Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL MORFOLOJİ3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Doç.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Çağlar BEKER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilir.1, 12, 5, 8A
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır.1, 12, 5, 8A
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini bilir.1, 12, 5, 8A
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar.1, 12, 5, 8A
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlayabilir.1, 12, 5, 8A
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları sayar.1, 12, 5, 8A
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini anlatır.1, 12, 5, 8A
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar.1, 12, 5, 8A
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini özetleyebilir.1, 12, 5, 8A
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları sayar.1, 12, 5, 8A
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar.1, 12, 5, 8A
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını anlatır.1, 12, 5, 8A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sistemi anatomisi
2Merkezi sinir sistemi fizyolojisi
3 Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi
4Solunum sistemi anatomisi
5Solunum sistemi fizyolojisi
6Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi
7Sindirim sistemi anatomisi
8Sindirim sistemi fizyolojisi
9Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi
10Kardiyovasküler sistem anatomisi
11 Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
12Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi
13Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi
14Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi
Kaynak
Öğrencilere verilir
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Sinir sisteminin yapısı, işleyişi ve patolojik süreçleri hakkında ileri seviyede bilgilere sahiptir.
X
0
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literature hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
0
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
0
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
0
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
0
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
0
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
0
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
0
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu