Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Merkezi sinir sistemi anatomisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
2 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84 |
3 | Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
4 | Solunum sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.219-250 |
5 | Solunum sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282 |
6 | Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103 |
7 | Sindirim sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.349-420 |
8 | Sindirim sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382 |
9 | Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247 |
10 | Kardiyovasküler sistem anatomisi | Ozan Anatomi S.251-348 |
11 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216 |
12 | Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233 |
13 | Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi | Ozan Anatomi S.421-458 |
14 | Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263 |
Kaynak |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | |||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | X | |||||
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | ||||||
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | X | |||||
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 72 | 72 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 92 | 92 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 234 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Merkezi sinir sistemi anatomisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
2 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84 |
3 | Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
4 | Solunum sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.219-250 |
5 | Solunum sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282 |
6 | Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103 |
7 | Sindirim sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.349-420 |
8 | Sindirim sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382 |
9 | Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247 |
10 | Kardiyovasküler sistem anatomisi | Ozan Anatomi S.251-348 |
11 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216 |
12 | Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233 |
13 | Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi | Ozan Anatomi S.421-458 |
14 | Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263 |
Kaynak |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | |||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | X | |||||
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | ||||||
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | X | |||||
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |