Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOGNİTİF SİNİRBİLİM | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 21:30-22:15 Pazartesi 22:30-23:15 Pazartesi 23:30-00:15 Pazar 21:30-22:15 Pazar 22:30-23:15 Pazar 23:30-00:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biliş, davranış ve beyin,Motor Sistemler /Sensorimotor Entegrasyon,Duyumdan Algıya,Emosyonlar ve Bedenin Temsili,Karar verme Sosyal Biliş, Özgür İrade,Bilinç,Hemisferik Asimetri ve Özelleşme,Dikkat,Dil,Bellek ve Öğrenme,Bilgi, Bilginin Temsili, Anlam ve Anlama,Düşünme, Kavramlar ve Akıl Yürütme Biçimleri,Gelişim Nöroplastisite ve Birey Oluş,Yapısal/Fonksiyonel Network Olarak Beyin ve Nööropatoloji/Nöromüdülasyon; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Biliş, davranış ve beyin | |
2 | Motor Sistemler /Sensorimotor Entegrasyon | |
3 | Duyumdan Algıya | |
4 | Emosyonlar ve Bedenin Temsili | |
5 | Karar verme Sosyal Biliş, Özgür İrade | |
6 | Bilinç | |
7 | Hemisferik Asimetri ve Özelleşme | |
8 | Dikkat | |
9 | Dil | |
10 | Bellek ve Öğrenme | |
11 | Bilgi, Bilginin Temsili, Anlam ve Anlama | |
12 | Düşünme, Kavramlar ve Akıl Yürütme Biçimleri | |
13 | Gelişim Nöroplastisite ve Birey Oluş | |
14 | Yapısal/Fonksiyonel Network Olarak Beyin ve Nööropatoloji/Nöromüdülasyon |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Sinir sisteminin yapısı, işleyişi ve patolojik süreçleri hakkında ileri seviyede bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literature hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
0 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | ||||||
0 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | ||||||
0 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | ||||||
0 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | ||||||
0 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | ||||||
0 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | ||||||
0 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |