöntemsel yaklaşımlar, transgenik deneysel hayvan modellerinin bilimsel araştırmalarda kullanımı, sinirbilim çalışmalarında kullanılan EEG ve elektrofizyoloji metodları, kanser laboratuvarı çalışmalarının uygulama alanları, hücre canlılık testleri ve analiz yöntemleri ve FACS analizleri gibi ileri laboratuvar tekniklerini uygulamalı pratikler ile gözlemler ve açıklar.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
İleri araştırma tekniklerini açıklar ve uygular. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini kavrar ve çözüm üretir.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar ve kullanır.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
İleri düzeyde bilimsel veri analiz yöntemlerini açıklar.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Elektroensefalogram (EGG) çekim prensipleri | Bireysel çalışma |
2 | Elektroensefalogram (EGG) uygulaması and sinyal analizi | |
3 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi | Bireysel çalışma |
4 | Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları Functional Neurology Applications | Bireysel çalışma |
5 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi | Bireysel çalışma |
6 | Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları | Bireysel çalışma |
7 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi | Bireysel çalışma
|
8 | Hücre canlılık testleri ve analizi
| |
9 | Elektrofizyoloji applications and analysis | |
10 | Moleküler Biyolojide qRTPCR analizi | |
11 | Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları
| |
12 | Immunohistokimya ve kriyokesit alma Immunohistochemistry and cryosectioning
| |
13 | SDS-PAGE ve Western blot analizi prensipleri ri | |
14 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi | Bireysel çalışma |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (third edition) 1. Containment of biohazard - methods
ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO/ 2004. 11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | | | | |
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | | X | | |
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | | | X | | |
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | |
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | | | | | |
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | | | X | | |
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | | | X | | |
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 6 | 30 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 6 | 84 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LABORATUVAR ROTASYONU - II | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Doktora düzeyinde eğitim alan öğrencilerin her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-II” dersinin amacı ileri moleküler biyoloji, floresanla aktive edilmiş hücre izolasyonu (FACS), elektrofizyoloji, canlılık testleri, transgenik fare modelleri ve uygulamalar, primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları ile sinirbilim ve kanser alanında kullanılan temel teknikler, gene ifade ve protein analizlerinin temel teknikleri konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar yapmalarını ve tez çalışmalarının deneysel ile kuramsal aşamalarına destek sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Elektroensefalogram (EGG) çekim prensipleri ,Elektroensefalogram (EGG) uygulaması and sinyal analizi ,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi ,Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları Functional Neurology Applications,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi ,Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları ,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi,Hücre canlılık testleri ve analizi
,Elektrofizyoloji applications and analysis ,Moleküler Biyolojide qRTPCR analizi ,Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları
,Immunohistokimya ve kriyokesit alma Immunohistochemistry and cryosectioning
,SDS-PAGE ve Western blot analizi prensipleri ri ,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre kültüründe ileri yöntemsel yaklaşımlar, transgenik deneysel hayvan modellerinin bilimsel araştırmalarda kullanımı, sinirbilim çalışmalarında kullanılan EEG ve elektrofizyoloji metodları, kanser laboratuvarı çalışmalarının uygulama alanları, hücre canlılık testleri ve analiz yöntemleri ve FACS analizleri gibi ileri laboratuvar tekniklerini uygulamalı pratikler ile gözlemler ve açıklar.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
İleri araştırma tekniklerini açıklar ve uygular. | 14, 17, 3, 9 | A, E |
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini kavrar ve çözüm üretir.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar ve kullanır.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
İleri düzeyde bilimsel veri analiz yöntemlerini açıklar.
| 14, 17, 3, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Elektroensefalogram (EGG) çekim prensipleri | Bireysel çalışma |
2 | Elektroensefalogram (EGG) uygulaması and sinyal analizi | |
3 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi | Bireysel çalışma |
4 | Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları Functional Neurology Applications | Bireysel çalışma |
5 | Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği ve analizi | Bireysel çalışma |
6 | Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları | Bireysel çalışma |
7 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi | Bireysel çalışma
|
8 | Hücre canlılık testleri ve analizi
| |
9 | Elektrofizyoloji applications and analysis | |
10 | Moleküler Biyolojide qRTPCR analizi | |
11 | Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları
| |
12 | Immunohistokimya ve kriyokesit alma Immunohistochemistry and cryosectioning
| |
13 | SDS-PAGE ve Western blot analizi prensipleri ri | |
14 | Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi | Bireysel çalışma |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (third edition) 1. Containment of biohazard - methods
ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO/ 2004. 11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | | | | |
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | |
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | | | X | | |
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | | | X | | |
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | |
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | | | | | |
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | |
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | | | X | | |
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | | | X | | |
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34