Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 20 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Mehmet OZANSOY, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE, Prof.Dr. Maria Del Pilar LAGUNA PES, Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin doktora tez aşamasına geçmek için yeterli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacağı yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişsel sinirbilim konularına hakim olur. | 14 | |
Moleküler ve hücresel sinirbilim konularına hakim olur. | 14 | |
Karmaşık problemleri çözebilme ve bilgiyi analitik bir şekilde değerlendirme yeteneğine sahip olur. | 14 | |
Yeni bilgileri hızlı bir şekilde öğrenme yeteneği ve sürekli olarak bilgiye açık olur. | 14 | |
Araştırma verilerini analiz etme ve bilgisayar tabanlı araçları kullanma becerilerine sahip olur. | 14 | |
Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınavdan başarıyla geçer. | 14 | |
Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasındaki bağlantıları kurar. | 14 |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
2 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
3 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
4 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
5 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
6 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
7 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
8 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
9 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
10 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
11 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
12 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
13 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
14 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
Kaynak |
Principles of Neural Science - Fifth Edition (Eric R. Kandel) |
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı sinirbilim simülasyonları, seminer ve konferanslar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | ||||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | X | |||||
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | X | |||||
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 20 | 280 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 20 | 280 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 560 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(560/30) | 19 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 20 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Mehmet OZANSOY, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE, Prof.Dr. Maria Del Pilar LAGUNA PES, Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin doktora tez aşamasına geçmek için yeterli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacağı yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişsel sinirbilim konularına hakim olur. | 14 | |
Moleküler ve hücresel sinirbilim konularına hakim olur. | 14 | |
Karmaşık problemleri çözebilme ve bilgiyi analitik bir şekilde değerlendirme yeteneğine sahip olur. | 14 | |
Yeni bilgileri hızlı bir şekilde öğrenme yeteneği ve sürekli olarak bilgiye açık olur. | 14 | |
Araştırma verilerini analiz etme ve bilgisayar tabanlı araçları kullanma becerilerine sahip olur. | 14 | |
Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınavdan başarıyla geçer. | 14 | |
Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasındaki bağlantıları kurar. | 14 |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
2 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
3 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
4 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
5 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
6 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
7 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
8 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
9 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
10 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
11 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
12 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
13 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
14 | Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Kaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması |
Kaynak |
Principles of Neural Science - Fifth Edition (Eric R. Kandel) |
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı sinirbilim simülasyonları, seminer ve konferanslar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | ||||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | X | |||||
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | X | |||||
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |