Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinirbilimle ilgili güncel yayınların takip edildiği bu ders sayesinde öğrencilerin yeni bilimsel teknikleri öğrenmeleri ve güncel literatür bilgilerine hakim olmaları sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir hücreleriyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu.,Sinaptik iletişimle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu.,Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1,Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2,Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-3,Epilepsi ve Migren gibi Nörolojik Bozukluklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1,Epilepsi ve Migren gibi Nörolojik Bozukluklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2,Yapay Zeka ve Sinirbilimdeki Uygulamalarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1,Yapay Zeka ve Sinirbilimdeki Uygulamalarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2,Sinir hücreleri arası iletişim ve gelişimiyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu,Beyin Plastisitesiyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu.,Öğrenmeyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinirbilim alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip eder. | 11, 5 | F |
Sunum hazırlama ve yapma becerilerini geliştirir. | 11, 5 | F |
Nörodejeneratif hastalıkların mekanizmalarını anlar ve altında yatan biyolojik süreçleri bilir. | 11, 5 | F |
Bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız bir şekilde düşünme yeteneklerini geliştirir. | 11, 5 | F |
Bilimsel literatürü anlama, eleştirme ve araştırma becerilerine sahiptir. | 11, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir hücreleriyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu. | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
2 | Sinaptik iletişimle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu. | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
3 | Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
4 | Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
5 | Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-3 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
6 | Epilepsi ve Migren gibi Nörolojik Bozukluklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
7 | Epilepsi ve Migren gibi Nörolojik Bozukluklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
8 | Yapay Zeka ve Sinirbilimdeki Uygulamalarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
9 | Yapay Zeka ve Sinirbilimdeki Uygulamalarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
10 | Sinir hücreleri arası iletişim ve gelişimiyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
11 | Beyin Plastisitesiyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu. | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
12 | Öğrenmeyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu. | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları |
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı simülasyonlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | |||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | X | |||||
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | ||||||
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 16 | 160 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 1 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinirbilimle ilgili güncel yayınların takip edildiği bu ders sayesinde öğrencilerin yeni bilimsel teknikleri öğrenmeleri ve güncel literatür bilgilerine hakim olmaları sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir hücreleriyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu.,Sinaptik iletişimle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu.,Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1,Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2,Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-3,Epilepsi ve Migren gibi Nörolojik Bozukluklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1,Epilepsi ve Migren gibi Nörolojik Bozukluklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2,Yapay Zeka ve Sinirbilimdeki Uygulamalarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1,Yapay Zeka ve Sinirbilimdeki Uygulamalarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2,Sinir hücreleri arası iletişim ve gelişimiyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu,Beyin Plastisitesiyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu.,Öğrenmeyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinirbilim alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip eder. | 11, 5 | F |
Sunum hazırlama ve yapma becerilerini geliştirir. | 11, 5 | F |
Nörodejeneratif hastalıkların mekanizmalarını anlar ve altında yatan biyolojik süreçleri bilir. | 11, 5 | F |
Bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız bir şekilde düşünme yeteneklerini geliştirir. | 11, 5 | F |
Bilimsel literatürü anlama, eleştirme ve araştırma becerilerine sahiptir. | 11, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir hücreleriyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu. | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
2 | Sinaptik iletişimle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu. | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
3 | Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
4 | Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
5 | Alzheimer, Parkinson, ve Huntington gibi Nörodejeneratif Hastalıklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-3 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
6 | Epilepsi ve Migren gibi Nörolojik Bozukluklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
7 | Epilepsi ve Migren gibi Nörolojik Bozukluklarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
8 | Yapay Zeka ve Sinirbilimdeki Uygulamalarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-1 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
9 | Yapay Zeka ve Sinirbilimdeki Uygulamalarla ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu-2 | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
10 | Sinir hücreleri arası iletişim ve gelişimiyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
11 | Beyin Plastisitesiyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu. | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
12 | Öğrenmeyle ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu. | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları |
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı simülasyonlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | |||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | X | |||||
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | ||||||
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |